Η κορυφαία διάκριση για τα ελαφρά ημιφορτηγά το «International Pick-Up Award» (IPUA), η ανάδειξη δηλαδή, του pick-up της χρονιάς διεξήχθη φέτος στη Σουηδία, με το T&T να εκπροσωπεί την Ελλάδα στην επιτροπή κρίσης. Το IPUA διεξάγεται κάθε δύο χρόνια, με τη διοργάνωση αυτή τη φορά να τελεί υπό την εποπτεία του συναδέλφου μας Anders Karlsson στη Σουηδία. Η συγκριτική δοκιμή πέντε μοντέλων από αντίστοιχους κατασκευαστές περιελάμβανε μετρήσεις, οδήγηση σε ασφάλτινη πίστα, εκτός δρόμου δοκιμασίες, καθώς και σύγκριση της εκμετάλλευσης και της αποδοτικότητας των οχημάτων. Στις σελίδες που ακολουθούν, παραθέτουμε τις εντυπώσεις μας από τις ικανότητες των πέντε μοντέλων που είχαμε στη διάθεσή μας. Συνολικά, αυτό που δείχνει να έχει αλλάξει στα δύο χρόνια που μεσολάβησαν από την προηγούμενη διοργάνωση, είναι η εξέλιξη και διάθεση στην αγορά, από όλους τους κατασκευαστές, «σπέσιαλ», ειδικών εκδόσεων, που χαίρουν υψηλής δημοφιλίας, το πλήθος συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας με το οποίο προικίζουν άπαντες πλέον τα pick-up, και η μεγάλη έμφαση στον εξοπλισμό άνεσης σε αυτά που κάποτε αποκαλούσαμε «αγροτικά».

 Ford Ranger

Το Ford Ranger συνεχίζει να ξαφνιάζει τους πάντες με την εμπορική του πορεία. Από το 2012 όταν και επαναπροσδιορίστηκε η στρατηγική της Ford στα LCV για την Ευρώπη, και από μία απλώς «συμπαθητική» κατάταξη στον στίβο των ταξινομήσεων, έφτασε όχι μόνο να είναι ο απόλυτος πρωταγωνιστής αλλά να κερδίσει μερίδιο αγοράς που όμοιό του δεν έχει υπάρξει στο παρελθόν. Φέτος, όλα δείχνουν πως θα κατακτήσει πάνω από 30% της αγοράς αφήνοντας όλους τους υπόλοιπους να παλεύουν για ό,τι απομένει. Το Wildtrak που είχαμε στη διάθεσή μας –τα Raptor των φωτογραφιών ήταν οχήματα υποστήριξης της διοράνωσης– δίνει μια καλή γεύση του γιατί συμβαίνει αυτό.

Η Ford βελτιώνει με μανία θα έλεγες το Ranger: από τις ανοχές στο αμάξωμα που τώρα δείχνουν ακόμη πιο μικρές, μέχρι τις επενδύσεις στο ντυμένο με δέρμα ταμπλό, όλα δείχνουν ένα κλικ πιο πάνω από το προ-facelift μοντέλο. Τα πλήκτρα και οι διακόπτες είναι πιο ευχάριστοι και ποιοτικοί σε όψη και αίσθηση, και αρκετά από τα νέα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας συνιστούν παγκόσμια πρώτη στην κατηγορία. Η πιο σημαντική είδηση βέβαια, αφορά στη χρήση του νέου δίλιτρου και διπλοτούρμπινου κινητήρα EcoBlue τεχνολογίας SCR, με ισχύ έως 213 hp και 500 Nm μέγιστη ροπή, τιμές αμφότερες πιο υψηλές από τις αντίστοιχες του πεντακύλινδρου των 3,2 λίτρων.

