Κατασκευασμένο για σκληρές και απαιτητικές συνθήκες δουλειάς, με άνετη καμπίνα επιβατών και ικανοποιητικό χώρο φόρτωσης, το Mitsubishi L200 αποτελεί μια αξιόπιστη επιλογή τόσο για τον οικογενειάρχη όσο και για τον επαγγελματία.

Οδηγούμε την έκδοση 2,4 λίτρων με το αυτόματο πεντάρι κιβώτιο από την Αθήνα στα βουνά του Μετσόβου καταγράφοντας σημαντικά στοιχεία γι αυτό. Ποια είναι η απόδοση του κινητήρα και η συνεργασία με το κιβώτιό του; Τι μας άρεσε και ποια οφέλη θα δει ο ιδιοκτήτης του; Φορτώνουμε το L200 με κεράσια από τον Τύρναβο και κρίνουμε τις διαστάσεις και τη μεταφορική δυνατότητα της καρότσας.

Αθήνα – Τρίκαλα

Οδηγούμε το pick-up της Mitsubishi στον αυτοκινητόδρομο και σε πρώτη φάση ελέγχουμε τη συνεργασία του κινητήρα με το αυτόματο πεντάρι κιβώτιο. Πιέζοντας ο οδηγός ήπια το γκάζι οι αλλαγές πραγματοποιούνται σε χαμηλό εύρος στροφών –περίπου στις 2.000 σ.α.λ. Η πέμπτη σχέση στον ίσιο δρόμο επιλέγεται στα 60 χλμ./ώρα και οι αλλαγές γίνονται ομαλά, χωρίς τραντάγματα. Επίσης δεν παρατηρείται σκορτσάρισμα όταν οι στροφές πέσουν κάτω από τις 950. Αεροδυναμικοί θόρυβοι γίνονται αισθητοί μόνο σε ταχύτητες πάνω από τα 130 χλμ/ώρα ενώ πιο έντονοι, κυρίως από τους καθρέφτες, ακούγονται σε υψηλότερες ταχύτητες.

Το σύστημα Lane Departure Warning ενημερώνει με ηχητικό και οπτικό σήμα στο ταμπλό τον οδηγό αν το όχημα παρεκκλίνει της πορείας του. Βέβαια θα θέλαμε η ηχητική προειδοποίηση να είναι πιο έντονη καθώς εάν ο οδηγός έχει δυνατά την ένταση της μουσικής στο ραδιόφωνο, δεν ακούγεται. Εύκολος στο χειρισμό είναι ο αυτόματος πιλότος (cruise control), ο χειρισμός του οποίου γίνεται από τα κουμπιά στη δεξιά πλευρά του τιμονιού. Μας άρεσε γιατί είναι γρήγορος στη λειτουργία του, τόσο στην αύξηση όσο και στη μείωση των χιλιομέτρων. Στον αυτοκινητόδρομο οι επιταχύνσεις είναι ικανοποιητικές αν και θα θέλαμε επιπλέον σχέσεις στο κιβώτιο, καθώς ένα επτατάχυτο ή οκτατάχυτο θα ήταν πιο αποδοτικό.

Τρίκαλα - Αυχένας Κατάρας - Μέτσοβο

Επιλέγουμε μια διαδρομή με συνεχόμενη ανηφόρα για να δοκιμάσουμε την αμεσότητα του κινητήρα, το τράβηγμα καθώς και τη λειτουργία του κιβωτίου. Όπως αναφέραμε νωρίτερα οι αλλαγές γίνονται σε χαμηλό εύρος στροφών, ωστόσο εάν ο οδηγός θέλει να κινήσει σβέλτα το pick up τότε η λειτουργία του κινητήρα και του κιβωτίου διαφοροποιούνται, ανάλογα με την πίεση που ασκεί στο γκάζι. Οι αλλαγές πραγματοποιούνται σε υψηλότερο εύρος στροφών, περίπου στις 3.500 σ.α.λ. και ο δείκτης του στροφόμετρου πέφτει στις 1.800 σ.α.λ έχοντας διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή τη ροπή του κινητήρα. Κάνοντας kick down το κιβώτιο κατεβάζει άμεσα τις σχέσεις, μία ή και δύο, αναλόγως με την κλίση του δρόμου και το φορτίο του. Γύρω στις 2.500 σ.α.λ ακούγεται ο θόρυβος της τουρμπίνας, ευχάριστος θα λέγαμε παρά ενοχλητικός. Επίσης, εξαιρετική είναι η απόδοση του φρένου, ιδιαίτερα σε απότομα φρεναρίσματα, με καλή αίσθηση του πεντάλ.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχους Αυγούστου (376) του ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.