Τροχοί & TIR

15 Tourismo στο υπεραστικό ΚΤΕΛ Μαγνησίας Α.Ε.

Δεκαπέντε σύγχρονα λεωφορεία Mercedes-Benz Tourismo αναβάθμισαν το στόλο του υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας Α.Ε τη διετία 2018-2019. Πρόκειται για μια μεγάλη παραγγελία, απόρροια της καλής συνεργασίας μ
από Παύλος Μαυρομύτης | Κυριακή 01/12/2019 - 01:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Τρία από τα δεκαπέντε Tourismo του υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας Α.Ε. Τα δεκατρία λεωφορεία παραδόθηκαν το 2018 και τα άλλα δύο το 2019.
Τρία από τα δεκαπέντε Tourismo του υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας Α.Ε. Τα δεκατρία λεωφορεία παραδόθηκαν το 2018 και τα άλλα δύο το 2019.

Δεκαπέντε σύγχρονα λεωφορεία Mercedes-Benz Tourismo αναβάθμισαν το στόλο του υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας Α.Ε τη διετία 2018-2019. Πρόκειται για μια μεγάλη παραγγελία, απόρροια της καλής συνεργασίας με τους ανθρώπους της Mercedes-Benz Ελλάς Α.Ε.Ε, καθώς βέβαια και της αξιοπιστίας που έχουν επιδείξει τα συγκεκριμένα λεωφορεία στους τομείς της αποδοτικότητας και της οικονομίας.

Από την πλευρά τους οι επιβάτες απολαμβάνουν ένα ευχάριστο ταξίδι με σύγχρονες ανέσεις και υψηλά επίπεδα ασφάλειας. Ο συντάκτης μας Παύλος Μαυρομύτης βρέθηκε στο σταθμό του ΚΤΕΛ όπου είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τον πρόεδρο κ. Δημήτρη Κολυνδρίνη καθώς και με ιδιοκτήτες και οδηγούς των Tourismo οι οποίοι μας μετέφεραν την άποψη και την μέχρι τώρα εμπειρία τους.

Τρία μήκη αμαξώματος

Το νέο Tourismo είναι κατάλληλο για ένα ευρύ φάσμα μεταφορικού έργου και είναι διαθέσιμο σε τρία μήκη αμαξώματος και τέσσερις παραλλαγές, με δύο ή και τρεις άξονες και συνολικό μήκος από 12,3 έως 13,9 μέτρα. Το πλάτος του λεωφορείου είναι στα 2,53 μέτρα, το ύψος στα 3,68 (με την ψυκτική μονάδα) και τέλος, μπορεί να μεταφέρει από 48 έως και 61 επιβάτες.

Κινητήρας

Το Tourismo είναι διαθέσιμο με έναν εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα με επιλογές από 7,7 έως 10,7 λίτρα με τη χαμηλότερη ιπποδύναμη να είναι στους 354 ίππους και την ισχυρότερη στους 456 ίππους, με μέγιστη ροπή από 1.400 έως 2.200 Nm. Η αεροδυναμική του οχήματος είναι βελτιωμένη και σε συνδυασμό με τα προηγμένα τεχνολογικά συστήματα που εφοδιάζεται, όπως το προγνωστικό σύστημα Predictive Powertrain Control και το Eco Driver Feedback με εξατομικευμένες συμβουλές για το στυλ οδήγησης, η κατανάλωση μειώνεται σημαντικά.

Επίσης, σε ταχύτητα άνω των 95 χλμ/ώρα το αμάξωμα χαμηλώνει κατά 20 χιλιοστά, περιορίζοντας την αντίσταση του αέρα. Το ρεζερβουάρ πετρελαίου είναι διπλό χωρητικότητας 480 λίτρων και του Adblue είναι 40 λίτρων. Ο κινητήρας συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή το αυτοματοποιημένο Mercedes-Benz GO 250-8 Powershift οκτώ σχέσεων.