Διαθέτει διπλή τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας η μία, υψηλής πίεσης και σταθερής γεωμετρίας η άλλη. Σε αυτή, τη Bi-turbo εκδοχή του EcoBlue, οι δύο τουρμπίνες δουλεύουν σειριακά στους χαμηούς ρυθμούς περιστροφής του κινητήρα ενώ, σε υψηλές στροφές και φορτία η μικρή τουρμπίνα παρακάμπτεται και το μεγάλο τούρμπο σηκώνει πίεση για να αποδοθεί μεγαλύτερη ισχύς. Στην άσφαλτο είναι ανάμεσα στα καλύτερα ως προς τη ραφιναρισμένη κύλιση, πολύ ήσυχο, με τις διπλοκάμπινες εκδόσεις με την πιο ισχυρή έκδοση ισχύος του διπλοτούρμπινου κινητήρα να διαθέτουν τεχνολογία Active Noise Control. Εκτός δρόμου, είναι, κορυφαίο, με βέλτιστες γωνίες προσέγγισης και αποφυγής, και με τον οδηγό να ξέρει ανά πάσα στιγμή τι κάνουν οι τροχοί. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ξεκάθαρα το καλύτερο της κατηγορίας, τα φρένα πολύ αποδοτικά, και η εκμετάλλευση θα καλύψει σχεδόν τους πάντες. Το μόνο που μπορείς να του προσάψεις είναι κάποια πλαστικά εδώ κι εκεί (στο ταμπλό κυρίως) τα οποία θα μπορούσαν να είναι πιο ποιοτικά, κατά τα λοιπά, έχουμε να κάνουμε με το καλύτερο pick-up της αγοράς. Το πρόσφατο λανσάρισμα του φοβερού και τρομερού Raptor μπορεί λοιπόν να επισκίασε κάπως την ανανέωση των υπόλοιπων μοντέλων της γκάμας του pick-up της Ford, αλλά είναι δύσκολο να μην προσέξεις τα χαρίσματα του Wildtrak, που είναι το πιο ολοκληρωμένο μοντέλο της αγοράς, και κάπως έτσι, το νέο Ranger πρόσθεσε ακόμη ένα «International Pick-Up Award» στην τροπαιοθήκη του.

Mitsubishi L200

Το L200 νέας γενιάς διαθέτει ένα εντυπωσιακό, και ιδιαίτερα φουτουριστικό αμάξωμα. Είναι πολύ πιο επιθετικό από το προηγούμενο, και ατενίζει το δρόμο από 40 χιλιοστά πιο ψηλά. Ψηλότερα είναι τοποθετημένα και τα φωτιστικά σώματα (100 χιλιοστά) με σκοπό να μένουν καθαρά από σκόνες και λάσπες κατά τη διάσχιση π.χ., υδάτινων εμποδίων. Μπορεί οι προφυλακτήρες να είναι τώρα πιο «τροφαντοί» αλλά αυτό δεν επηρεάζει τις γωνίες προσέγγισης και αποφυγής στις 30ο και 22ο αντίστοιχα. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, οι πελάτες δεν επιθυμούσαν αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων και το μήκος μεγάλωσε κατά μόλις 2 εκατοστά σε σχέση με το μοντέλο προηγούμενης γενιάς –συνολικό μήκος 5.305 χιλιοστά για την έκδοση Double Cab.

Συγκρατημένο είναι και το απόβαρο, από 1.895 έως 2.035 κιλά. Στο εσωτερικό, οι επεμβάσεις στον σχεδιασμό και η επιλογή πιο ποιοτικών υλικών εκσυγχρονίζουν σημαντικά την εικόνα, και το επίπεδο της προσλαμβάνουσας ποιότητας. Στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας το L200 είναι πλέον εφάμιλλο του ανταγωνισμού με στοιχεία όπως το multi-around monitor και την κάμερα οπισθοπορείας με γωνιακή θέαση να περιλαμβάνονται στον (έξτρα) εξοπλισμό.

Στην άσφαλτο, παρά τα νέα «ρούχα» η διάταξη πλαίσιο τύπου σκάλας είναι φανερή, ειδικά υπό πίεση σε στροφιλίκι. Η ποιότητα κύλισης πάντως είναι αναβαθμισμένη και το ίδιο ισχύει και για το επίπεδο της ηχομόνωσης. Έχει γίνει πολλή δουλειά στο σασί κι αυτό φαίνεται. Εκτός δρόμου, δεν υπήρχε περίπτωση η Mitsubishi να πειράξει μια συνταγή, που όχι απλά δουλεύει, αλλά έχει δημιουργήσει στρατιές πιστών πελατών σε παγκόσμιο επίπεδο. Έτσι έχουμε full time τετρακίνηση, με κοντές σχέσεις, νέα off-road λειτουργία και νέο σύστημα συγκράτησης σε κατωφέρεια. Το L200 είναι αναμενόμενα εξαιρετικό εκτός δρόμου, με τον πιο ατόφιο «χαρακτήρα» pick-up του συγκριτικού, και τον μικρότερο κύκλο στροφής, με ακτίνα στα μόλις 5,9 μέτρα.

