Με τη νεότερη γκάμα αστικών λεωφορείων της αγοράς, με το EfficientHybrid να μπορεί να συνδυαστεί με κινητήρες ντίζελ και αερίου, ρεσιτάλ καινοτομίας στα πούλμαν ΜΑΝ και Neoplan, σούπερ VIP πούλμαν για υπερυψηλές απαιτήσεις, το RIO Box να τοποθετείται παντού, και το πιο εντυπωσιακό ηλεκτρικό αστικό της αγοράς να μπαίνει στην παραγωγή, η MAN Truck & Bus ετοιμάζεται να υποδεχθεί τους επισκέπτες της Busworld 2019 με έναν καταιγισμό καινοτομιών.

Αρχές Ιουλίου διοργανώθηκε στο Μόναχο η καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου της ΜΑΝ με αντικείμενο τις πρεμιέρες της εταιρείας στην Έκθεση Busworld, και την παρουσίαση των τελευταίων στοιχείων από την αγορά. Η MAN Truck & Bus (MAN συν Neoplan) δείχνει να εξαργυρώνει την εκ βάθρων ανανέωση της γκάμας της υπό τη μορφή αυξημένων παραγγελιών και ταξινομήσεων λεωφορείων και πούλμαν με την Ελλάδα να αποτελεί σημαντικό πελάτη στην ευρωπαϊκή αγορά.

Με πωλήσεις 7.204 μονάδων (8.310 παραγγελίες) το 2018 έκλεισε με άνοδο 14% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, και μερίδιο 14,5% της ευρωπαϊκής αγοράς (συν 8,2% από το 2017). Από τις τελευταίες ειδήσεις ξεχωρίζουν η διάθεση των πρώτων φουλ ηλεκτρικών Lion’s City E στον οργανισμό αστικών συγκοινωνιών στο Αμβούργο, και οι μαζικές γενικότερα παραγγελίες για αστικά λεωφορεία σε διάφορες χώρες.

ΜΑΝ-Αστικά λεωφορεία

Σε ό,τι έχει να κάνει με πρεμιέρες, δύο θα είναι τα οχήματα που θα εμφανιστούν για πρώτη φορά. Το αρθρωτό MAN Lion’s City 19 EfficientHybrid των 18,75 μέτρων και το αμιγώς ηλεκτρικό minibus MAN eTGECombi. Πρόκειται για την τελευταία προσθήκη στη γκάμα αστικών λεωφορείων του κατασκευαστή, το οποίο ως έκθεμα θα είναι σε διαμόρφωση με 38 θέσεις καθήμενων, ή τέσσερις παραπάνω από το 18μετρο Lion’s City 18 με παρόμοια διαμόρφωση. Κινητήρας είναι ο νέος Euro 6d, 9λιτρος D1556 LOH, σε έκδοση ισχύος 360 hp, και έχει τοποθετηθεί το σύστημα EfficientHybrid το οποίο οι πελάτες μπορούν πρακτικά να το παραγγείλουν για όλα τα Lion’s City. Να σημειωθεί ότι, το EfficientHybrid είναι πλέον το μόνο υβρδικό σύστημα της ΜΑΝ, και όχι τα «φουλ» υβριδικά (Lion’s City Hybrid A37), των οποίων η παραγωγή ματαιώνεται καθώς το κόστος τους είναι πλέον ασύμφορο για τους πελάτες. Το λεωφορείο θα έχει πολλά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας, μερικά εκ των οποίων κάνουν εδώ την πρεμιέρα τους στην κατηγορία. Ξεχωρίζει το σύστημα θέασης τυφλής γωνίας (active turning assistance) με δυνατότητα αναγνώρισης πεζών. Χρησιμοποιώντας κάμερες στο εμπρός τμήμα και στα πλαϊνά του λεωφορείου, οι οποίες ελέγχουν συνεχώς τα τεκταινόμενα στο εξωτερικό περιβάλλον, το σύστημα προειδοποιεί –ακουστικά, και οπτικά μέσω δύο μόνιτορ– τον οδηγό για κίνδυνο σύγκρουσης με οχήματα ή εμπόδια όταν το λεωφορείο στρίβει. Επιπλέον, τα ηλεκτρονικά αναγνωρίζουν ακόμη και πεζούς, δικυκλιστές και μοτοσυκλετιστές. Οι πελάτες θα μπορούν να παραγγείλουν το σύστημα για όλα τα μοντέλα αστικών λεωφορείων του κατασκευαστή από το 2020, ενώ θα υπάρχει και η δυνατότητα εκ των υστέρων τοποθέτησης σε παλαιότερα μοντέλα.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχους Αυγούστου (376) του ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.