Οδηγούμε την έκδοση 2,4 λίτρων με το αυτόματο πεντάρι κιβώτιο από την Αθήνα στα βουνά του Μετσόβου καταγράφοντας σημαντικά στοιχεία γι αυτό. Ποια είναι η απόδοση του κινητήρα και η συνεργασία με το κιβώτιό του; Τι μας άρεσε και ποια οφέλη θα δει ο ιδιοκτήτης του; Φορτώνουμε το L200 με κεράσια από τον Τύρναβο και κρίνουμε τις διαστάσεις και τη μεταφορική δυνατότητα της καρότσας.

Αθήνα - Τρίκαλα

Οδηγούμε το L-200 στον αυτοκινητόδρομο και σε πρώτη φάση ελέγχουμε τη συνεργασία του κινητήρα με το αυτόματο πεντάρι κιβώτιο. Πιέζοντας ο οδηγός ήπια το γκάζι οι αλλαγές πραγματοποιούνται σε χαμηλό εύρος στροφών –περίπου στις 2.000 σ.α.λ. Η πέμπτη σχέση στον ίσιο δρόμο επιλέγεται στα 60 χλμ/ώρα και οι αλλαγές γίνονται ομαλά, χωρίς τραντάγματα. Επίσης δεν παρατηρείται σκορτσάρισμα όταν οι στροφές πέσουν κάτω από τις 950. Αεροδυναμικοί θόρυβοι γίνονται αισθητοί μόνο σε ταχύτητες πάνω από τα 130 χλμ/ώρα ενώ πιο έντονοι, κυρίως από τους καθρέφτες, ακούγονται σε υψηλότερες ταχύτητες.

Το σύστημα Lane Departure Warning ενημερώνει με ηχητικό και οπτικό σήμα στο ταμπλό τον οδηγό αν το όχημα παρεκκλίνει της πορείας του. Βέβαια θα θέλαμε η ηχητική προειδοποίηση να είναι πιο έντονη καθώς εάν ο οδηγός έχει δυνατά την ένταση της μουσικής στο ραδιόφωνο, δεν ακούγεται. Εύκολος στο χειρισμό είναι ο αυτόματος πιλότος (cruise control), ο χειρισμός του οποίου γίνεται από τα κουμπιά στη δεξιά πλευρά του τιμονιού. Μας άρεσε γιατί είναι γρήγορος στη λειτουργία του, τόσο στην αύξηση όσο και στη μείωση των χιλιομέτρων. Στον αυτοκινητόδρομο οι επιταχύνσεις είναι ικανοποιητικές αν και θα θέλαμε επιπλέον σχέσεις στο κιβώτιο, καθώς ένα επτατάχυτο ή οκτατάχυτο θα ήταν πιο αποδοτικό.

Τρίκαλα - Αυχένας Κατάρας - Μέτσοβο

Επιλέγουμε μια διαδρομή με συνεχόμενη ανηφόρα για να δοκιμάσουμε την αμεσότητα του κινητήρα, το τράβηγμα καθώς και τη λειτουργία του κιβωτίου. Όπως αναφέραμε νωρίτερα οι αλλαγές γίνονται σε χαμηλό εύρος στροφών, ωστόσο εάν ο οδηγός θέλει να κινήσει σβέλτα το pick up τότε η λειτουργία του κινητήρα και του κιβωτίου διαφοροποιούνται, ανάλογα με την πίεση που ασκεί στο γκάζι. Οι αλλαγές πραγματοποιούνται σε υψηλότερο εύρος στροφών, περίπου στις 3.500 σ.α.λ. και ο δείκτης του στροφόμετρου πέφτει στις 1.800 σ.α.λ έχοντας διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή τη ροπή του κινητήρα. Κάνοντας kick down το κιβώτιο κατεβάζει άμεσα τις σχέσεις, μία ή και δύο, αναλόγως με την κλίση του δρόμου και το φορτίο του. Γύρω στις 2.500 σ.α.λ ακούγεται ο θόρυβος της τουρμπίνας, ευχάριστος θα λέγαμε παρά ενοχλητικός. Επίσης, εξαιρετική είναι η απόδοση του φρένου, ιδιαίτερα σε απότομα φρεναρίσματα, με καλή αίσθηση του πεντάλ.

Στα βουνά του Μετσόβου

Με το L-200 ανοίγεις δικούς σου δρόμους, οπουδήποτε και αν θέλεις να κινηθείς. Απόσταση από το έδαφος στα 205 εκατοστά, πλευρική γωνία 45ο, γωνία ανόδου σε ράμπα, γωνία προσέγγισης στις 30ο και γωνία απομάκρυνσης στις 22ο, το μετατρέπουν στο απόλυτο εκτός δρόμου όχημα. Επιπλέον, το σύστημα Super Select 4wd επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει την πιο κατάλληλη ρύθμιση μετάδοσης, σύμφωνα με το έδαφος και τις οδηγικές συνθήκες. Με την ενεργοποίηση του συστήματος βελτιώνεται σημαντικά η πρόσφυση, κυρίως όταν το αυτοκίνητο οδηγείται με άδεια καρότσα.