Όλα αυτά το καθιστούν φοβερό εργαλείο για σκληρή χρήση, και η μόνιμη τετρακίνηση δικαίως εκτιμάται από πολλούς ως μεγάλο πλεονέκτημα. Κοντολογίς, το νέο L200 έχει όλα τα φόντα όχι μόνο να κερδίσει ξανά το πολυπληθές κοινό επαγγελματιών πελατών, αλλά να κερδίσει κι άλλους.

Nissan Navara

Τον Ιούλιο του 2019 λανσαρίστηκε το facelift του Navara, που παραμένει ακλόνητο στην κορυφαία τριάδα των ταξινομήσεων στην Ευρώπη. Αν και το μοντέλο της Nissan δεν είχε κλείσει τετραετία ακόμη στην αγορά, ο ανταγωνισμός είναι λυσσαλέος και άπαντες προσπαθούν να κρατούν το προϊόν επίκαιρο. Η ανανέωση των Ιαπώνων κρίνεται ως καίρια, καθώς ασχολήθηκαν με παραμέτρους που αφορούν τον επαγγελματία και αυξάνουν την εκμετάλλευση του οχήματος: βελτιώσεις στην ανάρτηση, τοποθέτηση της μοναδικής multilink διάταξης του πίσω άξονα και στα King Cab και αύξηση του ωφέλιμου φορτίου. Η τοποθέτηση ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων (5 για την ακρίβεια) πίσω σε ελαφρύ ημιφορτηγό με «μιάμιση» καμπίνα είναι η πρώτη στην κατηγορία παγκοσμίως, και πριμοδοτεί τα King Cab με έξτρα 55 έως 95 κιλά (μάξιμουμ έως 1.165 κιλά, μικτό 3.200) ωφέλιμο φορτίο ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού.

Αλλαγές έχουν γίνει και στην ανάρτηση του διπλοκάμπινου οπότε, αντίστοιχα, το ωφέλιμο έχει αυξηθεί κατά 54 έως 114 κιλά (μέγιστο 1.115 έως 1.180 κιλά και μικτό 3.250).

Έχουν γίνει μικροεπεμβάσεις στην εμπρός ανάρτηση οι οποίες κάνουν το σύστημα διεύθυνσης πιο ελαφρύ στο μανουβράρισμα ενώ πίσω υπάρχει αύξηση ύψους κατά 25 χιλιοστά και ελατήρια δύο σταδίων. Οι μηχανικοί μάς είπαν πως, με τη μικρή αυτή ανύψωση σκοπός ήταν το αμάξωμα να δείχνει και πιο επιθετικό. Το αυτοκίνητο «φοράει» επίσης ένα καινούργιο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (ξεχωρίζει από το προηγούμενο καθώς η όπισθεν είναι τώρα πάνω και αριστερά) με πιο σαφείς διαδρομές, καλύτερο κούμπωμα και μεγαλύτερη ευκολία στις αλλαγές, και διαφορετική κλιμάκωση –το εφτάρι αυτόματο συνεχίζει να διατίθεται ως έξτρα.