Εσωτερικό

Το εσωτερικό του Tourismo διατίθεται σε δύο επιλογές, τη Basic Plus και Comfort Plus.

Οι δύο εκδόσεις διαθέτουν ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού με αερανάρτηση, προηγμένα συστήματα πολυμέσων, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, πίνακα οργάνων με οθόνη TFT και ψυγείο με χωρητικότητα από 54 έως 67 λίτρα. Το εσωτερικό ύψος βρίσκεται στα 2.014 χιλιοστά εξασφαλίζοντας εύκολη μετακίνηση των επιβατών, οι οποίοι, κάθονται σε άνετα και εργονομικά καθίσματα, με προσαρμοσμένα υποβραχιόνια, ρυθμιζόμενες πλάτες και υποπόδια.

Στο εμπρός και στο πίσω τμήμα της οροφής βρίσκεται από μια οθόνη 19 ιντσών για την ψυχαγωγία των επιβατών.

Συστήματα ασφαλείας

Πλούσιος είναι ο εξοπλισμός ασφαλείας του Tourismo με σύγχρονα συστήματα όπως το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών (ABS), το ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας (ESP) και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (ASR). Επιπλέον διαθέτει το προηγμένο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEBS), το ηλεκτρονικό σύστημα πέδησης (ΕΒS) και υποβοήθηση πέδησης (ΒΑS) τα οποία παρέχουν επιπλέον βοήθεια σε φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης.

Οικονομία στο μάξιμουμ

Από τα μεγαλύτερα οφέλη του νέου Tourismo που μας τόνισαν οι ιδιοκτήτες του είναι η οικονομία στα καύσιμα. Αυτός είναι άλλωστε ένας σημαντικός λόγος στον οποίο οφείλει τις αυξημένες πωλήσεις του, καθώς το πετρέλαιο αποτελεί το βασικότερο έξοδο για κάθε ιδιοκτήτη. Η μέση κατανάλωση που σημειώνουν τα Tourismo του ΚΤΕΛ Μαγνησίας είναι από 17 λίτρα μέχρι 19 λίτρα/100 χλμ. σε διαδρομές στον αυτοκινητόδρομο, στη διαδρομή προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Μια μικρή αύξηση στην κατανάλωση σημειώνεται στα τοπικά δρομολόγια, κυρίως προς το Πήλιο, δικαιολογημένη βέβαια, εξαιτίας του ορεινού οδικού δικτύου.

O λόγος όμως ανήκει στον πρόεδρο του υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας Α.Ε κ. Δημήτρη Κολυνδρίνη ο οποίος μας καλωσόρισε στο γραφείο του. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε μαζί του καθώς και με ιδιοκτήτες και οδηγούς των Tourismo οι οποίοι μας καταθέτουν τη μέχρι τώρα εμπειρία τους.

Δημήτρης Κολυνδρίνης «Πέρυσι έγινε μια προσπάθεια από τον πρόεδρο του σταθμού ΚΤΕΛ Μακεδονίας κ. Γιάννη Λάμπρου για μια παραγγελία πενήντα λεωφορείων από μετόχους διαφόρων ΚΤΕΛ. Όπως αντιλαμβάνεστε ο αριθμός ήταν μεγάλος οπότε και η τελική τιμή ήταν δελεαστική. Ανάμεσα στους υπόλοιπους ιδιοκτήτες βρέθηκαν και δεκατρείς από το δικό μας ΚΤΕΛ οι οποίοι επένδυσαν σε σύγχρονα και ποιοτικά οχήματα.

Σε συζητήσεις που κάνω με τους ιδιοκτήτες τους, δηλώνουν ευχαριστημένοι από τη συμπεριφορά των λεωφορείvν καθώς και από την εξυπηρέτηση των ανθρώπων της Mercedes-Benz Ελλάς Α.Ε.Ε.

