Μια νέα προσθήκη στο ΚΤΕΛ Κέρκυρας έγινε πρόσφατα από τους ιδιοκτήτες του παρμπρίζ 31, με την αγορά ενός καινούργιου Volvo Irizar i6s. Ένα λεωφορείο που έρχεται να αναβαθμίσει τις υπηρεσίες της εταιρείας, προσφέροντας περισσότερες ανέσεις στους επιβάτες. Εφοδιασμένο με σύγχρονο εξοπλισμό, αποδοτικό 11λιτρο κινητήρα, ισχυρό βοηθητικό σύστημα πέδησης, εγγυάται ξεκούραστες και ασφαλείς μετακινήσεις. Οδηγός του είναι ο Σπύρος Κατωμέρης με τον οποίο ταξιδεύουμε σε ένα τμήμα του δρομολογίου Κέρκυρα - Λάρισα, συζητώντας μαζί του για τη Volvo επιλογή.

Η επιλογή του Volvo

Ο Σπύρος έχει εμπειρία αρκετών χρόνων σε λεωφορεία μάρκας Volvo καθώς οδηγούσε το μοντέλο Irizar Century το οποίο αντικαταστάθηκε από το Irizar i6s. Ο ίδιος μας εξηγεί: «Εγώ και οι ιδιοκτήτες του λεωφορείου γνωρίζουμε καλά το Volvo και γι’ αυτό το λόγο αποφασίσαμε να συνεχίσουμε με το καινούργιο μοντέλο, αφού από το προηγούμενο είμαστε απόλυτα ευχαριστημένοι. Από τη στιγμή που τα παλαιότερα μοντέλα μας ικανοποίησαν στο βαθμό που θέλαμε, θεωρούμε ότι και το νέο θα είναι αντάξιο των προσδοκιών μας. Το επιβατικό κοινό του νησιού εμπιστεύεται το ΚΤΕΛ για τις κοντινές και μακρινές μετακινήσεις του και εμείς ανταποδίδουμε την εμπιστοσύνη αυτήν επενδύοντας σε σύγχρονα λεωφορεία. Οι υπηρεσίες που τους προσφέρουμε είναι οι καλύτερες δυνατές».

Ποιοτικά ανώτερο

«Αυτό που έχω εντοπίσει είναι ότι το Irizar i6s είναι ποιοτικά ανώτερο σε όλους τους τομείς. Καταρχάς, μου αρέσει πολύ η εμφάνισή του και αυτή είναι μια διαπίστωση την οποία έχουν κάνει και συνάδελφοί μου. Το λεωφορείο έχει μεγαλύτερο όγκο και είναι πιο επιβλητικό. Εργονομικά θεωρώ ότι δεν έχει κάποια ατέλεια ή παράλειψη και η ομαδοποίηση των χειριστηρίων είναι άριστη. Επίσης, η ορατότητα είναι πολύ καλή και οι καθρέφτες προσφέρουν πιο αυξημένο οπτικό πεδίο».

