Ήταν 8 Μαρτίου του 1950, όταν το πρώτο Transporter έβγαινε από τις γραμμές παραγωγής του εργοστασίου της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ της Γερμανίας. Ονομαζόταν Type 2 και αποτέλεσε τη δεύτερη εμπορική επιτυχία της μάρκας, μετά από τον «σκαραβαίο» (Type 1).
Σήμερα, 70 χρόνια αργότερα και ύστερα από 6 γενιές, το Transporter έχει πουλήσει περισσότερα από 13 εκ. μονάδες και κατέχει το ρεκόρ του επαγγελματικού οχήματος με τη μεγαλύτερη διάρκεια παραγωγής του κόσμου.
Η πρώτη γενιά του οχήματος, το Τ1, με τιμή εκκίνησης τα 5.850 μάρκα Γερμανίας, έμεινε στην αγορά από το 1950 έως το 1967, μία περίοδο κατά την οποία πουλήθηκαν περίπου 1,9 εκ. μονάδες του μοντέλου. Ο μπόξερ κινητήρας και το κιβώτιο προέρχονταν από τον σκαραβαίο (Beetle) και το ωφέλιμο φορτίο του οχήματος ανερχόταν σε 750 κιλά. Το 1956, η παραγωγή του μοντέλου μεταφέρθηκε στο Ανόβερο, ενώ από την επόμενη χρονιά ξεκίνησε να κατασκευάζεται και στη Βραζιλία. Μάλιστα, το 1962 το εργοστάσιο στο Ανόβερο παρήγαγε ημερησίως περί τα 750 VW Transporter και πάνω από 5.000 κινητήρες, εξάγοντας σε περισσότερες από 130 χώρες.
Το 1967 ήρθε στο προσκήνιο το Τ2, το οποίο πριν να αποσυρθεί το 1979 πρόλαβε να κατασκευαστεί στο Ανόβερο σε 2,14 εκ. μονάδες. Η παραγωγή του οχήματος συνεχίστηκε στη Λατινική Αμερική και στη Ν. Αφρική, με το εργοστάσιο του Σάο Πάολο να παράγει τα 1.200 τελευταία επετειακά μοντέλα «56 Anos Kombi – Last Edition» στα τέλη του 2013!
Τη σκυτάλη πήρε το 1979 το VW T3, το οποίο κατασκευαζόταν στη Γερμανία έως το 1992 και μέχρι το 2005 στη Νότιο Αφρική, με τη συνολική του παραγωγή να ανέρχεται στις 1,4 εκ. μονάδες. Το 1988, για πρώτη φορά η εταιρεία δημιούργησε την έκδοση «California» που απέκτησε το δικό της φανατικό κοινό στην αγορά των αυτοκινούμενων τροχόσπιτων.
Ύστερα από 30 χρόνια πορείας, το Transporter στην 4η γενιά του (1990-2003) εγκατέλειψε τον πίσω τοποθετημένο μπόξερ κινητήρα που μετέδιδε την κίνηση στους πίσω τροχούς. Οι 4κύλινδροι και 5κύλινδροι κινητήρες στο Τ4 τοποθετήθηκαν εγκάρσια μπροστά και το αυτοκίνητο κατέστη προσθιοκίνητο. Για πρώτη φορά, η εταιρεία προσέφερε το όχημα σε δύο εκδόσεις μεταξονίου. Το 1996, ένα χρόνο μετά την ανεξαρτητοποίηση της Volkswagen Commercial Vehicles, το Τ4 δέχθηκε μία εκτεταμένη ανανέωση, στο πλαίσιο της οποίας πρωτοποθετήθηκαν οι κινητήρες πετρελαίου TDI. Συνολικά, διατέθηκαν περισσότερες από 1,9 εκ. μονάδες του Τ4.
Από το 2003 έως το 2015 παρέμεινε στην αγορά το VW T5, το οποίο πουλήθηκε σε περίπου 1,65 εκ. μονάδες. Στην εξέλιξή του, οι άνθρωποι της μάρκας έριξαν μεγάλο βάρος στη βελτίωση της εργονομίας και της άνεσης του οδηγού. Μεγάλη εμπορική επιτυχία σημείωσαν οι επιβατικές εκδόσεις Caravelle, Multivan και California, ενώ για πρώτη φορά εμφανίστηκε η τετρακίνητη έκδοση 4MOTION.
Κάπως έτσι φτάνουμε στο Τ6 του 2015 και στο ανανεωμένο Τ6.1 που έκανε πέρυσι την εμφάνισή του. Στο αυτοκίνητο, εύλογα, έχει δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στις τεχνολογίες ασφάλειας και συνδεσιμότητας, όπως και στα χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και ρύπων. Σημειώνεται, πως μόνο πέρυσι, τα εργοστάσια της VW σε Ανόβερο και Πόζναν, παρήγαγαν σχεδόν 190.000 μονάδες του Transporter.