Το σύστημα προσφέρει μπλοκέ κεντρικό διαφορικό προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις εκτός δρόμου, ελέγχοντας παράλληλα την κατανομή ροπής εμπρός και πίσω σε 4Η mode για καλύτερη συμπεριφορά. Χάρη στο κοντό διαφορικό (4LLc) μας δόθηκε η ευκαιρία για μια πραγματική off road οδήγηση δια-πιστώνοντας εξαιρετική πρόσφυση μέσα σε λασπώδη εδάφη.

Αναμφισβήτητα, το L-200 κατάφερε να αντεπεξέλθει σε κάθε εδαφική δυσκολία φτάνοντας σε υψόμετρο πάνω από 2.300 μέτρα και μάλιστα με χαρακτηριστική ευκολία.

Φορτώνοντας κεράσια

Με οδηγό τον Ανέστη Σαλτζίδη κατευθυνόμαστε στους κερασώνες του Τυρνάβου (Ψαθάς) για να φορτώσουμε κεράσια και εν συνεχεία να τα μεταφέρουμε εκτός χωραφιών. Το πρώτο θετικό στοιχείο που σημειώνουμε στο L-200 είναι το καλό κόψιμο του τιμονιού το οποίο μας βοηθάει να στρίβουμε με ευκολία και μεγάλη ακρίβεια ανάμεσα στα δέντρα. Όσον αφορά στην καρότσα η επένδυσή της είναι κατασκευασμένη από σκληρό υλικό για να αντέχει στα χτυπήματα από τις παλέτες και τα εμπορεύματα. Το μήκος της καρότσας είναι 1.520 χιλιοστά και το πλάτος 1.470 χιλιοστά το οποίο περιορίζεται ανάμεσα στους θόλους στα 1.085 χιλιοστά. Να αναφέρουμε ότι στο εσωτερικό της καρότσας βρίσκονται έξι άγκιστρα πρόσδεσης και οι πίσω γωνίες είναι ενισχυμένες.

Κορυφαία αεροδυναμική σχεδίαση

Σημαντικό στοιχείο για το L-200 αποτελεί το γεγονός ότι έχει σχεδιαστεί σε αεροδυναμική σήραγγα, με προσομοίωση σε εξελιγμένο ηλεκτρονικό υπολογιστή. Το αποτέλεσμα είναι η μέτρηση του συντελεστή οπισθέλκουσας ίση με 0,40 cd η οποία εξασφαλίζει χαμηλότερα επίπεδα θορύβου, καλύτερη επιτάχυνση και αυξημένη σταθερότητα.

Ευρύχωρο εσωτερικό

Τα αναβαθμισμένα υψηλής ποιότητας καθίσματα προσφέρουν άνεση σε όλους τους επιβάτες. Σημείο αναφοράς αποτελεί το κάθισμα του οδηγού και του συνοδηγού τα οποία προσφέρουν φαρδιά υποστήριξη ώμων, καλύτερη πλευρική προστασία καθώς και βελτιωμένη υποστήριξη ποδιών. Η καλή ηχομόνωση και τα υλικά απόσβεσης κραδασμών αυξάνουν ακόμη περισσότερο την ήσυχη και ξεκούραστη παραμονή στο αυτοκίνητο. Επιπλέον, έξυπνοι αποθηκευτικοί χώροι και θύρες usb βρίσκονται στη διάθεση των επιβατών. Πιο ήσυχο και ξεκούραστο ταξίδι εξασφαλίζει το ηχοαπορροφητικό υλικό στην κονσόλα οργάνων, το υλικό απόσβεσης κραδασμών στο δάπεδο, η μόνωση θορύβων στο ταμπλό και τα φτερά και το υλικό απόσβεσης ήχου στο δάπεδο.

Εξοπλισμός

Στον βασικό εξοπλισμό του L-200 περιλαμβάνονται αρκετά στοιχεία που κάνουν τη δουλειά του οδηγού πιο ξεκούραστη, όπως η κάμερα οπισθοπορείας, το σύστημα λειτουργίας χωρίς κλειδί με διακόπτη start/stop κινητήρα και το cruise control με ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας. Επίσης, διατίθενται διζωνικό αυτόματο σύστημα κλιματισμού A/C, χειριστήρια αλλαγών ταχυτήτων στο τιμόνι, κολόνα τιμονιού με ρυθμιζόμενη απόσταση και κλίση καθώς και το σύστημα ραδιοφώνου Digital Audio Broadcasting. Στο δια ταύτα, το L-200 προκαλεί τον οδηγό του να νιώσει τη δύναμη και να απολαύσει την κορυφαία αίσθηση στην οδήγηση. Παράλληλα είναι ένα όχημα εργασίας έχοντας ταυτόχρονα τα χαρακτηριστικά και το στυλ του επιβατικού αυτοκινήτου.