Τις τελευταίες εκτιμήσεις της σχετικά με τον απαιτούμενο ελάχιστο αριθμό σημείων φόρτισης και ανεφοδιασμού με εναλλακτικά καύσιμα για βαρέα οχήματα, έδωσε στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Στην εν λόγω μελέτη αποτυπώνεται η σημερινή κατάσταση στη Γηραιά Ήπειρο και προβάλλονται οι στόχοι για το 2025 και το 2030, χρονιές κατά τις οποίες οι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι να μειώσουν τις εκπομπές CO2 των οχημάτων τους κατά 15% και 30% αντίστοιχα.

Για να επιτευχθούν οι πιο πάνω στόχοι, είναι παραπάνω από προφανές πως χρειάζεται να βγουν στους δρόμους περισσότερα ηλεκτρικά βαρέα οχήματα, φορτηγά και λεωφορεία που θα κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα. Η ζήτηση για τα εν λόγω οχήματα, όμως, εξαρτάται άμεσα και από τις διαθέσιμες υποδομές φόρτισης και ανεφοδιασμού, οι οποίες φυσικά διαφέρουν σημαντικά σε προδιαγραφές από αυτές που χρησιμοποιούν τα ΙΧ οχήματα. Εκτός από τους δημόσιους σταθμούς, θα πρέπει να υποστηριχτεί η ανάπτυξη σταθμών φόρτισης από τους δήμους, αλλά και από ιδιωτικές επιχειρήσεις, όπως μεγάλες μεταφορικές εταιρείες, εμπορευματικά κέντρα κ.α.

Όλα τα παραπάνω είναι σύμφωνα με την ACEA (αλλά και την κοινή λογική) ορισμένα μόνο από όσα πρέπει να γίνουν στην Ευρώπη, προκειμένου να υπάρξει μια ταχεία μετάβαση από τα συμβατικά βαρέα οχήματα σε αυτά που κινούνται με βιώσιμες εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Μόνο έτσι υπάρχει ελπίδα να γίνει πραγματικότητα η φιλοδοξία της ΕΕ να καταστεί ως το 2050, ο πρώτος παγκοσμίως κλιματικά ουδέτερος συνασπισμός κρατών.

Μόνο που όπως δείχνουν τα στοιχεία που δημοσιεύει η ACEA, ακόμα είμαστε στο αρχικό στάδιο της μετάβασης. Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία του 2019, το 98,3% των μεσαίων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων της Ευρώπης διέθετε κινητήρα πετρελαίου, το 1% εξοπλιζόταν με βενζινοκινητήρα και το 0,4% με κινητήρα φυσικού αερίου.

Διαβάστε ολόκληρη την έρευνα της ACEA, στο τεύχος Μαΐου (385) του ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.