Ξεκίνησε πρόσφατα την εμπορική του πορεία στην Ιαπωνία το αναβαθμισμένο FUSO eCanter, που εξοπλίζεται με προηγμένα συστήματα ασφαλείας, με το ηλεκτροκίνητο φορτηγό να αναμένεται να λανσαριστεί στην Ευρώπη μέσα στους προσεχείς μήνες.

Συγκεκριμένα, το eCanter διαθέτει πλέον στον βασικό του εξοπλισμό το προηγμένο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (Advanced Emergency Braking System - AEBS), που ανιχνεύει οχήματα και κινούμενους πεζούς, μέσω του ραντάρ που είναι εγκατεστημένο στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα. Το AEBS ενεργοποιεί το φρενάρισμα και προειδοποιεί τον οδηγό όταν εντοπίζεται κίνδυνος σύγκρουσης.

Επιπλέον, το αναβαθμισμένο ESP του ηλεκτρικού FUSO παρακολουθεί συνεχώς μέσω ενός αισθητήρα, τη σταθερότητα του αμαξώματος. Ελέγχει την ισχύ του κινητήρα που περνά στους τροχούς, όπως και τη δύναμη πέδησης, προκειμένου να μειώνεται ο κίνδυνος ανατροπής ή ολίσθησης του οχήματος σε μια στροφή.

Ακόμα, το νέο eCanter εξοπλίζεται με μια κάμερα αναγνώρισης των λευκών διαχωριστικών γραμμών του οδοστρώματος, ώστε το σύστημα Lane Departure Warning System (LDWS) να εντοπίζει τις αποκλίσεις του οχήματος από τις λωρίδες κυκλοφορίας. Αναλυτικότερα, όταν το φορτηγό αποκλίνει από μια λωρίδα χωρίς ο οδηγός να έχει ανάψει το φλας, το σύστημα εκπέμπει μια ηχητική ειδοποίηση προς τον οδηγό και παράλληλα εμφανίζεται μια προειδοποίηση στο ταμπλό.

Υπενθυμίζεται, πως το FUSO eCanter βρίσκεται στην αγορά από το 2017 και μέχρι στιγμής κυκλοφορούν παγκοσμίως περισσότερες από 160 μονάδες του οχήματος, οι οποίες έχουν διανύσει από κοινού πάνω από 2 εκ. χιλιόμετρα. Διαθέτει μικτό βάρος 7,49 τόνων (ωφέλιμο 4,5 τόνων) και αποτελεί το πρώτο ηλεκτρικό ελαφρύ φορτηγό του κόσμου. Φέρει ηλεκτροκινητήρα μέγιστης απόδοσης 135 kW (181 hp) ισχύος και 390 Nm ροπής. Εξοπλίζεται με έξι μπαταρίες συνολικής χωρητικότητας 81 kWh (6x13,5 kWh), οι οποίες -κατόπιν ταχείας φόρτισης που διαρκεί 1,5 ώρα- του προσδίδουν αυτονομία γύρω στα 100 χλμ.