Τροχοί & TIR

Mercedes-Benz Tourismo: Κατερίνη-Αθήνα

«Σε πέντε λεπτά από τη ρεμίζα δύο θα αναχωρήσει το λεωφορείο με κατεύθυνση την Αθήνα», ανακοινώνει ο σταθμάρχης του ΚΤΕΛ Πιερίας και θα κινηθούμε στο σημείο όπου μας περιμένει ένα καινούργιο Mercede
από Παύλος Μαυρομύτης | Τρίτη 01/10/2019 - 02:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Άμεσος και αποδοτικός ο κινητήρας, o οποίος εξασφαλίζει καλές ρεπρίζ και διατηρεί υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα. Αποδίδει 428 ίππους στις 1.800 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 2.100 Nm από τις 1.100 σ.α.λ.
Άμεσος και αποδοτικός ο κινητήρας, o οποίος εξασφαλίζει καλές ρεπρίζ και διατηρεί υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα. Αποδίδει 428 ίππους στις 1.800 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 2.100 Nm από τις 1.100 σ.α.λ.

«Σε πέντε λεπτά από τη ρεμίζα δύο θα αναχωρήσει το λεωφορείο με κατεύθυνση την Αθήνα», ανακοινώνει ο σταθμάρχης του ΚΤΕΛ Πιερίας και θα κινηθούμε στο σημείο όπου μας περιμένει ένα καινούργιο Mercedes-Benz Tourismo. Αντικρίζοντάς το, μας προδιαθέτει για ένα άνετο, ήσυχο και ασφαλές ταξίδι. Ο οδηγός του ένα νέο και ευδιάθετο παιδί, υποδέχεται τον κόσμο με μια καλησπέρα και τους τουρίστες τους καλωσορίζει στην αγγλική γλώσσα.

Ο τουρισμός αυξάνεται, οπότε η καλύτερη εικόνα προς τα έξω είναι ένα σύγχρονο λεωφορείο και ένα ευγενικό χαμόγελο από πλευράς οδηγού.

Το ταξίδι ξεκινάει…

Οι επιβάτες τακτοποιούνται γρήγορα στις θέσεις τους, οι νεότερης ηλικίας ξεκινούν το σερφάρισμα στο ίντερνετ με τα κινητά τους τηλέφωνα και οι μεγαλύτερης ηλικίας συζητούν μεταξύ τους. Οι περισσότεροι αναφέρονται στην καθαριότητα του λεωφορείου και την άνεση των καθισμάτων, μιλώντας με τα καλύτερα λόγια για την εικόνα του.

Ο φωτισμός θα χαμηλώσει και από τις δύο οθόνες, μια στην μπροστινή και μια στην πίσω πλευρά, οι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να δουν ταινία ή μέσω της πλοήγησης να παρακολουθούν ανά πάσα στιγμή την κίνηση του λεωφορείου στο χάρτη. Η ορατότητα προς τα έξω χάρη στις μεγάλες γυάλινες πλαϊνές επιφάνειες είναι εξαιρετική, κάνοντας πιο ευχάριστο το ταξίδι.

«Πόσο καλύτερες συνθήκες να είχε ένας επιβάτης για να φτάσει στον προορισμό του», σκεφτόμαστε. Γρήγορα, άνετα και με ασφάλεια, ταξιδεύει σήμερα με τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ Πιερίας Α.Ε και φυσικά με το Tourismo του Φίλιππου Φαραζούμη. Στο σημείο αυτό θα καθίσουμε στη θέση του συνοδηγού και θα πιάσουμε συζήτηση μαζί του.

Τέσσερις γενιές αυτοκινητιστών

Ευχάριστος συνομιλητής ο Φίλιππος, με μεγάλη εμπειρία στο χώρο, αποτελεί την τέταρτη γενιά αυτοκινητιστών στην οικογένειά του. Ο ίδιος μας αναφέρει: «Ξεκίνησα στο επάγγελμα το 2010 συνεχίζοντας αυτό που κάνει η οικογένειά μου για πολλές δεκαετίες. Την αρχή έκανε ο προπάππους μου Αχιλλέας, μετά ο παππούς μου Φίλιππος και εν συνεχεία ο πατέρας μου Αχιλλέας. Μέσα στα λεωφορεία γεννήθηκα, αυτήν τη δουλειά αγάπησα και με μεγάλη μου χαρά την κάνω μέχρι σήμερα. Δεν μπορώ να φανταστώ να έκανα κάτι άλλο». Κάθε μέρα στο δρόμο μαθαίνουμε νέα πράγματα, βελτιωνόμαστε σε όλους τους τομείς και κάνουμε ό, τι καλύτερο μπορούμε για τον επιβάτη».

