Τροχοί & TIR

Στα Άγραφα με το Ford Ranger Wildtrak

Σταθερή και διαρκή άνοδο στις προτιμήσεις των αγοραστών παρουσιάζει το Ford Ranger Wildtrak, ένα pick up του οποίου οι πωλήσεις τον τελευταίο καιρό έχουν εκτοξευθεί στα ύψη, χάρη στα μοναδικά και ασ
από Παύλος Μαυρομύτης | Κυριακή 01/11/2020 - 01:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Στα βουνά των Αγράφων και στην Πίνδο με το Ford Ranger Wildtrak. Δυνατό σημείο του Wildtrak θεωρούμε την άριστη απόδοση του δεκάρι αυτόματου κιβωτίου και την πολύ καλή συνεργασία του με τον 2λιτρο κινητήρα των 213 ίππων.
Στα βουνά των Αγράφων και στην Πίνδο με το Ford Ranger Wildtrak. Δυνατό σημείο του Wildtrak θεωρούμε την άριστη απόδοση του δεκάρι αυτόματου κιβωτίου και την πολύ καλή συνεργασία του με τον 2λιτρο κινητήρα των 213 ίππων.

Σταθερή και διαρκή άνοδο στις προτιμήσεις των αγοραστών παρουσιάζει το Ford Ranger Wildtrak, ένα pick up του οποίου οι πωλήσεις τον τελευταίο καιρό έχουν εκτοξευθεί στα ύψη, χάρη στα μοναδικά και ασύγκριτα χαρακτηριστικά του. Η νέα του γενιά, μάλιστα, συνοδεύεται από έναν βελτιωμένο κινητήρα και, ίσως, το καλύτερο αυτόματο δεκάρι κιβώτιο που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην αγορά. Δική μας δουλειά, όμως, είναι να το οδηγήσουμε στο φυσικό του χώρο, σε βουνά και σε λαγκάδια για να διαπιστώσουμε από κοντά τα πλεονεκτήματά του καθώς και τυχόν μειονεκτήματά του.

Για αυτό το λόγο, κατευθυνόμαστε με το Ranger στον ορεινό όγκο της Καρδίτσας και συγκεκριμένα σε διαδρομές στα Άγραφα σε έναν τόπο απαράμιλλης ομορφιάς. Άλλωστε, για να γνωρίσεις τα χωριά τους, σε πολλά εκ των οποίων η πρόσβαση ακόμη και τώρα γίνεται από χωματόδρομους, ένα όχημα 4Χ4 είναι ο καλύτερος σύμμαχος.

Ταξιδέψτε μαζί μας στη λίμνη Στεφανιάδα και εν συνεχεία στους αμπελώνες του χωριού Δαμάσι Λάρισας, όπου μαζί με τον Γιάννη Σαράφη και την οικογένεια Τσανάκα φορτώνουμε στην καρότσα του κλούβες με σταφύλια.

Άνεση και πολυτέλεια

Όποιος νομίζει ότι τα στάνταρ στις απαιτήσεις των υποψήφιων αγοραστών pick up δεν έχουν αλλάξει, τότε σίγουρα κάνει μεγάλο λάθος. Η εποχή που κάποιος ζητούσε ένα λιτό και σπαρτιάτικο εσωτερικό, έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Πλέον, ο κόσμος είναι πιο υποψιασμένος και ζητάει άνεση και πολυτέλεια, κάτι που σου προσφέρει απλόχερα το Ranger στην έκδοση Wildtrak. Το πρώτο στοιχείο υπεροχής στο εσωτερικό του αφορά τις δερμάτινες επενδύσεις στο ταμπλό. Επίσης με δέρμα έχει ντυθεί το υποβραχιόνιο, το οποίο μας άρεσε γιατί δουλεύει και σαν ψυγείο με τη χρήση του air condition, οι πόρτες και ο λεβιές ταχυτήτων. Αυτό που εκτιμήσαμε επίσης στο εσωτερικό του είναι τα φαρδιά καθίσματα, τόσο για τους δύο μπροστινούς επιβάτες όσο και για τους τρεις πίσω.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα πίσω καθίσματα έχουν τη σωστή κλίση έτσι ώστε το σώμα να μη βρίσκεται σε κάθετη θέση. Οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους θύρες usb, ποτηροθήκες καθώς και χειρολαβές για την ευκολότερη από/επιβίβασή τους. Στο ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη αφής 8 ιντσών από την οποία ο οδηγός διαχειρίζεται το ηχοσύστημα, το τηλέφωνο, τον κλιματισμό, το navigation και διάφορες εφαρμογές μέσω app.

