Παρά τη συνεχιζόμενη πτώση στις ταξινομήσεις και κατά το μήνα Ιούνιο, η γενικότερη πορεία των επαγγελματικών αυτοκινήτων δείχνει σημάδια συγκράτησης ή αν θέλετε, μικρότερων απωλειών.

Ορισμένες κατηγορίες, με τη βοήθεια (πάντα) των προμηθειών του ευρύτερου δημόσιου τομέα, έδειξαν αντοχή ενάντια στην πανδημία. Έτσι, βλέπουμε τα μικρά και βαριά φορτηγά να καταλήγουν σε θετικό πρόσημο για το πρώτο εξάμηνο σε σχέση με αυτό του 2019, ενώ απώλειες καταγράφουν τα ελαφρά LCV, τα μεσαία φορτηγά και, βέβαια, τα λεωφορεία που δέχτηκαν άμεσα τις επιπτώσεις της τουριστικής κρίσης.

Ίδια εικόνα επικρατεί και στις ταξινομήσεις των μεταχειρισμένων με άξια προσοχής την κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών, η οποία κατέγραψε αντίστοιχες με τα καινούργια απώλειες, δηλαδή δεν υπήρξε μετατόπιση από τα καινούργια στα μεταχειρισμένα, όπως συνήθως συμβαίνει σε περιόδους κρίσης.

Ως προς τις μάρκες, η σταθερά καλή πορεία των δύο Γερμανών κατασκευαστών συνεχίζεται, ενώ μεταξύ των σουηδών το προβάδισμα φέτος το κατέχει η Volvo. Ωστόσο, ο πιο ενδεικτικός πίνακας της κατάστασης που επικρατεί στην αγορά των βαρέων φορτηγών, είναι αυτός που εμφανίζει τις ταξινομήσεις του Μάη μήνα στις χώρες της Ευρώπης, όπου οι απώλειες σε νούμερα και ποσοστά προκαλούν δέος.

Προβληματίζουν μάλιστα και δημιουργούν ερωτήματα σχετικά με τη βιωσιμότητα των κατασκευαστών, αν δηλαδή ορισμένοι από αυτούς μπορούν να αντεπεξέλθουν σε μια παρατεταμένη περίοδο πτώσης πωλήσεων και στις ζημίες που καταγράφουν. Αν όχι, θα βρεθούν ενώπιον των γνωστών επιλογών της πώλησής τους, της συγχώνευσης ή ακόμη και της παύσης λειτουργίας τους. Στο στάδιο αυτό βρίσκεται ήδη τουλάχιστον μία αυτοκινητοβιομηχανία, γνωστή στο χώρο των λεωφορείων.