Το «παρών» έδωσαν οι περισσότεροι μεγάλοι κατασκευαστές στη φετινή έκθεση λεωφορείων Busworld των Βρυξελλών, όπου όπως αναμενόταν μεγάλη έμφαση δόθηκε στα ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Solaris

Η πολωνική εταιρεία έχει κατοχυρώσει τη θέση της στην κορυφαία τριάδα των ευρωπαϊκών ταξινομήσεων ηλεκτρικών λεωφορείων, με επιδόσεις που ακόμη και παραδοσιακοί κατασκευαστές δεν μπορούν να πλησιάσουν. Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη τις παραγγελίες, κι όχι μόνο τις ταξινομήσεις, τότε είναι η πρώτη. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο «δικός μας» Πέτρος Σπινάρης, deputy CEO της Solaris, η εταιρεία έχει αυτή τη στιγμή παραγγελίες για 800(!) ηλεκτρικά λεωφορεία από 72 πόλεις. Συνολικά, αυτή τη στιγμή, κινούνται στην Ευρώπη 2.200 ηλεκτρικά λεωφορεία –πέντε χρόνια πριν, ήταν με το ζόρι 200.

Το πόσο έχει αλλάξει την ευρωπαϊκή αγορά λεωφορείου η Solaris δε χρειάζεται να στο πει κάποιος, αρκούσε να παρευρεθείς στη συνέντευξη τύπου, όπου επικρατούσε το αδιαχώρητο, καθώς όλοι ήθελαν να ακούσουν τα προϊοντικά και επιχειρηματικά νέα της εταιρείας. Η πρεμιέρα των νέων battery packs high energy+ με 550 kWh επιτρέπουν στο αρθρωτό Urbino 18 Electric αυτονομία άνω των 200 χιλιομέτρων.

Στην Busworld είδαμε τρία εκθέματα, και όλα ήταν μηδενικών εκπομπών ρύπων: το 12μετρο Urbino hydrogen, το 18μετρο αρθρωτό Urbino 18 Electric και το 24μετρο τρόλεϊ Trollino 24. Κάμερες αντί για καθρέπτες, νέα συστήματα αυτόματης πέδησης σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης και κάμποσα ακόμη, συνθέτουν την εικόνα μιας εταιρείας που έχει βαλθεί να πρωταγωνιστήσει στην ευρωπαϊκή αγορά.

Otokar

Το δέλεαρ αλλά και η ανάγκη να διαθέτει κάποιος αμιγώς ηλεκτρικά λεωφορεία δεν αφήνει πλέον κανένα κατασκευαστή ασυγκίνητο. Η Otokar, όχι μόνο έδειξε το πρωτότυπο eKent C αλλά ανακοίνωσε ταυτόχρονα πως θα το κατασκευάζει στα 10,8 στα 12 και στα 18 (αρθρωτό) μέτρα μήκους.

Van Ηool

Εμφατική παρουσία από την Van Hool εντός έδρας, σε ένα τεράστιο περίπτερο με κάθε λογής καλούδια, από το νέο «κοντό» 10μετρο πούλμαν EX μέχρι BRT λεωφορείο με καύσιμο το υδρογόνο, και ηλεκτρικό πούλμαν για την αμερικανική αγορά με εμβέλεια 400 χιλιομέτρων.

VDL

Η VDL διεκδικεί με αξιώσεις την πρώτη θέση στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων, και με αυτό κατά νου ανακοίνωσε τη δημιουργία καινούργιου εργοστασίου στο Βέλγιο, με τα διοικητικά στελέχη να δηλώνουν πως όλα τους τα λεωφορεία θα εξακολουθούν να κατασκευάζονται στην Ευρώπη. Ο κατασκευαστής πιστεύει πως, μέχρι το 2025 τα τρία τέταρτα των αστικών λεωφορείων που θα κατασκευάζονται θα είναι ηλεκτρικά.