Έχοντας κατακτήσει τον πολυπόθητο τίτλο του Van of the Year 2019, το Peugeot Partner αποδεικνύεται ένα πολυεργαλείο με πολλές εφαρμογές στην αστική μεταφορά. Μια από αυτές είναι για τη μεταφορά φρούτων και λαχανικών, τόσο από εταιρείες, όσο και από μεμονωμένους εμπόρους. Το οδηγούμε από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, στις εγκαταστάσεις της εταιρείας Παπασταματάκης Α.Ε, όπου το φορτώνουμε μία παλέτα με αβοκάντο.
Αυτό που ανακαλύπτουμε στην πράξη, είναι ότι η νέα γενιά είναι αναβαθμισμένη σε όλους τους τομείς, προσφέροντας πολλαπλά οφέλη στον ιδιοκτήτη του. Ποιά είναι όμως αυτά; Ακολουθήστε μας στο δρομολόγιο των 1.000 χιλιομέτρων και γνωρίστε τα.
Χαλάνδρι- ΚΤΕΛ Κηφισού
Το Partner καθημερινά θα διανύει δεκάδες χιλιόμετρα σε αστικές μεταφορές και έτσι το δοκιμάζουμε σε κεντρικές περιοχές της Αθήνας. Από τα πρώτα θετικά στοιχεία εντοπίζουμε την καλή ορατότητα, χωρίς να μας εμποδίζουν οι μπροστινές κάθετες κολόνες. Επίσης το τιμόνι, αν και στην αρχή πρόκειται να σας προβληματίσει εξαιτίας της μικρής στεφάνης του, ωστόσο, στην πράξη αποδεικνύεται τελικά πρακτικό καθώς ο οδηγός έχει άμεση οπτική επαφή με το καντράν. Το κόψιμό του είναι πολύ καλό και είναι αρκετά ελαφρύ, ακόμη και όταν το όχημα είναι σταματημένο.
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που θέλουμε να αναφέρουμε είναι η ικανοποιητική κατανάλωσή του εντός πόλης, χάρη και στη συμβολή του συστήματος Start/Stop. Από το Χαλάνδρι μέχρι τα ΚΤΕΛ Κηφισού καλύψαμε μια απόσταση 8.1 χιλιομέτρων σε 33 λεπτά, εξαιτίας της αυξημένης κίνησης. Από αυτά, τα 12,33 λεπτά ο κινητήρας υπολειτουργούσε, με μηδενική κατανάλωση, καθώς ενεργοποιείτο το σύστημα Start/Stop. Επομένως, γίνεται άμεσα κατανοητή η χρησιμότητα και η οικονομία που επιτυγχάνει το εν λόγω σύστημα σε συνθήκες πόλης, με τα συνεχόμενα σταμάτα - ξεκίνα. Εντός πόλης, χωρίς φορτίο, η κατανάλωση που σημειώσαμε ήταν 5.4 λίτρα/100 χλμ.
Αθήνα - Θεσσαλονίκη
Τη διαδρομή των 500 χιλιομέτρων την καλύψαμε στον αυτοκινητόδρομο όσο και στο υπόλοιπο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Μετά τις Αφίδνες πιέζουμε τον κινητήρα , παρατηρώντας ότι το όχημα πιάνει γρήγορα ταχύτητες μεγαλύτερες των 100 χλμ/ώρα και με την ίδια ευκολία κρατάει υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα στις ανηφόρες της διαδρομής, π.χ Μαρτίνο. Βέβαια, για μεγαλύτερη οικονομία αλλά και οδηγική απόλαυση θα θέλαμε και έκτη σχέση στο κιβώτιο. Όσον αφορά τις αναρτήσεις είναι τόσο μαλακές όσο χρειάζεται για να αποσβένουν τις λακκούβες του δρόμου και να μην γέρνει το όχημα στις στροφές, όταν κινείται με πολλά χιλιόμετρα. Ο κινητήρας ακόμη και στην ανηφόρα του Δομοκού, όπου επιχειρήσαμε αρκετές προσπεράσεις σε φορτηγά, δεν μας προβλημάτισε στη λειτουργία και να αναφέρουμε, ότι για να κρεμάσει, οι στροφές πρέπει να πέσουν κάτω από τις 1.500. Όσον αφορά το θέμα της κατανάλωσης, από Λάρισα μέχρι Αθήνα μέσω αυτοκινητόδρομου, με χρήση του αυτόματου πιλότου στα 120 χλμ/ώρα, κυμαίνεται περίπου στα 5.1 λίτρα/100 χλμ.