Στο δρόμο

«Στο καθαρά οδηγικό κομμάτι δεν έχω καμία ένσταση τόσο από τη λειτουργία του κιβωτίου όσο και από την απόδοση του κινητήρα. Το κιβώτιο είναι το αυτοματοποιημένο I-Shift 12 σχέσεων με προγνωστικό I-See το οποίο κάνει γρήγορες και σωστές αλλαγές. Όταν λέω σωστές, εννοώ ότι σε δύσκολες διαδρομές, είτε μέσα στο νησί, είτε σε αυτήν που κάνουμε τώρα, από το Μέτσοβο μέχρι την Καλαμπάκα, επιλέγει πάντα την ιδανική σχέση, χωρίς να αφήνει τον κινητήρα να κρεμάσει. Για παράδειγμα στις ανηφόρες-πέταλα στο χωριό Παναγία δεν με αγχώνει μην τυχόν κάνει κάποιο περιττό ανεβοκατέβασμα. Επίσης, μου αρέσει η λειτουργία του κιβωτίου και στην όπισθεν, όπου ξεκινάει πολύ ομαλά. Αυτό το αισθάνομαι όταν μπαίνω στο καράβι και πρέπει να σταματήσω λίγα εκατοστά δίπλα από τα υπόλοιπα οχήματα. Γνωρίζω ότι δεν θα κάνει κάποια απότομη κίνηση που δεν περιμένω. Σχετικά με την κίνησή του στον αυτοκινητόδρομο έχω να παρατηρήσω ότι πιάνει με ευκολία τα 100 χιλιόμετρα, ενώ στις μεγάλες ανηφόρες της διαδρομής Ηγουμενίτσα – Θεσσαλονίκη, όπως στην Παραμυθιά, το Μέτσοβο και τον Πολύμυλο, διατηρεί σταθερή υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα. Ο κινητήρας είναι χαμηλόροπος και αυτό σημαίνει καλό τράβηγμα από τις 1.000 σ.α.λ περίπου». Να αναφέρουμε ότι ο Euro 6c 11λιτρος κινητήρας έχει ισχύ 460 ίππων από τις 1.400 έως τις 1.800 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 2.200 Nm από τις 1.000 έως τις 1.400 σ.α.λ.

Ιδανικό για την Κέρκυρα

Θα ρωτήσουμε τον Σπύρο για την εμπειρία του από το Irizar i6s στους δρόμους του νησιού, για να μας απαντήσει: «Έχουμε αρκετές δύσκολες διαδρομές στην Κέρκυρα, τόσο προς τη βόρεια όσοκαι τη νότια πλευρά. Ωστόσο, με το Irizar δεν αντιμετωπίζω κανένα πρόβλημα καθώς στρίβει με αρκετή ευκολία χάρη στο καλό κόψιμο του τιμονιού. Επίσης, πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι έχει κοντό μεταξόνιο, 5,87 μέτρα, πράγμα που το καθιστά ιδανικό για στενές διαδρομές. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα σε όλους τους συναδέλφους που δραστηριοποιούνται σε νησιά και έχουν δύσκολες γραμμές, όπως εμείς στην Κέρκυρα».

Πέντε μήκη και δύο ύψη

Να αναφέρουμε ότι το Irizar i6s διατίθεται σε πέντε μήκη αμαξώματος από 10,8 μέτρα έως 15 μέτρα και δύο ύψη στα 3,5 και 3,7 μέτρα. Το λεωφορείο κατασκευάζεται είτε με σασί και αμάξωμα της ίδιας της Irizar, είτε με σασί από γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες. Σχετικά με το λεωφορείο της παρουσίασης, έχει μεταξόνιο 5.870 χιλιοστά, η δεξαμενή καυσίμου έχει χωρητικότητα 600 λίτρα και του Adblue 64 λίτρα.

Εξοπλισμός

Σε επίπεδο εξοπλισμού το Irizar i6s διαθέτει σύστημα ειδοποίησης μετωπικής πρόσκρουσης και φρενάρισμα ανάγκης καθώς και «αποστασιόμετρο» (adaptive cruise control) για να διατηρεί σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Επιπλέον, διαθέτει ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση, η οποία βελτιώνει σημαντικά την ποιότητα κύλισης του λεωφορείου. Ακόμη, έχει πλήρη αερόφρενα με ξεχωριστό κύκλωμα για τους εμπρόσθιους και οπίσθιους τροχούς, είναι εφοδιασμένο με δισκόφρενα, με σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών ABS, σύστημα EBS και σύστημα ηλεκτρονικής ευστάθειας του οχήματος ESP.

Κατανάλωση

Σχετικά με τη μέση κατανάλωση ο Σπύρος είναι ξεκάθαρος: «Η μέση κατανάλωση που σημειώνω είναι 1 / 4 (1 λίτρο – 4 χιλιόμετρα). Αναφέρομαι σε μικτό κύκλο, σε διαδρομές εντός νησιού όπου η κατανάλωση αυξάνεται σημαντικά ενώ στον αυτοκινητόδρομο είναι μικρότερη. Σε κάθε περίπτωση, αν κρίνω τις απαιτήσεις του κάθε δρομολογίου ξεχωριστά, θεωρώ ότι η κατανάλωσή του είναι ικανοποιητική».

