Το πούλμαν του μέλλοντος δεν θα μπορεί να είναι ηλεκτρικό, όχι για τα επόμενα 15 χρόνια τουλάχιστον.

Αυτό είναι ένα μόνο από τα ενδιαφέροντα πορίσματα μιας έρευνας που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα η IRU, η οποία αναδεικνύει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα όλων των εναλλακτικών καυσίμων, που καλούνται να αντικαταστήσουν το ρυπογόνο πετρέλαιο. Ας δούμε αναλυτικά τι μπορούμε να περιμένουμε από το φυσικό αέριο, τα βιοκαύσιμα και την υβριδική τεχνολογία στη βιομηχανία των τουριστικών λεωφορείων.

Παρόλο που το ηλεκτρικό μέλλον των αστικών λεωφορείων μοιάζει (και είναι) εξασφαλισμένο, δεν ισχύει το ίδιο και με τα λεωφορεία μεγάλων αποστάσεων, σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία ISSINNOVA για λογαριασμό της Διεθνούς Ένωσης Οδικών Μεταφορών (IRU).

Βάσει των πορισμάτων της μελέτης που τιτλοφορείται «Το πούλμαν του μέλλοντος», εάν θέλουν οι κατασκευαστές να εξασφαλίσουν πως τα λεωφορεία μεγάλων αποστάσεων που παράγουν, δεν θα υπόκεινται σε περιορισμούς εισόδου σε ευρωπαϊκά αστικά κέντρα -με τις σχετικές απαγορεύσεις να αναμένεται να πολλαπλασιαστούν τα επόμενα 15 χρόνια- έχουν τρεις βασικές επιλογές: Το LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο), τα βιοκαύσιμα και την υβριδική τεχνολογία.

Έχοντας επίγνωση του γεγονότος ότι στην κατηγορία των τουριστικών λεωφορείων «δεν υπάρχουν σήμερα στην αγορά βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις έναντι των οχημάτων ντίζελ», η IRU έθεσε ως στόχο της μελέτης τον εντοπισμό πιθανών εναλλακτικών λύσεων βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα, περιγράφοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα σε όρους τεχνολογίας, οικονομίας και υποδομών. Η έρευνα βασίστηκε στο μοντέλο ενός πούλμαν που πραγματοποιεί ταξίδια άνω των 500 χλμ., διανύοντας ετησίως περίπου 60.000 χλμ., από τα οποία μόνο το 10% πραγματοποιείται εντός πόλεων. Όσο μικρό και αν είναι αυτό το ποσοστό, φαίνεται πως έχει σημαίνοντα ρόλο στον καθορισμό των τεχνολογικών εξελίξεων του τομέα.

Διαβάστε αναλυτικά τα πορίσματα της έρευνας της IRU, στο τεύχος Ιουλίου (387) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR, που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.