Τροχοί & TIR

Η Volvo Trucks για τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων

Τα νέα φορτηγά Volvo FH και Volvo FM θα διαθέτουν κινητήρες που λειτουργούν με υγροποιημένο φυσικό αέριο και βιοαέριο, οι οποίοι προσφέρουν την ίδια υψηλή απόδοση με τους κινητήρες ντίζελ. Η χρήση β
Δευτέρα 12/10/2020 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Τα νέα φορτηγά Volvo FH και Volvo FM θα διαθέτουν κινητήρες που λειτουργούν με υγροποιημένο φυσικό αέριο και βιοαέριο, οι οποίοι προσφέρουν την ίδια υψηλή απόδοση με τους κινητήρες ντίζελ.

Η χρήση βιοαερίου καθιστά δυνατή τη διενέργεια μεταφορών μηδενικής επιβάρυνσης άνθρακα και τη μείωση των εκπομπών CO2 έως και 100%. «Σήμερα, τα φορτηγά με καύσιμο LNG είναι η πιο εμπορικά βιώσιμη εναλλακτική λύση σε σχέση με το κοινό ντίζελ για βαριές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Αυτό το καύσιμο διατίθεται σε επαρκώς μεγάλες ποσότητες και σε ανταγωνιστική τιμή. Η χρήση περισσότερων φορτηγών αερίου δημιουργεί ευνοϊκές συνθήκες για την αύξηση του ποσοστού των οχημάτων υγροποιημένου βιοαερίου με την πάροδο του χρόνου», λέει ο Lars Martensson, Διευθυντής Περιβάλλοντος και Καινοτομίας της Volvo Trucks.

Το σύστημα μετάδοσης κίνησης της Volvo Trucks για λειτουργία με υγροποιημένο βιοαέριο και φυσικό αέριο έχει ενεργειακή απόδοση αντίστοιχη με αυτή των πετρελαιοκίνητων, αλλά διαθέτει σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές CO2. Η χρήση υγροποιημένου βιοαερίου, γνωστού και ως Bio-LNG, μειώνει τις καθαρές εκπομπές ρύπων έως και 100 τοις εκατό κατά τη χρήση του οχήματος (κύκλος TTW), ενώ η χρήση φυσικού αερίου μειώνει τις εκπομπές κατά περίπου 20 τοις εκατό (TTW) σε σύγκριση με το κοινό ντίζελ ευρωπαϊκών προδιαγραφών.

Ο αριθμός των σταθμών ανεφοδιασμού με υγροποιημένο αέριο αυξάνεται συνεχώς και αποτελεί ήδη εναλλακτική λύση του ντίζελ σε πολλές διαδρομές. Ωστόσο, ο αριθμός των πρατηρίων καυσίμων πρέπει να συνεχίσει να αυξάνεται με ρυθμό αντίστοιχο της αύξησης του αριθμού των φορτηγών που κινούνται με αέριο.

«Η υιοθέτηση της νέας τεχνολογίας θα είναι το κλειδί για την επίτευξη μηδενικής επιβάρυνσης του κλίματος. Το μερίδιο των φορτηγών LNG θα αυξηθεί σταδιακά στην Ευρώπη. Όμως τα φορτηγά αερίου δεν θα είναι σε θέση να ανταποκριθούν σε όλες τις μεταφορικές προκλήσεις. Η ηλεκτροκίνηση θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο σε τοπικό επίπεδο, καθώς και σε περιφερειακό επίπεδο σε μεταγενέστερη φάση. Η ανάπτυξη των μπαταριών και της υποδομής φόρτισης θα είναι σημαντικοί παράγοντες για την επέκτασή της», εξηγεί ο Lars Martensson. Η ηλεκτροκίνηση με χρήση κυψελών καυσίμου υδρογόνου έχει τη δυνατότητα να μειώσει μακροπρόθεσμα την ανάγκη για μπαταρίες στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.

«Παρόλο που σημειώνονται πολλά υποσχόμενες εξελίξεις στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου, υπάρχουν πρακτικά και οικονομικά εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν, προτού μπορέσει να προσφέρει σημαντικά κλιματικά οφέλη στις βαριές μεταφορές», λέει ο Lars Martensson. Παρά τις τεχνικές εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση, η συνεχής βελτίωση της απόδοσης των κινητήρων καύσης θα συνεχίσει να παίζει βασικό ρόλο στη μείωση του κλιματικού αντίκτυπου για πολλά ακόμη χρόνια.

PreviousNext