Οι εκδόσεις ισχύος παραμένουν οι ίδιες στα 160 και 190 hp, πλην όμως, έχει αυξηθεί η μέγιστη ροπή του 160άρη (από 403 Nm στα 425) ενώ η και οι δύο εκδοχές είναι πλέον διπλοτούρμπινες, ενώ μέχρι τώρα η έκδοση των 160hp είχε μονή τουρμπίνα. Η σχέση συμπίεσης έχει πάει από το 15,4 στο 15,1. Το νέο Navara πήρε άριστα σε όλες τις δοκιμασίες του συγκριτικού, και το μόνο σημείο κριτικής που καταγράψαμε είναι το ταμπλό: χωρίς διχρωμία, κι επειδή είναι ογκώδες δεν ταιριάζει απόλυτα με τον σούπερ μοντέρνο χαρακτήρα της κατασκευής. Εν κατακλείδι πάντως, το Navara είναι ένα pick-up που αγοράζεις χωρίς πολλή σκέψη, ειδικά με τη μοναδική στην αγορά πενταετή φουλ εγγύηση (ή για 160.000 χιλιόμετρα). Να σημειωθεί ότι, η σπέσιαλ έκδοση N-Guard έχει γνωρίσει σημαντικό εμπορικό σουξέ (και στην Ελλάδα) και θα συνεχίσει να διατίθεται και στο facelift μοντέλο. Renault Alaskan Το γαλλικό μοντέλο, δέχθηκε μαζί με το Navara, τις ίδιες ακριβώς βελτιώσεις στο facelift του περασμένου καλοκαιριού. Το αυτοκίνητο μοιράζεται ως γνωστόν την ίδια πλατφόρμα με το Nissan Navara τελευταίας γενιάς (NP300), χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχουμε δύο όμοια οχήματα.

Το εμπρός ένα τρίτο του αμαξώματος διαθέτει τη δική του ξεχωριστή προσωπικότητα η οποία ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο στο πρόσφατο facelift. Επίσης, ο κινητήρας σε δύο εκδόσεις ισχύος, στα 160 και 190 hp, είναι Renault, και εξελίχθηκε ειδικά για τα νέα pick-up της κοινοπραξίας των δύο εταιρειών, άρα μπορείς να το δεις κι αντίστροφα, πως το Alaskan είναι ο τροφοδότης του Navara σε σημαντικά τμήματα της γραμμής μετάδοσης κίνησης.

Στο αισθητικό κομμάτι, οι επεμβάσεις έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός από τα πιο όμορφα pick-up που κυκλοφορούν, και είναι κρίμα που η Ελλάδα μαζί με κάμποσες άλλες ευρωπαϊκές χώρες δεν περιλαμβάνονται στις αγορές όπου οι Γάλλοι πωλούν το Alaskan, κάτι που έχει να κάνει με τη στρατηγική του γκρουπ Nissan-Renault. Χρωμιωμένες λεπτομέρειες, αλλαγές στις γρίλιες της μάσκας και πανέμορφες νέες ζάντες κάνουν το σχέδιο πολύ μυώδες και αθλητικό. Από εκεί και πέρα, οι βελτιώσεις είναι καίριες και αφορούν σε ολοκαίνουργιο dCI κινητήρα 2,3 λίτρων με διπλή τουρμπίνα και 160 hp και συν 22Nm (425 Nm μέγιστη) ροπή σε σχέση με τον προηγούμενο (ο 19άρης συνεχίζει με ίδιες τιμές ισχύος και ροπής) και στην εκμετάλλευση.

Το ωφέλιμο, ανάλογα με την έκδοση έχει αυξηθεί έως και κατά 146 κιλά (μέγιστο 1.100 κιλά), τοποθετήθηκαν δισκόφρενα πίσω, η πόρτα της καρότσας αντέχει φορτίο 500 κιλά διευκολύνοντας σημαντικά τη φορτοεκφόρτωση, βελτιώθηκε η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, και διατίθεται κι εδώ το νέο βελτιωμένο μηχανικό εξάρι σασμάν.

Η καρότσα έχει διαστάσεις 1.578 χιλιοστά και 1.560 πλάτος, και η ικανότητα έλξης –στις αγορές όπου επιτρέπεται– φτάνει τους 3,5 τόνους. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι, παρά τους νέους, πιο ογκώδεις προφυλακτήρες, οι γωνίες προσέγγισης και αναχώρησης αυξήθηκαν –29ο και 30ο αντίστοιχα– ενώ θα περίμενε κανείς ακριβώς το αντίθετο. Η εργονομία είναι αψεγάδιαστη, και τίποτα δεν ξενίζει τον οδηγό, ενώ η μόνη παρατήρηση έχει να κάνει κι εδώ, όπως και στο Navara με το ογκώδες ταμπλό. Συνολικά, ένα από τα καλύτερα pick-up της αγοράς, που όμως απευθύνεται σε ελάχιστες χώρες της Ε.Ε.

