Με την μακρύτερη κατά 25 εκ. καμπίνα οδηγού XXL, το τριάξονο Volvo FH 540 καλύπτει με την ευθυβολία τρένου και τις ανέσεις διαμερίσματος, την απόσταση από Μόναχο έως τα πάτρια, σουηδικά εδάφη.

Αν θες να ξεκινήσεις δρομολόγιο από το Μόναχο, καλύτερα να αποφύγεις να βρεθείς στην άουτομπαν στις 5:45 το πρωί, μια ομιχλώδη ημέρα όπως κάναμε εμείς. Η κίνηση είναι ήδη πυκνή, και τα μάτια σχεδόν πονάνε από τη συγκέντρωση προκειμένου να διακρίνεις τα σχήματα των οχημάτων σε συνθήκες μηδενικής σχεδόν ορατότητας. Τα ωράρια και το χρονοδιάγραμμα της δοκιμής όμως, δεν μας αφήνουν άλλες επιλογές. Είχαμε στα χέρια μας το πρώτο FH με καμπίνα XXL για δοκιμή, κι αυτό μας αρκούσε. Η πιο ευρύχωρη καμπίνα ευρωπαϊκού τράκτορα είναι κατά 25 ολόκληρα εκατοστά πιο μακριά από την Globetrotter XL, και τίγκα σε αξεσουάρ όπως καφετιέρα, φούρνο μικροκυμάτων, και πολύ ωφέλιμο όγκο, ο οποίος αξιοποιήθηκε εκεί που έπρεπε. Το κρεβάτι έχει μήκος, και, κυρίως πλάτος υπέρδιπλου οικιακού.

Όταν κοιτάς το επιβλητικό Volvo από το πλάι, καταλαβαίνεις αμέσως ότι, είναι μεγαλύτερο από τα συνηθισμένα FH, αλλά δυσκολεύεσαι να προσδιορίσεις πού ακριβώς έγινε η… προσθετική χειρουργική. Η επιμήκυνση λοιπόν της καμπίνας κρύβεται πίσω από τα πλαϊνά σπόιλερ του κουβουκλίου. Με το που θα μπεις στην καμπίνα, η διαφορά γίνεται άμεσα αντιληπτή, με την αίσθηση ευρυχωρίας να προδιαθέτει τον οδηγό ότι θα έχει ένα ευχάριστο ταξίδι. Το στρώμα του κρεβατιού σε προκαλεί σχεδόν να βγεις σε κάποιο ΣΕΑ για να το ευχαριστηθείς: με μήκος σχεδόν 220 εκατοστά και πλάτος 107 εκατοστά, με νέου τύπου ελατήρια, και λειτουργία ανάκλισης για να ευχαριστηθείς μια ταινία από το φλατ μόνιτορ του Volvo, σε κάνει να αδημονείς για το επόμενο σημείο ανάπαυσης.

Διαβάστε τη δοκιμή του τριαξονικού Volvo FH 540 XXL, στο τεύχος Ιουλίου (387) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR, που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.