Η ιστορία αυτού του μήνα έρχεται από τα Ιωάννινα και τον Γιώργο Βαγγελή. Εργάζεται στην οικογενειακή τους επιχείρηση η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο της ξυλείας. Οι δυσκολίες της δουλειάς του είναι πολλές, μεταφέροντας κορμούς από τα βουνά της Ηπείρου σε όλη την Ελλάδα. Χιόνια, πάγοι, στενοί δρόμοι σε μεγάλο υψόμετρο, είναι μερικές από τις προκλήσεις της καθημερινότητάς του. Ωστόσο, όπως λέει ο ίδιος έχει τον καλύτερο σύμμαχο, ένα Mercedes-Benz Actros 1861 Black Edition με το οποίο ξεπερνάει κάθε δυσκολία.
Η οικογένειά μου έχει μακρά ιστορία στο χώρο της ξυλείας, από το 1960, και αυτός ήταν ο βασικός λόγος που ασχολήθηκα και εγώ με το συγκεκριμένο επάγγελμα. Η κύρια δραστηριότητά μας είναι η εμπορία ξυλείας, επομένως το φορτηγό είναι εργαλείο δουλειάς για εμάς. Από μικρή ηλικία ασχολήθηκα με αυτό και όταν ακόμα ήμουν 14 χρόνων ήξερα να οδηγώ και να κάνω μανούβρες με το επικαθήμενό μας. Για αρκετά χρόνια ταξίδευα ως συνοδηγός και έτσι έμαθα πολλά από τα μυστικά της δουλειάς. Ο παππούς μου Γιώργος Βαγγελής και ο πατέρας μου Δημήτρης ήταν οι καλύτεροι δάσκαλοί μου. Κληρονόμησα την εμπειρία τους η οποία νομίζω αποτελεί το καλύτερο εφόδιο για εμένα. Ιδιαίτερα μέσα στα βουνά όπου οι συνθήκες είναι πιο δύσκολες χρειάζομαι τις γνώσεις τους.
Το φορτηγό με χαλαρώνει και με ταξιδεύει καθημερινά σε όμορφες τοποθεσίες. Μπορώ να το παρομοιάσω με γυναίκα, καθώς χρειάζεται φροντίδα και αγάπη, αλλά παράλληλα είναι επικίνδυνο, ειδικά για όποιον δεν γνωρίζει. Τα φορτηγά δεν είναι για όλους. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Σε γενικές γραμμές είμαι πολύ ευχαριστημένος από το Mercedes μου. Έχουμε και άλλες μάρκες φορτηγών στην επιχείρησή μας αλλά εγώ προτιμώ το συγκεκριμένο. Είμαι ικανοποιημένος τόσο από άποψη άνεσης όσο και από την οδήγησή του. Επίσης μου αρέσει πολύ η δύναμη του κινητήρα. Είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να μην κουράζει τον οδηγό του. Καθώς το φορτηγό μπορεί να θεωρηθεί δεύτερο σπίτι, προσπαθώ να το διατηρώ καθαρό. Ιδιαίτερα το χειμώνα που γεμίζει χιόνια και αλάτι από τους δρόμους ασχολούμαι αρκετή ώρα με το πλύσιμό του. Το προσέχουμε για να μας προσέχει! Μάλιστα το Actros μπορώ να πω ότι είναι φορτηγό αντοχής και δεν έχει προξενήσει προβλήματα μέχρι στιγμής.
Διαβάστε περισσότερα για τον Γιώργο Βαγγελή και άλλες ιστορίες στο
roadstars.mercedes-benz-trucks.com
Η αλήθεια είναι ότι κι εγώ το ζορίζω αρκετά, καθημερινά στο βουνό αντιμετωπίζουμε πολλές δυνατές προκλήσεις. Κυρίως τους χειμερινούς μήνες με χιόνια, πάγους και γλίτσα στο οδόστρωμα οι δρόμοι γίνονται απροσπέλαστοι. Γι’ αυτό το λόγο όμως επέλεξα το Actros. Για να συνεχίζει εκεί που κάποιο άλλο φορτηγό θα σταματήσει. Να αντεπεξέρχεται σε κάθε δυσκολία. Και πιστέψτε με είναι πάρα πολλές. Τι να πρωτοθυμηθώ; Τους στενούς δρόμους στους οποίους το επικαθήμενο περνάει λίγους πόντους δίπλα από τον γκρεμό ή όταν συναντιόμαστε δύο φορτηγά στον ίδιο δρόμο και δεν χωράμε να περάσουμε; Ευτυχώς το Mercedes έχει εξαιρετική θέση οδήγησης, ελαφρύ τιμόνι και μεγάλους καθρέφτες και έτσι έχω πολύ καλό έλεγχο περιμετρικά του οχήματος. Εγώ έχω ξεχωρίσει την αξία του ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας (ESP) του Actros. Είναι αρκετές οι φορές που αποδείχθηκε σωτήριο, κυρίως με τα χιόνια, καθώς κρατάει πάντα σταθερό τον τράκτορα στην πορεία του. Ωστόσο, δεν θα ξεχάσω ένα συγκεκριμένο περιστατικό που πραγματικά συνέβαλε στο να εκτιμήσω το ESP του Actros μου. Πριν από λίγα χρόνια στα ορεινά της Αρκαδίας η τριαξονική νταλίκα που κοτσάριζα στο Actros ήταν παλιά και δεν διέθετε ESP. Οδηγούσα σε πυκνό, απάτητο χιόνι και ξαφνικά η νταλίκα δίπλωσε με αποτέλεσμα να πέσει σε ένα χαντάκι. Έμεινα στο σημείο για αρκετή ώρα αλλά τελικά με τη βοήθεια των χειριστών δύο φορτωτών καταφέραμε να την επαναφέρουμε στο δρόμο. Τότε κατάλαβα πόσο σημαντικό είναι το ESP στο Actros που ακόμα και σε πολύ ολισθηρό οδόστρωμα πατάει σταθερά σε αντίθεση με την παλιάς τεχνολογίας νταλίκα.
Το επάγγελμά μας είναι πολύ επικίνδυνο. Πρόσφατα φτάνοντας σε πρατήριο καυσίμων στην Αθηνών-Πατρών για διανυκτέρευση, αντιλαμβάνομαι ότι την ίδια στιγμή οδηγοί άλλων σταθμευμένων φορτηγών έχουν πέσει θύματα κλοπής, με αποτέλεσμα τον ελαφρύ τραυματισμό τους. Δυστυχώς δεν υπάρχει καμία ασφάλεια για εμάς που βρισκόμαστε στο δρόμο και τα όποια συστήματα ασφαλείας στα φορτηγά είναι πάντα καλοδεχούμενα και προστατεύουν τον οδηγό, τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου και το εμπόρευμα.
Ευχαριστούμε που ανταποκριθήκατε τόσο άμεσα και αυτόν το μήνα. Μας στείλατε πραγματικά ενδιαφέρουσες ιστορίες. Στείλτε κι εσείς τη δική σας εμπειρία στο info@troxoikaitir.gr και θα δημοσιευθεί στο περιοδικό TΡOXOI & TIR και στο RoadStars της Mercedes-Benz, την παγκόσμια ηλεκτρονική πλατφόρμα που ενώνει όλους τους οδηγούς φορτηγών σε μία κοινότητα.