Σχεδίαση

Το Irizar i6s σε κερδίζει τόσο με την εμφάνισή του όσο και με τον όγκο του. Αυτό το αντιλαμβάνεται κάποιος όταν το δει στις μαρκίζες του ΚΤΕΛ ανάμεσα στα υπόλοιπα λεωφορεία. Η μάσκα διαθέτει μοναδική, ανάγλυφη διαμόρφωση και ένα ενιαίο σύνολο μαζί με το παρμπρίζ και την οροφή. Επίσης, ο τονισμένος προφυλακτήρας και τα led χαρίζουν περαιτέρω ομορφιά στο σύνολο. Γενικότερα, το ντιζάιν είναι μοντέρνο και σε συνδυασμό με τις χρωμιωμένες επιφάνειες, το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Όμορφο οπτικά είναι και το πίσω μέρος του, όπου ξεχωρίζουν τα κάθετα λεπτά φωτιστικά σώματα.

Χώρος επιβατών

Η είσοδος στο εσωτερικό είναι εύκολη και από τις δύο πόρτες, με μεγάλο άνοιγμα και σωστή τοποθέτηση των χειρολαβών. To επίπεδο της δουλειάς που έχει γίνει σε θέματα διάκοσμου, φινιρίσματος και συναρμογής είναι υψηλό. Αυτός άλλωστε είναι ένας σημαντικός λόγος που θα επηρεάσει θετικά τον υποψήφιο αγοραστή στην τελική αγορά του. Να παρέχει δηλαδή στους επιβάτες ένα άνετο και πολυτελές εσωτερικό. Το σαλόνι έχει διαμόρφωση 51+1+1 θέσεων. Ο κεντρικός διάδρομος είναι φαρδύς και το δάπεδο εντελώς επίπεδο. Σχετικά με το εσωτερικό ο Σπύρος σχολιάζει: «Ο χώρος των επιβατών είναι από τους καλύτερους και πιο ευχάριστους που έχω συναντήσει σε σύγχρονο λεωφορείο. Ακόμα και ένας ψηλός επιβάτης κινείται άνετα στο διάδρομο, χωρίς να ακουμπάει στο επάνω μέρος. Τα καθίσματα έχουν ωραίους χρωματισμούς και είναι ημίbucket προσφέροντας καλή πλευρική στήριξη».

«Σε όλα τα καθίσματα διατίθενται θύρες usb για τη φόρτιση των ηλεκτρονικών συσκευών. Θεωρώ ότι είναι από τα πιο σημαντικά στοιχεία του εξοπλισμού καθώς οι περισσότεροι επιβάτες όλη την ώρα βρίσκονται με το κινητό στο χέρι, οπότε τους είναι μια εξαιρετικά χρήσιμη συσκευή. Επίσης, διαθέτει wi-fi ώστε να περνάει ακόμη πιο ευχάριστα το ταξίδι τους. Οι δύο οθόνες, η εμπρόσθια 22 ιντσών και η πίσω 15 ιντσών, έχουν υψηλή ευκρίνεια και είναι ορατές από όλες τις θέσεις. Πολλές φορές συζητώ με επιβάτες και από αυτούς αποκομίζω καλές εντυπώσεις όσον αφορά την ποιότητα του ταξιδιού. Όλοι μου αναφέρουν ότι δεν κουνάει το λεωφορείο, είναι πολύ σταθερό στο δρόμο και ότι τους αρέσει ο διάκοσμός του. Τέλος, θέλω να τονίσω, αν και είναι νωρίς βέβαια, ότι δεν ακούγεται κανένας τριγμός στο εσωτερικό του. Γενικότερα, το δέσιμο στα κανάλια δείχνει προσεκτική δουλειά».