Μπορεί οι άνθρωποι της Scania να μην έχουν ανακοινώσει ακόμα τη στρατηγική λανσαρίσματος του ηλεκτρικού τους φορτηγού, αυτό ωστόσο δεν τους εμπόδισε να συμφωνήσουν να παραδώσουν εντός τριετίας έως και 75 μονάδες του BEV οχήματος, στη νορβηγική εταιρεία, ASKO.

Υπενθυμίζεται, ότι η Scania σε συνεργασία με την εταιρεία χονδρικής πώλησης τροφίμων, ASKO, είχαν ξεκινήσει πριν από λίγο καιρό να δοκιμάζουν στην πράξη δύο πλήρως ηλεκτροκίνητα φορτηγά διανομών στο Όσλο. Νωρίτερα φέτος, η ASKO είχε παραλάβει προς δοκιμή και τέσσερα φορτηγά υδρογόνου της σουηδικής μάρκας.

Σημειώνεται, πως το ηλεκτρικό Scania στην έκδοση προ-παραγωγής, έχει μικτό βάρος 27 τόνων και διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 290 kW (389 hp) ισχύος (328 hp η συνεχής ισχύς) και 2.200 Nm ροπής.

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου των 165 kWh φορτίζουν μέσω φορτιστή DC των 150 kW, προσδίδοντας στο φορτηγό μέγιστη αυτονομία της τάξης των 120 χλμ. Ο ηλεκτρικός δυναμολήπτης (ΡΤΟ) του Scania έχει ισχύ 15 kW (20 hp).

asko-abb_0.jpg

Αξίζει να αναφερθεί, πως τα δύο ηλεκτρικά Scania που δοκιμάζονται στη νορβηγική πρωτεύουσα, φορτίζουν τις μπαταρίες τους στους φορτιστές HVC 150C (150 kW) της ABB. Πρόσφατα, μάλιστα, η ASKO που σχεδιάζει να διαθέτει ως το 2026 αποκλειστικά ηλεκτρικά φορτηγά, έκλεισε συμφωνία με την ΑΒΒ για την προμήθεια περισσότερων σταθμών ταχείας φόρτισης.