Μέχρι στιγμής δεν είχαμε κάποια ιδιαίτερα προβλήματα με τα λεωφορεία ενώ κάποια μικρά που προέκυψαν λύθηκαν αμέσως από την αντιπροσωπεία. Έχουμε κάνει κάποιες συγκρίσεις με παλαιότερα μοντέλα Mercedes-Benz και διαπιστώνουμε ότι το νέο Tourismo είναι πολύ οικονομικό».

Βασίλης Γεωργαλής «Ένα από τα προηγούμενα λεωφορεία μας ήταν το Mercedes-Benz Travego οπότε γνωρίζουμε καλά τη συγκεκριμένη μάρκα από την οποία είχαμε μείνει ευχαριστημένοι σε όλους τους τομείς (κινητήρας, δέσιμο αμαξώματος, κατανάλωση, άνεση για επιβάτες). Με αυτό το κριτήριο έγινε η αγορά του Tourismo το οποίο αγοράσαμε στις αρχές του 2019 και έχουμε κάνει περίπου 90.000 χιλιόμετρα.

Το κυριότερο πλεονέκτημα του αυτοκινήτου είναι η οικονομία όπου σε μικτή διαδρομή, αυτοκινητόδρομο και στο Πήλιο, καταναλώνει περίπου 310 λίτρα στα .430 χιλιόμετρα.

Το συγκεκριμένο λεωφορείο το αγοράσαμε με χειροκίνητο κιβώτιο, γιατί μπορώ να πω ότι το αυτοματοποιημένο το φοβηθήκαμε εξαιτίας των δύσκολων διαδρομών που έχουμε στα ορεινά του νομού. Δεν είχαμε άλλωστε εμπειρία από το συγκεκριμένο κιβώτιο. Έχω δει όμως στην πράξη το αυτοματοποιημένο Mercedes-Benz Powershift οκτώ σχέσεων σε λεωφορεία συναδέλφων και ομολογώ ότι είναι εξαιρετικό. Γι αυτό το λόγο άλλωστε το δεύτερο Tourismo που παραγγείλαμε είναι με το αυτό το κιβώτιο».

Δημήτρης Σιαφάκας «Δουλεύω το λεωφορείο από τον Ιανουάριο το οποίο ήρθε προς αντικατάσταση ενός παλαιότερου μοντέλου Mercedes Benz που είχαμε. Είμαστε σταθεροί στη συγκεκριμένη μάρκα η οποία μας έχει αποδείξει ότι δεν βρίσκεται τυχαία πρώτη στις προτιμήσεις των αυτοκινητιστών. Όσον αφορά το Tourismo είναι πολύ οικονομικό και σταθερό στο δρόμο. Επίσης έχει αποτελεσματικό και δυνατό βοηθητικό σύστημα πέδησης. Η μόνο παρατήρησή μου αφορά το μπράτσο στους καθρέφτες το οποίο θα ήθελα να είναι μικρό για να περνάμε με μεγαλύτερη ευκολία σε ορισμένα χωριά του Πηλίου».

Γιώργος Φιλτρής «Οδηγώ το λεωφορείο ένα χρόνο και είμαι πολύ ευχαριστημένος από την ποιότητα κατασκευής του. Έχει εργονομική θέση οδήγησης με αυξημένη ορατότητα σε όλες τις πλευρές. Είναι πολύ οικονομικό με καταναλώσεις που κυμαίνονται από 17 μέχρι 19 λίτρα ανά 100 χλμ. στον αυτοκινητόδρομο. Επίσης ακούω πολύ καλά σχόλια και από τους επιβάτες ως προς την άνεση που προσφέρει στα ταξίδια».

Γιώργος Μπαλγουράνος «Για μένα το Tourismo είναι το κορυφαίο λεωφορείο της κατηγορίας του. Είναι ξεκούραστο και οικονομικό στις μετακινήσεις του. Στη γραμμή της Θεσσαλονίκης γεμάτο με επιβάτες και το air condition σε λειτουργία η κατανάλωση είναι περίπου στα 19 λίτρα/100 χλμ».

PreviousNext