Τροχοί & TIR

Διανομές με 26τονο ηλεκτρικό MAN eTGM

Ένα από τα πρώτα ηλεκτρικά eTGM που παρήγαγε η ΜΑΝ, παραδόθηκε πρόσφατα στην γερμανική εταιρεία κατασκευής χάρτινων κιβωτίων τροφίμων, Friedrich Wenner. Η τελευταία, ακολουθεί μια ολιστική προσέγγισ
από Παναγιώτης Εμμανουήλ | Πέμπτη 18/06/2020 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Ένα από τα πρώτα ηλεκτρικά eTGM που παρήγαγε η ΜΑΝ, παραδόθηκε πρόσφατα στην γερμανική εταιρεία κατασκευής χάρτινων κιβωτίων τροφίμων, Friedrich Wenner.

Η τελευταία, ακολουθεί μια ολιστική προσέγγιση στην εξοικονόμηση πόρων και σε αυτό το πλαίσιο, το ηλεκτρικό φορτηγό φορτίζει τις μπαταρίες του με ρεύμα που παράγεται από φωτοβολταϊκά πάνελ, γεγονός που το καθιστά απολύτως «πράσινο».

«Με αυτό το ηλεκτρικό φορτηγό εκπληρώνουμε για άλλη μια φορά την οικολογική μας υπόσχεση, με την οποία έχουμε δεσμευτεί εδώ και χρόνια. Το MAN eTGM συμπληρώνει ιδανικά τα εκτεταμένα μέτρα που έχουμε λάβει τα τελευταία χρόνια για τη βιώσιμη μείωση των εκπομπών CO2 της εταιρείας μας», δήλωσε κατά την παραλαβή του φορτηγού ο γενικός διευθυντής της Friedrich Wenner, Stephan Potthoff-Wenner.

Το εν λόγω 6x2-4 τριαξονικό MAN eTGM έχει μικτό βάρος 26 τόνων και διαθέτει «τιμόνι» στον 2ο άξονα, με τον 3ο να είναι «τεμπέλης». Ο χώρος φόρτωσης του πλήρως ηλεκτρικού φορτηγού διανομών φέρει προδιαγραφές μεταφοράς ξηρού φορτίου (Dry Box), προκειμένου οι χάρτινες κούτες να προστατεύονται από την υγρασία. Με αυτονομία 200 χλμ.

Το MAN eTGM εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 264 kW (360 PS), ο οποίος αποδίδει μέγιστη ροπή 3.100 Nm. Σημαντικό είναι το γεγονός, πως περιφερειακές μονάδες όπως το υδραυλικό τιμόνι, ο αεροσυμπιεστής και το σύστημα κλιματισμού, λειτουργούν ηλεκτρικά και ελέγχονται μέσω του συστήματος διαχείρισης ενέργειας σύμφωνα με τη ζήτηση, εξοικονομώντας έτσι ενέργεια.

Ο ηλεκτρικός κινητήρας παίρνει ενέργεια από ισχυρές μπαταρίες ιόντων λιθίου του Volkswagen Group, των οποίων η χωρητικότητα προς το παρόν δεν ανακοινώνεται. Είναι τοποθετημένες πάνω στον εμπρόσθιο άξονα, εκεί που κανονικά θα βρισκόταν ο κινητήρας πετρελαίου. Επιπλέον συστοιχίες μπαταριών υπάρχουν στο αριστερό και δεξί τμήμα του πλαισίου, ανάλογα με τις εκάστοτε απαιτήσεις αυτονομίας.

Η τελευταία, σύμφωνα με τη ΜΑΝ μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 200 χλμ., μια τιμή που φυσικά εξαρτάται από τη χρήση και το φορτίο, όπως και από τις καιρικές και τοπογραφικές συνθήκες. Οι μπαταρίες μπορούν να φορτιστούν με εναλλασσόμενο ρεύμα με ισχύ φόρτισης 22 ή 44 kW ή μέσω της λεγόμενης «φόρτισης υψηλής ισχύος» με συνεχές ρεύμα 150 kW. Επιπλέον, η ανάκτηση της ενέργειας πέδησης (recuperation) φορτίζει τις μπαταρίες εν κινήσει, αυξάνοντας έτσι την αυτονομία του φορτηγού, του οποίου ο οδηγός ενημερώνεται μέσω της σχετικής οθόνης στο εσωτερικό, για το τρέχον ενεργειακό περιεχόμενο των μπαταριών.

Σημειώνεται, πως όσοι πιάσουν το τιμόνι ενός MAN eTGM, θα λάβουν νωρίτερα την απαιτούμενη εκπαίδευση από τους ειδικούς της MAN ProfiDrive. Αξίζει να αναφερθεί τέλος, πως το eTGM που παραδόθηκε στην εταιρεία Friedrich Wenner, αποτελεί ένα από τα λίγα που κατασκευάζει φέτος η ΜΑΝ για επιλεγμένους πελάτες της.

Η μαζική παραγωγή του οχήματος θα πραγματοποιηθεί του χρόνου, με το τμήμα MAN Transport Solutions να προσφέρει στους υποψήφιους αγοραστές του MAN eTGM εξατομικευμένες υπηρεσίες συμβουλευτικής, προκειμένου να καταστεί όσο το δυνατόν πιο εύκολη η είσοδός τους στην ηλεκτροκίνηση.

Στη στρατηγική της Friedrich Wenner περιλαμβάνονται η βιώσιμη διαχείριση αποβλήτων, η ανακύκλωση, η βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης στην παραγωγή, καθώς και η παραγωγή ενέργειας μέσω ενός φωτοβολταϊκού συστήματος στις στέγες των κτηρίων παραγωγής και αποθήκευσης, χάρη στο οποίο το MAN eTGM φορτίζει τις μπαταρίες του κάνοντας χρήση ανανεώσιμης ενέργειας.

PreviousNext