Τροχοί & TIR

Νέο Mercedes-Benz Sprinter: Στη λαχαναγορά της Χαλκίδας

Συμπληρώνοντας ένα χρόνο παρουσίας στην ελληνική αγορά, το νέο Sprinter έχει να επιδείξει έναν μεγάλο αριθμό πωλήσεων, ισχυροποιώντας παράλληλα τη θέση του στην κατηγορία των LCV. Οι πολυάριθμες εκδ
από Παύλος Μαυρομύτης | Τρίτη 01/10/2019 - 02:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Φορτώνοντας φρούτα και λαχανικά στο κατάστημα του Δημήτρη Τσώκου στη Χαλκίδα.
Φορτώνοντας φρούτα και λαχανικά στο κατάστημα του Δημήτρη Τσώκου στη Χαλκίδα.

Συμπληρώνοντας ένα χρόνο παρουσίας στην ελληνική αγορά, το νέο Sprinter έχει να επιδείξει έναν μεγάλο αριθμό πωλήσεων, ισχυροποιώντας παράλληλα τη θέση του στην κατηγορία των LCV. Οι πολυάριθμες εκδόσεις του οχήματος καλύπτουν πλήρως τις επαγγελματικές ανάγκες των εταιρειών και προσφέρουν σημαντικά οφέλη χάρη στην αξιοπιστία και την αποδοτικότητά του.

Ο ιδιοκτήτης επωφελείται από μια σειρά βασικών πλεονεκτημάτων όπως την αυξημένη εκμετάλλευση στην κλούβα και τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, ενώ τα οχήματα με την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς προσφέρονται σε καλύτερη τιμή, χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης και πρόσθετο ωφέλιμο φορτίο, συγκριτικά με αυτά με την κίνηση στους πίσω τροχούς. Οδηγούμε την έκδοση Sprinter 211 CDI Van Standard στη λαχαναγορά της Χαλκίδας, στο κατάστημα του Δημήτρη Τσώκου, φορτώνοντας φρούτα και λαχανικά για να αξιολογήσουμε έτσι το χώρο φόρτωσης. Επιπλέον, φορτώνουμε μια παλέτα τούβλα καταγράφοντας τη συμπεριφορά και την κατανάλωση του αυτοκινήτου όταν κινείται φορτωμένο στο μέγιστο ωφέλιμό του και ταξιδεύουμε προς την Ηγουμενίτσα.

Στη Λαχαναγορά της Χαλκίδας

Το Sprinter Panel Van είναι διαθέσιμο με 4 μήκη, 3 ύψη οροφής και όγκο χώρου φόρτωσης έως και 17 κ.μ. Σε πρώτη φάση βαθμολογούμε με άριστα την πρόσβαση στο εσωτερικό της κλούβας χάρη στις τρεις πόρτες που διαθέτει. Η πίσω δίφυλλη πόρτα ανοίγει στις 90 και 180 μοίρες και το κατώφλι φόρτωσης είναι χαμηλό στα 569 χιλιοστά. Επιπλέον η παρουσία των δύο πλαϊνών θυρών βοηθάει σημαντικά στη φόρτωση/εκφόρτωση των εμπορευμάτων σε στενούς δρόμους όταν δεν υπάρχει πρόσβαση από τη μια πλευρά. Το άνοιγμα των θυρών γίνεται εύκολα με τη χρήση ελάχιστης μυϊκής δύναμης. Για την ασφαλή και στέρεη συγκράτηση του φορτίου διατίθενται συνολικά οκτώ κρίκοι πρόσδεσης του φορτίου.

Οι βραδινές εργασίες διευκολύνονται, επίσης, χάρη στις δύο πλαφονιέρες οι οποίες εξασφαλίζουν αρκετό φως στην κλούβα. Το μήκος του χώρου φόρτωσης ανέρχεται στα 3.997 χιλιοστά στο οποίο χωρούν 25 πλαστικά τελάρα διαστάσεων 0,53 μήκους, 0,35 πλάτους και 0,31 ύψους. Το ανώτερο εσωτερικό ύψος φτάνει τα 1.789 χιλιοστά και χωρούν πέντε τελάρα. Το πλάτος είναι 1.787 χιλιοστά το οποίο περιορίζεται στους θόλους των τροχών στα 1.412 χιλιοστά.

Ήσυχο και σταθερό στο δρόμο

Οδηγήσαμε για εκατοντάδες χιλιόμετρα το Sprinter στον αυτοκινητόδρομο αλλά και σε επαρχιακό δίκτυο, διαπιστώνοντας από κοντά την καλή απόδοση του κινητήρα ΟΜ 651 των 114 ίππων. Η επιτάχυνση, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, είναι ικανοποιητική και σε ανηφορικά σημεία της διαδρομής ο κινητήρας δεν κρεμάει ακόμη και αν πέσουν οι στροφές κάτω από τις 1.400.

Ανεβαίνοντας από τη Λαμία προς το Δομοκό έχουμε επιλεγμένη την τέταρτη σχέση στο κιβώτιο και το αυτοκίνητο κινείται με 53 χλμ/ώρα και 1.650 σ.α.λ. Πιέζοντας απότομα το γκάζι, χωρίς να κατεβάσουμε σχέση, πιάνει τα 92 χλμ/ώρα σε δώδεκα δευτερόλεπτα έχοντας 2.850 σ.α.λ. Σε τέτοιου είδους διαδρομές η τρίτη και η τέταρτη σχέση αποδεικνύονται ιδανικές καθώς κινούν σβέλτα το αυτοκίνητο και ο κινητήρας δεν ζορίζεται ιδιαίτερα δουλεύοντας σε χαμηλό εύρος στροφών, περίπου στις 2.000 σ.α.λ.