 Toyota Hilux

Τι να γράψεις για το Hilux που δεν έχει ήδη γραφτεί. Πωλείται οπουδήποτε υπάρχουν έστω και… ίχνη ανθρώπινου πολιτισμού, τα κάνει όλα από καλά έως τέλεια, δεν σπάει και συμφέρει. Το ενδιαφέρον στη δοκιμή έγκειται στο νέο Hilux που είχαμε στη διάθεσή μας, καθώς μερικούς μήνες πριν, το μοντέλο δέχθηκε κάμποσες «περιποιήσεις» για το 2019. Σε αυτές περιλαμβάνονται ως προς το αισθητικό κομμάτι, μαύρες ή σκούρο γκρι λεπτομέρειες –από το περίγραμμα στις γρίλιες της μάσκας, τα χερούλια σε πόρτες και καρότσα, τα άκρα του προφυλακτήρα τις «θήκες» των φανών ομίχλης, την «ποδιά» και τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών σε ό,τι έχει να κάνει με το εξωτερικό του οχήματος. Στο εσωτερικό, χρωμιωμένα περιγράμματα και μαύρη λάκα αναβαθμίζουν πολύ το επίπεδο της ποιότητας που εισπράττουν οι επιβαίνοντες. Διαφορετικό είναι και το σχέδιο του πίνακα οργάνων, ενώ παρατηώντας το κλειδί του αυτοκινήτου, διαπιστώνεις πως, η Toyota μπορεί να παίξει πολύ καλά το παιχνίδι της εξατομίκευσης: βαρύ και ακριβό σε αίσθηση, έχει ένα ανάγλυφο σχέδιο που μιμείται το σχέδιο του εμπρός τμήματος του Hilux. Διατίθενται τέλος και όμορφες 18άρες ζάντες νέας σχεδίασης.

Δυνατό χαρτί του μοντέλου είναι ο σχεδιασμός και η ευρυχωρία της καμπίνας. Ανάμεσα στα οχήματα του συγκριτικού ξεχωρίζει ο ελάχιστος όγκος που καταλαμβάνει το ταμπλό, κάνοντας όλα τα υπόλοιπα να δείχνουν ανοικονόμητα σε διαστάσεις και να αφαιρούν ωφέλιμο όγκο άνευ λόγου. Η τετρακίνηση είναι υπεράνω κριτικής, και μοιάζει αδύνατο να κολλήσεις οπουδήποτε ακόμη και με ελαστικά μικτής χρήσης.

Στην άσφαλτο είναι πολύ ραφιναρισμένο, και υστερεί μόνο συγκρινόμενο με την κυριλέ κύλιση του Ranger και την αταραξία του Navara. Το ερώτημα είναι, αν παίζει ρόλο η (συγκριτικά και μόνο) μικρή ιπποδύναμη. Μερικά χρόνια πριν, αν έλεγες ότι, τα 150 hp λογίζονταν ως «λίγα» θα σε κοιτούσαν περίεργα. Τώρα όμως, είναι ρίσκο να «κατέβεις» σε πόλεμο με μία μόνο έκδοση ισχύος, απέναντι στο τρελό γκάζι και το 10άρι σασμάν π.χ., του Ranger. Ακόμη κι έτσι όμως, ένα πέρασμα από λάσπη «γιαούρτι» με μοναδική ευκολία και η αρμονία της γραμμής μετάδοσης κίνησης αρκούν για να πείσουν τους επαγγελματίες. Είναι τέτοια η κυριαρχική παρουσία του Hilux στην παγκόσμια αγορά, που είναι περίπου αδύνατον να μην είναι μεταξύ των επιλογών σου.