Η επιλογή του Tourismo

Ο Φίλιππος μιλώντας για συνεχή βελτίωση αναφέρθηκε στο λεωφορείο του: «Για αυτό το λόγο άλλωστε αντικατέστησα το προηγούμενο λεωφορείο μου, το Setra hd 415, με το Tourismo. Θέλουμε να εκσυγχρονιστεί ο στόλος μας, με τα πιο σύγχρονα οχήματα που υπάρχουν, έτσι ώστε οι υπηρεσίες μας να αναβαθμίζονται διαρκώς». Στο σημείο αυτό θα τον ρωτήσουμε σχετικά με τη Mercedes-Benz επιλογή του καθώς και τα κριτήρια αγοράς του. «Το βασικό κριτήριο ήταν η αξιοπιστία του Tourismo, το οποίο δεν βγάζει προβλήματα και γενικότερα δεν είναι ζημιάρικο, όπως συνηθίζουμε να λέμε στο χώρο μας.

Ένας άλλος βασικός λόγος είναι ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει καλή αξία μεταπώλησης. Ακόμη και τα παλιότερα μοντέλα πωλούνται σήμερα σε καλή τιμή. Επίσης, στο σημείο αυτό θέλω να ευχαριστήσω και δημόσια τον πρόεδρο του σταθμού ΚΤΕΛ Μακεδονίας κ. Γιάννη Λάμπρου χάρη στον οποίο πραγματοποιήθηκε η αγορά του δικού μου Tourismo.

Η μαζική αγορά που έγινε από τον κ. Γιάννη Λάμπρου και κάποιους συναδέλφους μετόχους άλλων ΚΤΕΛ είχε ως αποτέλεσμα να κερδίσουμε καλύτερη τιμή από την αντιπροσωπεία για το Tourismo. Ανάμεσα σε αυτούς τους ανθρώπους πρότειναν και εμένα και τους ευχαριστώ».

Γιατί χειροκίνητο κιβώτιο;

Ανεβαίνοντας στις στροφές του Πλαταμώνα, καθώς οι σήραγγες ήταν κλειστές λόγω συντήρησης, θα τον ρωτήσουμε σχετικά με την επιλογή του χειροκίνητου κιβωτίου. «Η τάση πλέον και στα επαγγελματικά οχήματα, φορτηγά και λεωφορεία, είναι η επιλογή αυτόματου κιβωτίου, ωστόσο, εγώ επέλεξα χειροκίνητο στο δικό μου Tourismo. Αναγνωρίζω ότι το αυτόματο είναι πιο ξεκούραστο στη χρήση του αλλά το κόστος συντήρησής του είναι σαφώς πιο ακριβό σε σχέση με το χειροκίνητο. Επίσης, θεωρώ ότι το χειροκίνητο είναι πιο επαγγελματικό, καθώς η λειτουργία του είναι απλή και δεν παρουσιάζει προβλήματα. Κατά καιρούς ακούω διάφορες ζημιές στα αυτόματα κιβώτια από συναδέλφους και η αλήθεια είναι ότι το φοβήθηκα».

Μέγιστη οικονομία

«Στην πράξη, ποια είναι τα πλεονεκτήματα του Tourismo που έχεις εντοπίσει;», θα τον ρωτήσουμε. «Το νούμερο ένα ατού του συγκεκριμένου λεωφορείου είναι η οικονομία που επιτυγχάνει. Είναι οικονομικό τόσο στα τοπικά δρομολόγια, προς τα χωριά, με συνεχόμενα σταμάτα-ξεκίνα και πολλές ανηφόρες, αλλά και στα μακρινά δρομολόγια. Για παράδειγμα στη διαδρομή Κατερίνη-Αθήνα, γεμάτο επιβάτες και αποσκευές, η συνολική απόσταση είναι 392.7 χιλιόμετρα και η κατανάλωση κυμαίνεται στα 17,7 λίτρα/100 χλμ. με μέση ωριαία ταχύτητα 87,5χλμ/ώρα. Θεωρώ ότι η οικονομία του είναι κάτι που εκτιμούν και αναγνωρίζουν όλοι οι συνάδελφοί μου με Tourismo». Στη συνέχεια θα μιλήσουμε για την απόδοση του κινητήρα: «Άλλο ένα θετικό στοιχείο του αυτοκινήτου. Ο κινητήρας εκτός από οικονομικός είναι εξίσου αποδοτικός και δυνατός. Εξασφαλίζει καλές ρεπρίζ και καταφέρνει να κινεί το όχημα σε όλη τη διαδρομή με υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα. Γενικότερα στις μεγάλες ανηφόρες από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη δεν με προβληματίζει καθόλου. Συγκεκριμένα, τα 100 χλμ/ώρα τα πιάνει με 1.180 σ.α.λ.».

