Ο κ. Απόστολος Μαυράκης, Τεχνικός Υπεύθυνος Προϊόντων και Υπηρεσιών για Ελλάδα, Κύπρο και Αλβανία της Michelin, μας κατατοπίζει για το τι ισχύει για τα ελαστικά σε χειμερινές συνθήκες χρήσης.

1. Τα ελαστικά για χρήση όλο το χρόνο, το χειμώνα

michelin_1_0.jpg

Το πέλμα με διαμήκεις αυλακώσεις (ίσιο σκάλισμα) διασφαλίζει:

  • Σταθερότητα στο τιμόνι σε ευθείς χιονισμένους δρόμους

  • Πλευρική σταθερότητα σε όλους τους τύπους οδοστρώματος

michelin_2_1_0.jpg

Μεγάλα μπλοκ πέλματος με εγκάρσιο προσανατολισμό που παρέχουν:

  • Καλή έλξη και πρόσφυση σε συνθήκες επιβράδυνσης και φρεναρίσματος

  • Εξαιρετική πρόσφυση σε βρεγμένο και χιονισμένο οδόστρωμα

michelin_3_0.jpg

Τα πέλματα με διαμήκεις αυλακώσεις και ακμές με μικρή κλίση προσφέρουν:

  • Πλευρική σταθερότητα σε όλες τις καιρικές συνθήκες

2. Τα ελαστικά για δύσκολες χειμερινές συνθήκες

michelin_4_0.jpg

Εγκάρσιες γωνίες, με μεγάλο αριθμό ακμών και εγκοπών, που παρέχουν μεγαλύτερη πρόσφυση χάρη:

  • Σταθερότητα στο τιμόνι σε ευθείς χιονισμένους ή παγωμένους δρόμους

  • Στην πλευρική σταθερότητα σε όλες τις καιρικές συνθήκες

michelin_5_0.jpg

Ένας μεγάλος αριθμός διαμήκων και εγκάρσιων αυλακώσεων και μπλοκ πέλματος με εγκοπές που προσφέρουν:

  • Υψηλή ικανότητα έλξης επιβράδυνσης και φρεναρίσματος, χάρη στο βελτιστοποιημένο ίχνος των ελαστικών ακόμα και σε παγωμένους δρόμους

  • Καλή πρόσφυση, ακόμη και σε εξαιρετικά ολισθηρά οδοστρώματα

michelin_6_0.jpg

Πέλματα με διαμήκεις αυλακώσεις και κεκλιμένες ακμές που παρέχουν:

  • Σταθερότητα στις στροφές σε δύσκολες συνθήκες οδήγησης

  • Καλό κράτημα και σταθερότητα σε ολισθηρά οδοστρώματα

Καθώς πολλοί παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν τις επιδόσεις που αφορούν στο χειρισμό και στην πρόσφυση ενός ελαστικού, η Μichelin σας συμβουλεύει να θυμάστε ότι:

1. Η σωστή πίεση των ελαστικών βελτιώνει την πρόσφυση

michelin_7_0.jpg

Η υπερ-πίεση των ελαστικών μειώνει την επιφάνεια επαφής με το οδόστρωμα καθώς και την πρόσφυση και έλξη του οχήματος.

michelin_8_0.jpg

Η σωστή πίεση σε κρύο ελαστικό εξασφαλίζει βέλτιστο ίχνος και βελτιωμένη πρόσφυση.

2. Πώς το φορτίο επηρεάζει τον κινητήριο άξονα;

Όταν το φορτηγό είναι πλήρως φορτωμένο, το φορτίο θα πρέπει να κατανέμεται όσο το δυνατόν περισσότερο πάνω στον κινητήριο άξονα, σεβόμενοι το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο του άξονα. Όταν το φορτηγό είναι μερικώς φορτωμένο, το φορτίο θα πρέπει να τοποθετείται στο μπροστινό μέρος του επικαθήμενου, ώστε να επιβαρύνει όσο το δυνατό περισσότερο τον τράκτορα, σεβόμενοι τα μέγιστα επιτρεπόμενα φορτία των αξόνων. Όταν το όχημα είναι κενό, ο κινητήριος άξονας φέρει πολύ μικρότερο φορτίο, και έτσι μειώνεται η μετάδοση της ροπής του κινητήρα.

michelin_9_0.jpg

Info

  • Τα ελαστικά της Michelin είναι σχεδιασμένα για να δίνουν προτεραιότητα στην ασφάλεια σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους, περιορίζοντας ταυτόχρονα τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις. Για αυτό, η Michelin έχει φέρει καινοτομίες, όπως η τεχνολογία REGENION που προσφέρει καλύτερη κινητικότητα μέχρι το ελαστικό να φτάσει το νόμιμο όριο φθοράς του.

  • Οι γκάμες των ελαστικών μας για φορτηγά και λεωφορεία έχουν σχεδιαστεί για να μεγιστοποιούν την πρόσφυση και την έλξη σε χειμερινές συνθήκες χρήσης.

  • Καλό είναι να συμβουλεύεστε πάντα την εθνική νομοθεσία των κρατών στα οποία κινείστε, σχετικά με τις απαιτήσεις για χειμερινά ελαστικά και ελάχιστο βάθος σκαλίσματος. Να έχετε στο μυαλό σας ότι σήμανση M + S αποτελεί δήλωση του κατασκευαστή που βασίζεται στα δικά του πρότυπα. Η σήμανση Alpine (3PMSF) χρησιμοποιείται όταν το ελαστικό πληροί συγκεκριμένες απαιτήσεις, έπειτα από δοκιμές έλξης σε χειμερινές συνθήκες σύμφωνα με τον κανονισμό 117 της UNECE. Τα αποτελέσματα των δοκιμών είναι απτά και συγκρίσιμα. Η ένδειξη 3PMSF είναι το μοναδικό πραγματικό πρότυπο για τη μέτρηση της χειμερινής κινητικότητας.

michelin_10_0.jpg