Τροχοί & TIR

Schmitz Cargobull: Διπλός συρμός

«EcoDuo» ονομάζεται ο διπλός συρμός της Schmitz Cargobull σε μορφή πρωτοτύπου προς το παρόν, ο οποίος μάλιστα κέρδισε πρόσφατα το βραβείο «Green Truck Future Innovation», καθώς υπόσχεται περιορισμό
Τρίτη 20/08/2019 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

«EcoDuo» ονομάζεται ο διπλός συρμός της Schmitz Cargobull σε μορφή πρωτοτύπου προς το παρόν, ο οποίος μάλιστα κέρδισε πρόσφατα το βραβείο «Green Truck Future Innovation», καθώς υπόσχεται περιορισμό των εκπομπών CO2 κατά 25% στις διεθνείς μεταφορές.

Αναλυτικότερα, στον συνδυασμό EcoDuo, δύο συμβατικές τριαξονικές κουρτίνες -συνδεδεμένες μέσω διαξονικής ντόλυ- σύρονται από έναν τράκτορα δύο αξόνων. Το φορτηγό και το πρώτο επικαθήμενο έχουν το στάνταρ μικτό βάρος των 40 τόνων, ενώ το βάρος του δεύτερου συρόμενου μπορεί να φτάσει μέχρι και τους 36 τόνους, σε περίπτωση που ο συρμός δραστηριοποιείται στις Σκανδιναβικές χώρες. Ο εν λόγω συνδυασμός αυτή την περίοδο δοκιμάζεται στην Ισπανία, με το βάρος του δεύτερου τρέιλερ να είναι περιορισμένο στους 30 τόνους.

Τα πλεονεκτήματα των διπλών συρμών

Βασικό πλεονέκτημα του συνδυασμού ρυμουλκούμενων EcoDuo, είναι πως ο συρμός μπορεί εύκολα να μοιραστεί σε δύο τράκτορες στα σημεία συνοριακών διελεύσεων ή σε συγκεκριμένες περιοχές, αντιμετωπίζοντας έτσι τη διαφορετική νομοθεσία που ισχύει σε κάθε χώρα αναφορικά με τα μέγιστα βάρη που μεταφέρονται οδικώς.

Επιπλέον συγκριτικά με έναν τυπικό συνδυασμό τράκτορα – τρέιλερ 40 τόνων, μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου και μαζί πέφτουν και οι εκπομπές CO2 ανά μεταφερόμενο τόνο φορτίου. Την ίδια στιγμή, το βάρος που αντιστοιχεί στον κάθε άξονα παραμένει χαμηλότερο από το προβλεπόμενο στη νομοθεσία. Ακόμα, αυξάνει η συνολική μεταφορική ικανότητα και παράλληλα μειώνονται τα κυκλοφοριακά προβλήματα στους δρόμους, ειδικά σε δύσκολα σημεία του οδικού δικτύου, όπως οι γέφυρες.

Προτάσεις όπως αυτή της Schmitz Cargobull, αποτελούν λύση και στο πρόβλημα της έλλειψης οδηγών που ταλανίζει τον κλάδο διεθνώς. Επιπροσθέτως, η υιοθέτηση της λύσης των διπλών συρμών, δεν απαιτεί σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που κατασκευάζονται οι τράκτορες. Την ίδια στιγμή δεν χρειάζεται να γίνουν μεγάλες επενδύσεις σε υποδομές, προκειμένου αυτές να μπορούν να εξυπηρετήσουν τα φορτηγά «μεγάλης χωρητικότητας», όπως αποκαλούνται. Όλα τα παραπάνω μας κάνουν να πιστεύουμε πως στο εγγύς μέλλον, οι διπλοί συρμοί θα κυκλοφορήσουν και στην Ευρώπη, δίχως να αλλάξει κάτι στη διαδικασία φορτοεκφόρτωσης των μεταφερόμενων προϊόντων.

Άλλωστε, υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ACEA (Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), τρία φορτηγά μεγάλης χωρητικότητας μπορούν να αντικαταστήσουν έξι μονά φορτηγά, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 έως και κατά 27%

Στον συνδυασμό EcoDuo, δύο συμβατικές τριαξονικές κουρτίνες -συνδεδεμένες μέσω διαξονικής ντόλυ- σύρονται από έναν τράκτορα δύο αξόνων.

Στο ίδιο τεύχος #376

PreviousNext