Τροχοί & TIR

Το ηλεκτρικό 12μετρο Alstom Aptis

Τη γραμμή κίνησης του ηλεκτρικού λεωφορείου Aptis της γαλλικής Alstom, θα προμηθεύει η αμερικάνικη Meritor, στην πρώτη της σχετική συνεργασία επί ευρωπαϊκού εδάφους. Συγκεκριμένα, της Meritor είναι
Δευτέρα 21/10/2019 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Τη γραμμή κίνησης του ηλεκτρικού λεωφορείου Aptis της γαλλικής Alstom, θα προμηθεύει η αμερικάνικη Meritor, στην πρώτη της σχετική συνεργασία επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Συγκεκριμένα, της Meritor είναι ο εμπρόσθιος και οπίσθιος άξονας (αμφότεροι με τιμόνι), τα δισκόφρενα και το κιβώτιο, το οποίο ενσωματώνεται στο διαφορικό μεταφέροντας την κίνηση στον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος είναι και αυτός της Meritor. Όλα τα παραπάνω προέρχονται από την εταιρεία τεχνολογίας «Blue Horizon» της Meritor.

Αναλυτικότερα, οι άξονες κατασκευάζονται από την κοινοπραξία της Meritor στο Βενισιέ της Γαλλίας, τα φρένα στο Κιούμπραν της Ουαλίας και τα κιβώτια στη Στάγιερ της Αυστρίας. Η συναρμολόγηση των εξαρτημάτων θα πραγματοποιείται στο Cameri της Ιταλίας και η τελική συναρμολόγηση των λεωφορείων, τα οποία θα αρχίσουν να παραδίδονται στα τέλη του τρέχοντος έτους, θα λάβει χώρα στο εργοστάσιο της Alstom στο Hangenbieten της Γαλλίας.

Αξίζει να αναφερθεί πως το Aptis είναι ένα κανονικό 12μετρο λεωφορείο με πλάτος 2,55 μ. και ύψος 3,1 μ. Φέρει 2 ή 3 πόρτες και μπορεί να μεταφέρει έως και 95 επιβάτες. Συγκριτικό πλεονέκτημα του Aptis είναι πως διαθέτει τιμόνι και στους δύο άξονές του, κάτι που του προσδίδει υψηλή δυνατότητα ελιγμών, καθώς σύμφωνα με τον κατασκευαστή στις στροφές απαιτεί λιγότερο χώρο κατά 25%, ενώ χρειάζεται επίσης λιγότερο χώρο στάθμευσης. Επιπροσθέτως, το χαμηλό δάπεδο των 330 χλστ. διευκολύνει σημαντικά την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών και επιπλέον οι μεγαλύτερες γυάλινες επιφάνειες κατά 20% σε σχέση με ένα συμβατικό λεωφορείο, δημιουργούν ένα ευήλιο εσωτερικό.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τον ηλεκτροκινητήρα του Aptis, αυτός έχει μέγιστη ισχύ 180 kW (241 hp) και προσδίδει στο λεωφορείο τελική ταχύτητα 70 χλμ./ ώρα. Οι μπαταρίες βρίσκονται στην οροφή του οχήματος και φορτίζονται κατά τη διάρκεια της νύκτας στα ντεπό, προσφέροντας αυτονομία 200 χλμ. (6 ώρες λειτουργίας του λεωφορείου). Ταχυφορτιστές στο τέλος και την αρχή της διαδρομής δίνουν στις μπαταρίες επιπλέον ενέργεια μέσα σε πέντε λεπτά, ενώ υπάρχει η δυνατότητα μερικής φόρτισής τους και εν κινήσει, μέσω της ανάκτησης της κινητικής ενέργειας.

PreviousNext