Εμείς να αναφέρουμε ότι το Tourismo της παρουσίασης εξοπλίζεται με τον εξακύλινδρο κινητήρα ΟΜ 470 ο οποίος αποδίδει 428 ίππους στις 1.800 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 2.100 Nm στις 1.100 σ.α.λ.

Άνετο ταξίδι

Συνεχίζουμε την πορεία μας από την π.ε.ο με πολλές λακκούβες οι οποίες ωστόσο δεν φέρουν ενοχλητικούς θορύβους στο εσωτερικό χάρη στο καλό σετάρισμα των αναρτήσεων και στην απουσία τριγμών από τα κανάλια. Πάνω σε αυτό ο Φίλιππος θα συμπληρώσει το εξής: «Μου αρέσει η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου καθώς και η ανάρτησή του η οποία είναι μαλακή, αλλά στο βαθμό που πρέπει. Δηλαδή, απορροφά σωστά τους κραδασμούς, είναι ευχάριστη για τους επιβάτες και στις στροφές το λεωφορείο δεν βιράρει. Επίσης, έχει γίνει καλή δουλειά στο δέσιμο της καρότσας καθώς δεν ακούγονται ενοχλητικοί θόρυβοι στο εσωτερικό. Ακόμη αποτελεσματικό και καλό στη λειτουργία του είναι το βοηθητικό σύστημα πέδησης, χάρη στο οποίο έχω περιορίσει σημαντικά τη χρήση των φρένων. Ξεκινώντας από Κατερίνη προς την Αθήνα είναι πολύ λίγες οι φορές που θα χρειαστεί να πατήσω το φρένο και περιορίζονται μόνο στις περιπτώσεις που πρέπει να ακινητοποιήσω συντομότερα το όχημα».

Active Brake Assist 4

Στο σημείο αυτό θα συζητήσουμε για τα συστήματα ασφαλείας του Tourismo: «Το λεωφορείο εξοπλίζεται με αρκετά και σημαντικά συστήματα τα οποία κάνουν την καθημερινότητα του οδηγού πιο εύκολη. Η χρησιμότητά τους είναι τεράστια και σε μια στιγμή απροσεξίας ή ολιγωρίας του οδηγού είναι έτοιμα να αποδειχθούν σωτήρια. Ανάμεσά τους ξεχωρίζω το Active Brake Assist 4 το οποίο έχω να τονίσω, εκ πείρας φυσικά, ότι αντιδρά νωρίτερα από τον καλύτερο επαγγελματία οδηγό. Πριν ο ίδιος αντιληφθεί το εμπόδιο που είναι μπροστά του, το σύστημα έχει κιόλας ενεργοποιηθεί. Το χρησιμοποιώ και το εμπιστεύομαι πάντα το βράδυ καθώς επίσης όταν επικρατούν κακές καιρικές συνθήκες και η ορατότητα είναι περιορισμένη».

Απόδοση του κλιματιστικού

‘Ένα άλλο πλεονέκτημα του λεωφορείου είναι η καλή απόδοση του κλιματιστικού όπως θα σημειώσει ο Φίλιππος. «Το κλιματιστικό των 35Kw είναι πολύ αποδοτικό για τα δεδομένα της χώρας μας με το θερμό κλίμα. Επιτυγχάνει γρήγορα και ομοιόμορφα σε όλη την καμπίνα των επιβατών την επιθυμητή θερμοκρασία την οποία και διατηρεί ανεξάρτητα από την εξωτερική».

Παρατηρήσεις για το Tourismo

«Κάποιο μειονέκτημα έχεις εντοπίσει στο λεωφορείο;», θα ρωτήσουμε τον Φίλιππο για να μας απαντήσει: «Προς το παρόν όχι γιατί σε όλους τους τομείς είμαι ευχαριστημένος και κάθε μέρα απολαμβάνω όλο και περισσότερο την άνεση που μου προσφέρει. Η μοναδική παρατήρησή μου αφορά την τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμων δίπλα από αυτή του Adblue, όπου υπάρχει, μικρός βέβαια, κίνδυνος να μπερδευτεί κάποιος στον ανεφοδιασμό του. Επίσης, θα προτιμούσα δύο αντί για τρεις πόρτες στις μπαγκαζιέρες από την πλευρά του οδηγού, για λιγότερες κολώνες και λιγότερα κλείστρα».

Το υπόλοιπο τμήμα του ταξιδιού μας προς την Αθήνα συνεχίζεται ακούγοντας μουσική, κουβεντιάζοντας με τον Φίλιππο και απολαμβάνοντας την άνεση των καθισμάτων του Tourismo. Χάρη στην ιδιωτική πρωτοβουλία και το μεράκι κάποιων ανθρώπων οι επιβατικές μεταφορές στη χώρα μας βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο με τους επιβάτες να απολαμβάνουν καλύτερο ταξίδι.

Στο ίδιο τεύχος #378

PreviousNext