Αξιόλογη βελτίωση εμφανίζουν οι ταξινομήσεις των επαγγελματικών αυτοκινήτων σε όλες τις κατηγορίες, πλην εκείνης των μικρών φορτηγών, η οποία όμως, λόγω των ελάχιστων μονάδων που αριθμεί, δεν επηρεάζει τη θετική εικόνα της περιόδου.

Ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζει στο πεντάμηνο και ο κλάδος των Αμαξοποιών με δραστηριότητα τόσο στις υπερκατασκευές επί φορτηγών, όσο και στις κατασκευές λεωφορείων. Η μεγαλύτερη αύξηση στις ταξινομήσεις σημειώνεται και πάλι στα λεωφορεία με διαφορά +81,14% ή 221 μονάδες έναντι 122 του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος, ενώ σε υψηλά ποσοστά κινήθηκαν οι φετινές ταξινομήσεις βαρέων και μεσαίων φορτηγών με στοιχεία άξια προσοχής τη συνεχιζόμενη άνοδο της Mercedes-Benz που σε αυτές τις δυο κατηγορίες ταξινόμησε 74 οχήματα, όταν η δεύτερη ΜΑΝ ταξινόμησε 33 οχήματα.

Ενδιαφέρουσα είναι και η κατάκτηση της τρίτης θέσης από τη VOLVO και αυτό γιατί από τα 24 οχήματα τα 23 είναι βαριά τα οποία έχουν παραδοθεί σε μεμονωμένους πελάτες της μάρκας κυρίως σε αυτοκινητιστές. Μερίδιο στην πίτα κερδίζει και η FORD-TRUCKS που εμφανίζεται με 14 μονάδες δημιουργώντας έτσι μια ικανοποιητική βάση για παραπέρα αύξηση των ταξινομήσεών της.

Στα ελαφρά επαγγελματικά σημειώθηκαν ανακατατάξεις άξιες προσοχής με τη FIAT να περνά στην πρώτη θέση ακολουθούμενη από τη Toyota και τη Ford, ενώ για μια ακόμη φορά φέτος η Mercedes-Benz περνάει στην πεντάδα. Ωστόσο, το γενικό ποσοστό αύξησης της κατηγορίας των LCV (μέχρι 3,5 τόνους) παραμένει χαμηλό, +8%, ενώ ακόμη χαμηλότερο, στο +3,39% είναι το ποσοστό αύξησης των μεταχειρισμένων LCV.

Γενικότερα, η ποσοστιαία άνοδος των καινούργιων είναι συγκριτικά πολύ μεγαλύτερη εκείνης των μεταχειρισμένων, όπως αποκαλύπτουν οι σχετικοί πίνακες. Από την πλευρά τους, οι αντιπρόσωποι εισαγωγείς των καινούργιων, μιλώντας με το ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR εμφανίστηκαν αισιόδοξοι ότι η φετινή χρονιά θα είναι καλύτερη, «όπως καλύτερο ήταν το 2017, όχι όμως και το 2018», όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν.

Και θα κλείσουμε με τους Έλληνες αμαξοποιούς, οι οποίοι διανύουν μια περίοδο ανάκαμψης και ενθαρρυντική για το μέλλον του κλάδου. Στις υπερκατασκευές επί φορτηγών, προηγούνται οι Ντούνας, Κοσκερίδης και Καλαδάμης. Στα λεωφορεία, εντυπωσιακή είναι η άνοδος του Νίκα και του Μιχαλόπουλου (Erduman και ErmisBus).