Τροχοί & TIR

Νέο Ford Fiesta Van: Φιέστα τρύγου στα Μεσόγεια

Ένα ολόλευκο Ford Fiesta Van στην έκδοση Business, εξοπλισμένο με τον πετρελαιοκινητήρα 1,5 TDCi των 85 ίππων, μας περίμενε στις εγκαταστάσεις της ΒΕΛΜΑΡ στη Νέα Ερυθραία για να το οδηγήσουμε. Επειδ
από Παναγιώτης Εμμανουήλ | Τρίτη 01/10/2019 - 02:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Με μήκος λίγο πάνω από τα 4 μέτρα, το νέας γενιάς Fiesta Van διαθέτει σύγχρονης σχεδίασης αμάξωμα, το οποίο αποπνέει στιβαρότητα.
Με μήκος λίγο πάνω από τα 4 μέτρα, το νέας γενιάς Fiesta Van διαθέτει σύγχρονης σχεδίασης αμάξωμα, το οποίο αποπνέει στιβαρότητα.

Ένα ολόλευκο Ford Fiesta Van στην έκδοση Business, εξοπλισμένο με τον πετρελαιοκινητήρα 1,5 TDCi των 85 ίππων, μας περίμενε στις εγκαταστάσεις της ΒΕΛΜΑΡ στη Νέα Ερυθραία για να το οδηγήσουμε. Επειδή, όμως, τα αυτοκίνητα τα δοκιμάζουμε πάντοτε σε πραγματικές συνθήκες εργασίας, επισκεφθήκαμε το Οινοποιείο Παπαγιαννάκου στο Μαρκόπουλο Μεσογαίας, οι επικεφαλής του οποίου αγόρασαν πρόσφατα από τη ΒΕΛΜΑΡ ένα επίσης άσπρο Fiesta Van, στην κορυφαία έκδοση Sport.

«Επιλέξαμε το Fiesta Van λόγω του πλούσιου εξοπλισμού του, των προηγμένων χαρακτηριστικών άνεσης και ασφάλειας που προσφέρει, αλλά και επειδή είναι το πιο σύγχρονο μοντέλο της κατηγορίας του με δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά», τόνισε ο κ. Γιάννης Παπαγιαννάκος, το νέα «αίμα» της επιχείρησης που, ας σημειωθεί, μετρά ήδη 100 χρόνια ζωής. Στην ερώτησή μας για το πώς επέλεξαν την έκδοση Sport παρόλο που έχει μικρότερο ωφέλιμο φορτίο κατά 30 κιλά σε σχέση με τη Business, τον λόγο πήρε ο επικεφαλής του οινοποιείου κ. Βασίλης Παπαγιαννάκος, εξηγώντας: «Καταρχάς, το Fiesta Van στα δρομολόγιά του μεταφέρει κρασιά βάρους 200-300 κιλών. Οπότε το ωφέλιμο φορτίο δεν ήταν πρόβλημα για εμάς. Επιπλέον, επιλέξαμε την έκδοση Sport, επειδή ταιριάζει με το δυναμικό προφίλ της εταιρείας μας, η οποία την τελευταία 10ετία αναπτύσσεται συνεχώς, εστιάζοντας στις εξαγωγές».

Όμορφο αμάξωμα – αναβαθμισμένη ποιότητα

Με μήκος λίγο πάνω από τα 4 μέτρα, το νέας γενιάς Fiesta Van διαθέτει σύγχρονης σχεδίασης αμάξωμα, το οποίο αποπνέει στιβαρότητα. Το μικρό βαν της «μπλε οβάλ» μάρκας δείχνει συνολικά αναβαθμισμένο, κάτι που γίνεται πιο εύκολα αντιληπτό μόλις περάσεις στο εσωτερικό του. Εκεί, η αίσθηση απτής ποιότητας είναι εντυπωσιακά βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν και παράλληλα η σχεδίαση είναι καθόλα σύγχρονη. Για μία ακόμα φορά σε μοντέλο της Ford, δεν υπάρχει το παραμικρό παράπονο για τη θέση οδήγησης και την εργονομία. Καλοσχεδιασμένος και ευανάγνωστος είναι ο πίνακας οργάνων, ενώ highlight της καμπίνας αποτελεί η 8άρα οθόνη αφής του συστήματος infotainment, Ford SYNC. Αν θέλαμε οπωσδήποτε να εκφράσουμε μία (μικρή) ένσταση, θα λέγαμε πως δεν μας ικανοποίησε απόλυτα η ορατότητα από τους εξωτερικούς καθρέπτες.