RAM 1500

Η RAM έδωσε το «παρών» –εκτός συναγωνισμού– στη συγκριτική δοκιμή μας με το ολοκαίνουργιο 1500 Crew Cab, σε μία πρώτη γνωριμία με το ευρωπαϊκό κοινό. Με κάθε επισημότητα, καθώς είχαν έρθει εκπρόσωποι της μάρκας από τα κεντρικά κι όχι από ανεξάρτητη εισαγωγική εταιρεία στην Ευρώπη. Μπορεί οι ταξινομήσεις να δείχνουν λίγες, είναι πάντως περισσότερες απ’ ό,τι θα νόμιζε κάποιος. Το 2018, η RAM με το 1500 βρέθηκε στην ένατη θέση του ευρωπαϊκού top 10 ξεπερνώντας λ.χ., το Alaskan της Renault. Κάτι λιγότερο από 4.000 νέα RAM 1500 κατέληξαν στα χέρια πελατών, χάρη κυρίως στην αγορά της Ολλανδίας, όπου το RAM είναι πρώτο σε ταξινομήσεις ευνοούμενα από το ιδιόμορφο φορολογικό καθεστώς της συγκεκριμένης χώρας. Όταν αντικρίζεις τον Αμερικανό Γολιάθ, είναι δύσκολο να πιστέψεις ότι, στην Αμερική κατατάσσεται στην κατηγορία… light-duty: ακούγεται απίστευτο, αλλά είναι το μικρότερο μοντέλο της γκάμας, η οποία συμπληρώνεται από τις σειρές RAM 2500 και τα θηριώδη heavy-duty RAM 3500.

Στη νέα του εκδοχή, μένεις άφωνος με τα άλματα προόδου που έχουν κάνει οι Αμερικανοί. Η συναρμογή και το φινίρισμα είναι αντίστοιχα του ευρωπαϊκού ανταγωνισμού, αν όχι ανώερα σε κάποια σημεία. Η καμπίνα μοιάζει να είναι διπλάσια από τα υπόλοιπα pick-up του συγκριτικού, και το επίπεδο εξοπλισμού σε κάνει να νιώθεις φτωχός συγγενής. Στο δρόμο, δεν είναι όσο «πλαδαρό» θα περίμενες διαβάζοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Δεν καταλαβαίνεις τίποτα από την απενεργοποίηση κυλίνδρων, και σε υψηλά φορτία το κροτάλισμα του Hemi των 5,7 λίτρων είναι θεία μελωδία. Αποδίδει 395 hp και 556 Nm ροπή, διαθέτει ήπιο υβριδικό σύστημα eTorque, και «καταπίνει» τα υπόλοιπα οχήματα του συγκριτικού σε όλες σχεδόν τις επιταχύνσεις, κυρίως από στάση. Το 0-100 χλμ. διαρκεί γύρω στα 6 δευτερόλεπτα, και παρά τις ζάντες 20 ιντσών, η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος συναγωνίζεται την αντίστοιχη «πολεμική» του Raptor στα 273 χιλιοστά.

Όπως και στην Ευρώπη, έτσι και στην Αμερική η RAM έχει λυσσαλέο ανταγωνισμό κυρίως με Ford και GM. Γι’ αυτό και τα οχήματα ανανεώνονται συνεχώς, με ρυθμούς που παραπέμπουν σε αναβαθμίσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών. Αν αρχίσεις να ασχολείσαι με εκδόσεις και πακέτα εξοπλισμού, δεν τελειώνεις ποτέ: από τη δεύτερη μεγαλύτερη επαφική οθόνη που υπάρχει σε αυτοκίνητο (12 ίντσες) μέχρι το εξωφρενικό ηχοσύστημα της Harman Kardon με τα 19 ηχεία και τα θερμαινόμενα και ψυχόμενα πίσω καθίσματα, δε θέλει πολύ για να πλησιάσεις εξαφήφιο νούμερο ως τιμή πώλησης. Αυτό που δεν πρόκειται να ξεχάσουμε είναι η άνεση των καθισμάτων, η μεγαλύτερη πανοραμική οροφή που έχουμε δει ποτέ, η αερανάρτηση (στάνταρ ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω) κατάπινε όλες τις ανωμαλίες χωρίς να διαταράσσεται η πορεία του RAM, και το με διαφορά πιο άνετο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο.