Εν μέσω αντιδράσεων και με ψήφους 30 υπέρ και 19 κατά, η Επιτροπή Μεταφορών της Ευρωβουλής ενέκρινε τις μεταρρυθμίσεις που περιλαμβάνουν έναν κανονισμό εκσυγχρονισμού των διεθνών μεταφορών σχετικά με τις ώρες εργασίας/ανάπαυσης των οδηγών, το καμποτάζ, τις αποσπάσεις των εργαζομένων (κατώτερος μισθός), τον έλεγχο των δρομολογίων και των εικονικών εταιρειών.

Το κείμενο που εγκρίθηκε είναι αυτό που είχε αποκαλύψει το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR τον Μάιο του 2019 κατά την έναρξη των συζητήσεων της Επιτροπής Μεταφορών. Θα ακολουθήσει η ψήφισή του στο τέλος Ιουλίου από την Ολομέλεια της Ευρωβουλής και αργότερα, περί τον Σεπτέμβριο, αναμένεται η επικύρωσή του από το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Καμποτάζ

Για το καμποτάζ (ενδομεταφορές) θα διατηρηθεί ως βάση το ισχύον μέτρο που προβλέπει μέγιστο αριθμό 3 μεταφορών σε διάστημα 7 ημερών στο έδαφος της άλλης χώρας, αλλά για την αποτροπή της συστηματικής εκτέλεσης καμποτάζ (π.χ. με βουλγάρικα αυτοκίνητα στην Ελλάδα) θεσπίζεται περίοδος αναμονής 4 ημερών. Στη διάρκεια των 4 αυτών ημερών, δεν θα μπορεί το ίδιο φορτηγό να εκτελέσει ενδομεταφορά (καμποτάζ) στο ίδιο κράτος που πραγματοποίησε τις 3 μεταφορές.

Το μέτρο αυτό κρίθηκε από πολλούς αναποτελεσματικό για τον απλό λόγο ότι μια μεταφορική (π.χ. βουλγάρικη) θα μπορεί μετά το 7ήμερο να συνεχίσει μεταφορές εντός της Ελλάδας με άλλο ή άλλα φορτηγά, οπότε πρακτικά θα μπορεί να έχει συνεχές μεταφορικό έργο στη χώρα μας εναλλάσσοντας φορτηγά. Το ίδιο θα μπορούσε να συμβαίνει στη Γερμανία με καμποτάζ από τα πολωνικά φορτηγά.

Ώρες οδήγησης/ανάπαυσης

Αμετάβλητοι, με μια διαφοροποίηση που ευνοεί τους Έλληνες διεθνομεταφορείς, παραμένουν οι κανόνες για τον χρόνο οδήγησης και ανάπαυσης των οδηγών. Παρέχεται, ωστόσο, η δυνατότητα να μπορούν οι οδηγοί να επιστρέφουν στον τόπο διαμονής τους κάθε τρεις ή τέσσερις εβδομάδες. Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα ευελιξίας για ορισμένα κράτη (ισχύει για τη χώρα μας), ώστε οι οδηγοί να μπορούν να περνούν περισσότερο χρόνο στην έδρα της κατοικίας τους. Υπενθυμίζουμε, πως η Ο.Φ.Α.Ε. έχει επανειλημμένα θέσει το πρόβλημα των Ελλήνων διεθνομεταφορέων, οι οποίοι στη διάρκεια του ταξιδιού από Ιταλία προς Ελλάδα συμπληρώνουν το όριο της εβδομαδιαίας εργασίας και θα πρέπει να παραμείνουν για διανυκτέρευση είτε π.χ. στην Ανκόνα είτε βγαίνοντας στην Ηγουμενίτσα, ενώ απέχουν πλέον λίγα χιλιόμετρα για να ξεφορτώσουν και να πάνε σπίτια τους.

Διαβάστε το αναλυτικό ρεπορτάζ, στο τεύχος Ιουλίου (387) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR, που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.