Τροχοί & TIR

Πάνω οι Διεθνείς κάτω οι Εθνικές

Μικρή άνοδος, μόλις 1,2%, σημειώθηκε στο βάρος των φορτίων/ εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα, το α’ τρίμηνο του 2019 σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2018. Ειδι
Τετάρτη 06/11/2019 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Οι διεθνείς μεταφορές σημείωσαν αύξηση.
Οι διεθνείς μεταφορές σημείωσαν αύξηση.

Μικρή άνοδος, μόλις 1,2%, σημειώθηκε στο βάρος των φορτίων/ εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα, το α’ τρίμηνο του 2019 σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2018. Ειδικότερα, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το α’ τρίμηνο του 2019 με φορτηγά εθνικών και διεθνών μεταφορών ανήλθε σε 86.206,6 χιλιάδες τόνους έναντι 85.215,8 χιλ. τόνων κατά το α’ τρίμηνο του 2018, σημειώνοντας αύξηση 1,2%. Τα τονοχιλιόμετρα ανήλθαν σε 7.090.172,2 χιλ. το α’ τρίμηνο του 2019, σημειώνοντας μείωση 0,6% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2018 οπότε είχαν ανέλθει σε 7.129.808,0 χιλ. (Πίνακας 2).

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ενδιαφέρον παρουσιάζει η άνοδος των διεθνών μεταφορών και η μείωση των εθνικών ως προς τα τονοχιλιόμετρα που πραγματοποίησαν, η γενικότερη αύξηση στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, ενώ προηγείται σταθερά η Βόρεια Ελλάδα ως προς τις φορτοεκφορτώσεις.

Αναλυτικότερα σε ό,τι αφορά στον τύπο φορτίου (είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων), από την άποψη του βάρους των μεταφερθέντων φορτίων, το α’ τρίμηνο του 2019 έναντι του α’ τριμήνου του 2018 η σημαντικότερη αύξηση παρατηρείται στην κατηγορία «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες». Από την άποψη των τονοχιλιομέτρων, για την ίδια χρονική περίοδο, η πιο σημαντική αύξηση παρατηρείται στην κατηγορία «Εμπορευματοκιβώτια» ενώ την πιο σημαντική μείωση παρουσίασε η κατηγορία «Υγρά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» (Πίνακας 2). Στον Πίνακα 3 παρουσιάζονται τα στοιχεία φορτώσεων κατά Μεγάλη Γεωγραφική Περιοχή, από την άποψη του βάρους των φορτίων και των διανυθέντων τονοχιλιομέτρων. Ειδικότερα, ποσοστό 49,5% των φορτώσεων πραγματοποιήθηκε στη Βόρεια Ελλάδα, σημειώνοντας αύξηση 1,0% το α’ τρίμηνο του 2019 σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του 2018. Αύξηση παρουσιάστηκε και στις φορτώσεις των λοιπών Μεγάλων Γεωγραφικών Περιοχών της Χώρας κατά τη σύγκριση της ίδιας χρονικής περιόδου, πλην της Αττικής όπου παρουσιάστηκε μείωση κατά 23,6% (Πίνακας 3, Γράφημα 4).

Στον Πίνακα 4 παρουσιάζονται τα στοιχεία εκφορτώσεων κατά Μεγάλη Γεωγραφική Περιοχή, από την άποψη του βάρους των φορτίων και των διανυθέντων τονοχιλιομέτρων. Ειδικότερα, οι περισσότερες εκφορτώσεις (ποσοστό 49,2%) πραγματοποιήθηκαν στη Βόρεια Ελλάδα, σημειώνοντας αύξηση 1,5% το α’ τρίμηνο του 2019 σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του 2018. Αύξηση παρουσιάστηκε και στις εκφορτώσεις των λοιπών Μεγάλων Γεωγραφικών Περιοχών της Χώρας κατά τη σύγκριση της ίδιας χρονικής περιόδου, πλην της Αττικής όπου παρουσιάστηκε μείωση κατά 24,3% (Πίνακας 4, Γράφημα 6).

PreviousNext