Οικονομικός και δυνατός κινητήρας

Ιδιαίτερα εύρυθμη, δίχως κραδασμούς, είναι η λειτουργία του 8βάλβιδου diesel κινητήρα, ο οποίος συνεργάζεται με ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, το οποίο εντυπωσιάζει τόσο με την αίσθηση όσο και με την κλιμάκωσή του. Αρκετά κάτω από τις 1.500 σ.α.λ. μπορείς να αλλάξεις ταχύτητα, δίχως να νιώσεις διστακτικότητα στο ανέβασμα των στροφών του κινητήρα. Η έκτη σχέση του κιβωτίου είναι αρκετά «overdrive», βοηθώντας σημαντικά σε ένα ταξίδι ρίχνοντας τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα. Επιπλέον, το σύστημα αυτόματης ενεργοποίησης / απενεργοποίησης του κινητήρα (Auto Start-Stop), όπως και η φωτεινή ένδειξη στο ταμπλό που σε ενημερώνει για την ενδεδειγμένη σχέση που πρέπει να έχεις στο κιβώτιο, σου επιτρέπουν να κινηθείς στην πόλη με ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση πετρελαίου. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως κινηθήκαμε (δίχως φορτίο) σε έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση για αρκετά χιλιόμετρα και καταφέραμε να έχουμε μια κατανάλωση λίγο πάνω από τα 4 λτ./100 χλμ. Από την άλλη, όταν επιχειρήσαμε να πιέσουμε το αυτοκίνητο για να δούμε τα όριά του, η κατανάλωση ήταν λίγο πάνω από τα 5 λτ./100 χλμ., μια τιμή καθόλα ικανοποιητική.

Σε κάθε περίπτωση, όπως σε όλα τα Ford έτσι και στο Fiesta Van, η συνεργασία πλαισίου, αναρτήσεων και τιμονιού, είναι υποδειγματική. Το Fiesta Van δεν εμφανίζει τάσεις πλεύσης στον αυτοκινητόδρομο, έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, ενώ και σε έναν «σφικτό» επαρχιακό δρόμο δεν πρόκειται να σε προδώσει ή να σε τρομάξει ποτέ με τις αντιδράσεις του, ακόμα και αν το παρακάνεις, καθώς τότε αναλαμβάνει δράση το πλήθος των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας, που περιλαμβάνονται στον πλούσιο εξοπλισμό του οχήματος. Κανένα παράπονο από την αποτελεσματικότητα των φρένων, παρόλο που στον πίσω άξονα υπάρχουν ταμπούρα (δισκόφρενα στην έκδοση Sport).

Χώρος φόρτωσης 0,96 m3 και ωφέλιμο 538 κιλά

Με μέγιστο πλάτος και μήκος σχεδόν 1,3 μ. και ύψος λίγο πάνω από τα 0,9 μ., ο χώρος φόρτωσης του νέου Ford Fiesta Van προσφέρει ωφέλιμο όγκο της τάξης του ενός κυβικού μέτρου (0,96 m3). Διαθέτει εκμεταλλεύσιμο σχήμα, ελαστικό δάπεδο και τέσσερα σημεία ασφαλούς πρόσδεσης του φορτίου, στοιχεία που εκτιμώνται ιδιαιτέρως κατά τη φόρτωση του οχήματος. Βολικό είναι και το μεγάλο άνοιγμα της πίσω πόρτας.

Στην έκδοση Business με τον κινητήρα 1,5 Duratorq TDCi που είχαμε στη διάθεσή μας, το ωφέλιμο φορτίο ανέρχεται σε 538 κιλά, μια καθόλα ανταγωνιστική τιμή για τα μέτρα της κατηγορίας των μικρών βαν. Μια κατηγορία στην κορυφή της οποίας θέλει να βρεθεί το νέο Ford Fiesta Van, έχοντας στην «φαρέτρα» του μια σειρά από «όπλα», όπως το σύγχρονο τεχνολογικό του προφίλ, ο πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, η ισορροπημένη οδική συμπεριφορά και ο ισχυρός – οικονομικός κινητήρας πετρελαίου.

Info

Τιμή (με ΦΠΑ & Τέλος Ταξινόμησης): 18.170 €

Τιμή με έκπτωση: 16.488,96 € (συμπ. ΦΠΑ 2.928 €)

Εξοπλισμός Business: Αυτόματοι προβολείς – υαλοκαθαριστήρες, προβολείς ομίχλης, λαβές, καθρέπτες και προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, Ford Easy Fuel, Ford MyKey 2ης γενιάς, infotainment Ford SYNC με 8άρα TFT οθόνη αφής, Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι και υποδοχή USB, Α/C, ηλεκτρικά παράθυρα – καθρέπτες (θερμαινόμενοι), κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, Intelligent Protection System (IPS).

Ασφάλεια: Αερόσακοι οδηγού – συνοδηγού, ABS, EBD (ηλεκτρονική κατανομή πέδησης, ESC (ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας), TSC (έλεγχος πρόσφυσης), EBA (έκτακτη υποβοήθηση πέδησης, HSA (υποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα), TPMS (σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών), EBW (φώτα στοπ που αναβοσβήνουν στο απότομο φρενάρισμα).

PreviousNext