Ένας άλλος τομέας στον οποίο το Sprinter παίρνει άριστα είναι στην ποιότητα κύλισης η οποία είναι εξαιρετική. Αυτό βέβαια είναι συνδυασμός δύο παραγόντων. Πρώτον έχει γίνει προσεκτική δουλειά στο κομμάτι της ηχομόνωσης, με μείωση των αεροδυναμικών θορύβων, και δεύτερον οι αναρτήσεις είναι πιο μαλακές κάνοντας το ταξίδι πιο άνετο. Θετική κρίνεται και η λειτουργία του χειροκίνητου κιβωτίου των έξι σχέσεων με κοντές μεταξύ τους διαδρομές και απαλό κούμπωμα.

Στο βασικό εξοπλισμό του Sprinter περιλαμβάνεται η υποβοήθηση κατά των πλευρικών ανέμων όπου μέσω των αισθητήρων του ESP πραγματοποιούνται αυτόματα διορθωτικές επεμβάσεις στα φρένα. Ο κατάλογος του προαιρετικού εξοπλισμού είναι πλούσιος, με πολλά και σημαντικά συστήματα ασφαλείας, τα οποία θεωρούμε ότι ο ιδιοκτήτης του Sprinter πρέπει να τα επιλέξει στην παραγγελία.

Πρόκειται για συστήματα τα οποία μειώνουν τον κίνδυνο ατυχήματος και κάνουν την καθημερινότητα του οδηγού πιο εύκολη, όπως η ενεργή υποβοήθηση πέδησης, το ενεργό σύστημα υποβοήθησης λωρίδας και το σύστημα Attention Assist.

Κίνηση στην πόλη

Το Sprinter συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός μικρού φορτηγού εκτός πόλης, χάρη στις αυξημένες μεταφορικές του δυνατότητες, με την ευελιξία ενός βαν εντός πόλης. Αυτό το αντιλαμβάνεται άμεσα ο οδηγός του όταν κινείται στα στενά της Κυψέλης και δεν του δημιουργείται πρόσθετο άγχος για το πώς θα περάσει ανάμεσα στα παρκαρισμένα αυτοκίνητα ή πώς θα στρίψει ή θα κάνει οπισθογωνία.

Το καλό κόψιμο του ελαφριού τιμονιού τον βοηθάει σημαντικά, όπως επίσης η καλή περιμετρική ορατότητα που έχει περιμετρικά, καθώς και ο μικρός μπροστινός και πίσω πρόβολος.

Ηγετική παρουσία

Η εμφάνιση του νέου Sprinter έχει διαφοροποιηθεί σημαντικά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, βελτιώνοντας την αντίσταση του αέρα επηρεάζοντας έτσι θετικά την κατανάλωση. Σχεδιαστικά, το καπό έχει ανέβει πιο ψηλά και τα φωτιστικά σώματα είναι πιο λεπτά. Το αστέρι, το σήμα της εταιρείας, έχει αυξημένες διαστάσεις και περιβάλλεται από χρωμιωμένες λεπτές οριζόντιες γραμμές. Επίσης, έντονη είναι η γωνία που υπάρχει μεταξύ καπό και παρμπρίζ και μεγάλες είναι οι επιφάνειες στα άκρα του προφυλακτήρα.

Εσωτερικό όπως το θέλει ο οδηγός

Οι αλλαγές στην καμπίνα είναι εκτεταμένες προσφέροντας έτσι αυξημένη λειτουργικότητα και εργονομία. Τα δύο καθίσματα παρέχουν καλή οσφυϊκή υποστήριξη και το ύφασμά τους καθαρί-ζει εύκολα όταν λερώνεται. Το ταμπλό χωρίζεται σε τρία ανοιχτά ντουλάπια στα οποία ο οδηγός μπορεί να τοποθετήσει προσωπικά του αντικείμενα, όπως κλειδιά, κινητό, έγγραφα δρομολογίου και επίσης διατίθενται και ποτηροθήκες. Ο λεβιές ταχυτήτων βρίσκεται σε ιδανικό σημείο στην κεντρική κονσόλα, κοντά στο δεξί χέρι του οδηγού.

Μοναδικό εργονομικό μειονέκτημα θεωρούμε τη θέση του χειρόφρενου το οποίο έχει μεγάλη διαδρομή και ο οδηγός πρέπει να σκύψει χαμηλά για να το τραβήξει. Κατά τη γνώμη μας πρέπει να αντικατασταθεί από ηλεκτρικό χειρόφρενο για την ευκολότερη χρήση του. Το ηχοσύστημα, οι αεραγωγοί και τα χειριστήρια του κλιματιστικού είναι τοποθετημένα στο μέσο της κεντρικής κονσόλας και είναι εύκολα προσβάσιμα από τον οδηγό και τον συνοδηγό.

Στο δια ταύτα το Mercedes-Benz Sprinter, η οδήγηση του οποίου γίνεται με ερασιτεχνικό δίπλωμα, αποτελεί μια αξιόλογη και σοβαρή επένδυση, προσφέροντας πολλαπλά οφέλη στον ιδιοκτήτη και τον οδηγό του.

PreviousNext