Παρουσία
Το Peugeot Partner εμφανίζεται πλέον με πιο κομψή και δυναμική όψη. Σίγουρα η μπροστινή πλευρά με την ανασηκωμένη μάσκα, όπου βρίσκεται το σήμα μεγάλων διαστάσεων, αποτελεί το βασικό χαρακτηριστικό του. Τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεφτών, τα πλαϊνά προστατευτικά, οι εξωτερικές χειρολαβές θυρών καθώς και οι εμπρός και οι πίσω προφυλακτήρες είναι σε μαύρο χρώμα. Για τη φόρτωση των εμπορευμάτων είναι διαθέσιμες δύο πόρτες, μία συρόμενη πλαϊνή, καθώς και η πίσω δίφυλλη πόρτα.
Χώρος οδήγησης
Η πρόσβαση στο εσωτερικό γίνεται πιο εύκολα χάρη στις δύο μπροστινές χειρολαβές. Από άποψη εργονομίας δεν εντοπίσαμε κάποιο σφάλμα ή παράλειψη, με όλα τα κουμπιά να βρίσκονται στη σωστή θέση. Βέβαια, θα προτιμούσαμε τα χειριστήρια του αυτόματου πιλότου να είναι τοποθετημένα επάνω στο τιμόνι, για μεγαλύτερη ευκολία, και όχι στο λεβιεδάκι στη δεξιά κολώνα του τιμονιού.
Να αναφέρουμε επίσης ότι το τιμόνι ρυθμίζεται ως προς τις δύο έννοιες, επάνω-κάτω και μέσα-έξω. Στο ταμπλό είναι τοποθετημένη η οθόνη αφής 8 ιντσών με το σύστημα multimedia μέσω του οποίου ο οδηγός χειρίζεται το ηχοσύστημα, το navi και παράλληλα ενημερώνεται για την κατάσταση του οχήματος, όπως για βλάβες και την πίεση των ελαστικών. Διάφορα μικροαντικείμενα χωρούν στο ντουλάπι στην πλευρά του συνοδηγού, στο συρτάρι αεροπορικού τύπου στην επάνω πλευρά και κάτω από το μεσαίο κάθισμα. Η μοναδική μας παρατήρηση αφορά το κάπως σκληρό υλικό των καθισμάτων, καθώς μετά από ένα πολύωρο ταξίδι ενδέχεται να κουράσει τους επιβάτες.
Χώρος φόρτωσης
Δεδομένο ότι ο οδηγός του Partner πρόκειται να χρησιμοποιήσει δεκάδες φορές την κλούβα, για φόρτωμα/ξεφόρτωμα αντικειμένων, το πρώτο πλεονέκτημα που θα επισημάνουμε είναι το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, στα 616 χιλιοστά. Στο εσωτερικό του χώρου φόρτωσης διατίθεται σκληρή πλαστική επένδυση η οποία προστατεύει τις πλαϊνές επιφάνειες από γδαρσίματα και χτυπήματα αντικειμένων. Στο πάτωμα βρίσκονται έξι κρίκοι πρόσδεσης φορτίου και στην πράξη διαπιστώσαμε ότι έχουν την ιδανική απόσταση μεταξύ τους. Να αναφέρουμε ότι ανάμεσα στο χώρο οδήγησης και στην κλούβα βρίσκεται διαχωριστικό με τζάμι. Αφενός μεν, ο οδηγός εποπτεύει άμεσα το εμπόρευμα, αφετέρου έχει ελεύθερο οπτικό πεδίο προς το δρόμο πίσω του, αφού και η δίφυλλη πόρτα έχει τζάμια για τον ίδιο σκοπό.
Στο δια ταύτα το Peugeot Partner χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του, τον πρακτικό χώρο φόρτωσης και πάνω απ' όλα τον οικονομικό του κινητήρα πρόκειται να αποσβέσει σύντομα μέχρι και το τελευταίο ευρώ της αγοράς του. Με τιμή αγοράς 15.654 ευρώ αποτελεί μια αξιόλογη επιλογή στο χώρο των αστικών μεταφορών και διανομής προϊόντων.