Τροχοί & TIR

Asphalt Cowboy

Με τα φώτα νυσταγμένα και βαριά τριγυρνάνε οι νταλίκες στην Αθήνα, στα λιμάνια, στους σταθμούς, στην αγορά. Ένα τραγούδι που αγαπήθηκε όσο κανένα άλλο από τον κόσμο του φορτηγού. Μια εικόνα όμορφη κ
από Παύλος Μαυρομύτης | Δευτέρα 14/10/2019 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Road Alone…Never Home!
Road Alone…Never Home!

Με τα φώτα νυσταγμένα και βαριά τριγυρνάνε οι νταλίκες στην Αθήνα, στα λιμάνια, στους σταθμούς, στην αγορά. Ένα τραγούδι που αγαπήθηκε όσο κανένα άλλο από τον κόσμο του φορτηγού. Μια εικόνα όμορφη και ξεχωριστή για τους ανθρώπους της μεταφοράς. Όλη την ημέρα να συγκεντρώνουν εμπορεύματα και έπειτα να κατευθύνονται με προορισμό την πρωτεύουσα κάνοντας εκατοντάδες μοναχικά χιλιόμετρα. Ορισμένες φορές βέβαια είναι πιο τυχεροί, ταξιδεύοντας παρέα με κάποιον συνάδελφο, μοιράζονται ιστορίες στο cb.

Αυτή είναι η καθημερινότητα των οδηγών ψυγείων που ταξιδεύουν όλο το βράδυ για να φτάσουν τα ξημερώματα τα προϊόντα φρέσκα στη λαχαναγορά. Αυτό έκανε για αρκετές δεκαετίες ο Αντώνης Δίντσης δουλεύοντας λαχαναγορίτικο φορτηγό, το ίδιο κάνει και ο γιος του Θωμάς σήμερα.

Επιστροφή στο παρελθόν

Το χωριό Χαρίεσσα Ημαθίας είναι η έδρα της οικογένειας Δίντση η οποία θα μας υποδεχθεί εγκάρδια, με την κλασική ζεστή βορειοελλαδίτικη φιλοξενία. Παράλληλα ο Αντώνης Δίντσης κά-νει μια σύντομη αναδρομή στο παρελθόν γυρνώντας τον χρόνο πίσω και συγκεκριμένα στο 1977: «Εκείνη τη χρονιά ξεκίνησα να εργάζομαι ως οδηγός φορτηγού με ένα διαξονικό Volvo N88. Έπειτα ανέβηκα σε Volvo 89άρι και έπειτα σε 12άρι με τα οποία δούλευα στην εθνική μεταφορά. Στο εξωτερικό, προς Γερμανία, είχα κάνει μόνο ένα δρομολόγιο. Στα μέσα της δεκαετίας του ’90 αγόρασα το δικό μου φορτηγό, ένα Scania 141 με το οποίο μετέφερα διάφορα εμπορεύματα.

Το 2000 το αντικατέστησα με το Scania 143 αγοράζοντας παράλληλα και τριαξονικό θάλαμο, μπαίνοντας πλέον στο χώρο της ψυγειομεταφοράς. Τα δρομολόγιά μου ήταν από τη Νάουσα προς τη λαχαναγορά Αθηνών. Το 2008 αγοράσαμε καινούργιο το Scania R που έχουμε μέχρι σήμερα και το 2016 κάναμε γενικό facelift σε αυτό, εσωτερικά και εξωτερικά».

Στα χνάρια του πατέρα

Η σοφή παροιμία λέει ότι το μήλο πέφτει κάτω από τη μηλιά, κάτι που ισχύει βέβαια και για τους ανθρώπους της μεταφοράς. Ο Θωμάς από μικρή ηλικία ταξίδευε με τον πατέρα του μαθαίνοντας τα μυστικά της δουλειάς. Όταν οι συνομήλικοί του μάθαιναν να οδηγούν μηχανάκι ο Θωμάς ήδη έκανε οπισθογωνία και πάρκαρε το επικαθήμενό τους σε ράμπες. Εν τέλει τον κέρδισε το επάγγελμα και πλέον κάνει αυτό που τόσο πολύ αγαπά.

Δράκος με τα όλα του

Το Scania του Θωμά έχει πληθωρική παρουσία και χωρίς πολλά έξτρα αξεσουάρ καταφέρνει να σε κερδίζει από την πρώτη ματιά. Ο συνδυασμός άλλωστε του R με τριαξονικό θάλαμο είναι ονειρικός. Αυτό που μας αρέσει ιδιαίτερα στον τράκτορα είναι οι κόκκινες λεπτομέρειες στη μάσκα, στα σπόιλερ, στα σκαλοπάτια, στους προβολείς δίνοντας πιο ευχάριστο τόνο επάνω στο λευκό χρώμα της καμπίνας. Τα ανοξείδωτα περιορίστηκαν στους προβολείς και στο μπαράκι της πινακίδας, βάζοντας τις δικές τους πινελιές. Σημείο αναφοράς για το R αποτελεί η ντυμένη καμπίνα του με επενδύσεις η οποία έχει αναβαθμίσει σημαντικά το έργο του οδηγού. Η οδήγηση σε μια τέτοια καμπίνα γίνεται με μεγαλύτερη ευχαρίστηση και η παραμονή σε αυτήν είναι πραγματική απόλαυση. Στον λασπωτήρα πίσω από τον τράκτορα διαβάσαμε την περιγραφή Asphalt Cowboy την οποία και δανειστήκαμε για τον τίτλο του θέματός μας…

PreviousNext