Η αξία των 10 σχέσεων

Οδηγούμε για 200 χιλιόμετρα, από την Αθήνα μέχρι τη Λαμία, το Ranger μέσω του αυτοκινητόδρομου και οι πρώτες μας παρατηρήσεις αφορούν την πολύ καλή απόδοση του αυτόματου κιβωτίου δέκα σχέσεων. Όσοι έχετε το προηγούμενο μοντέλο με το εξάρι αυτόματο κιβώτιο πρόκειται να νιώσετε άμεσα την διαφορά, καθώς ο τρόπος με τον οποίο αλλάζει ταχύτητες είναι πιο γρήγορος, χωρίς περιττές αλλαγές. Για όσους δεν γνωρίζουν να αναφέρουμε ότι το κιβώτιο ανεβάζει όσες σχέσεις αυτό κρίνει, δηλαδή από την πρώτη μπορεί να ανεβάσει σε τρίτη και εν συνεχεία σε πέμπτη, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, το φορτίο του καθώς και την τοπογραφία της διαδρομής. Σε ανηφορικούς δρόμους, ίσως τότε να τις επιλέγει μία - μία. Σίγουρα εντυπωσιάζει ο τρόπος με τον οποίο επιτυγχάνει τα 0-100 χλμ/ώρα στα 9 δτλ. ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 180 χλμ/ώρα. Με υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, αν και το νόμιμο επιτρεπτό όριο να υπενθυμίσουμε ότι είναι 100 χλμ/ώρα, δεν περνάνε αεροδυναμικοί θόρυβοι στο εσωτερικό, αποτέλεσμα βέβαια και της καλής δουλειάς που έχει γίνει στην ηχομόνωση.

Λαμία - Δομοκός

Και στο σημείο αυτό ήρθε η στιγμή να εκτοξεύσουμε το Ranger και να πάρουμε από αυτό ό, τι καλύτερο έχει να δώσει, από θέμα επιδόσεων, κρατήματος και συστήματος διεύθυνσης. Ο δρόμος αυτός, από τη Λαμία μέχρι το Νέο Μοναστήρι, ενδείκνυται για δοκιμές, σε λογικά πλαίσια πάντα, καθώς έχει συνεχόμενη ανηφόρα και στροφές στις οποίες αρκετοί κινητήρες «κρεμάνε» σε περίπτωση που ο οδηγός δεν κάνει γρήγορες αλλαγές στο κιβώτιο. Με το Ranger είχαμε παράλληλα την ευκαιρία να δείξουμε τα δόντια μας σε οδηγούς άλλων pick up και επιβατικών αυτοκινήτων, οι οποίοι προσπάθησαν να μας περάσουν, μάταια όμως, καθώς ένα από τα πλεονεκτήματα του Ford είναι η ικανότητά του να πιάνει άμεσα υψηλές ταχύτητες.

Στην ανηφόρα πριν τη διασταύρωση για το χωριό Αντινίτσα κινούμαστε με τρίτη σχέση στο κιβώτιο με 47 χλμ/ώρα και 2.350 σ.α.λ και πατώντας με δύναμη το γκάζι σε έξι δευτερόλεπτα έπιασε τα 100 χλμ/ώρα κάνοντας μία αλλαγή στις 3.800 σ.α.λ ανεβάζοντας τετάρτη και εν συνεχεία έβαλε και την πέμπτη σχέση. Ένα είναι το μόνο βέβαιο, ότι ο κινητήρας του Ranger δεν πρόκειται να «κρεμάσει» ποτέ και σε καμία ανηφόρα.

Ανεβαίνοντας στα Άγραφα

Και εκεί που λες ότι τα είδες όλα από το Ranger, αντιλαμβάνεσαι τελικά ότι έχεις πάρει μόνο τα μισά από αυτό, όταν τελικά αποφασίζεις να το οδηγήσεις στα όριά του στο φυσικό του περιβάλλον, σε χωματόδρομους του ορεινού όγκου της Καρδίτσας.

Από το Μουζάκι μέχρι την Παναγία Σπηλιά, όπου πρόκειται για έναν κλασικό ορεινό δρόμο με συνεχόμενες στροφές και ανηφόρες, σημειώνουμε στα συν του αυτοκινήτου το σταθερό πάτημά του στο δρόμο, χωρίς να δημιουργεί υπερστροφή ακόμη και σε απότομο κόψιμο του τιμονιού και με το γκάζι βυθισμένο στη μοκέτα. Βέβαια όσες φορές το παρακάναμε, οι οποίες δεν ήταν και λίγες, το E.S.P (Ηλεκτρονικό Σύστημα Ευστάθειας) επενέβαινε αποτελεσματικά. Επίσης μας άρεσε η αίσθηση του πεντάλ του φρένου, τόσο σε κανονική, ήπια χρήση, όσο και σε απότομα φρενάρισμα με πολλά χιλιόμετρα όπου το pick up έμεινε σταθερό στην πορεία του.

Να αναφέρουμε ότι εφοδιάζεται με δισκόφρενα εμπρός και ταμπούρα πίσω. Στο σημείο αυτό όμως ήρθε η ώρα να κάνουμε το αυτονόητο, να βγάλουμε το Ranger εκτός δρόμου και να συνεχίσουμε πλέον σε αχαρτογράφητους δρόμους τους οποίους δεν έβρισκε ούτε το GPS. Είχαμε όμως στο πίσω μέρος του μυαλού μας τη συμβουλή ενός κατοίκου του χωριού Κουμπουριανά Καρδίτσας, ο οποίος στην ερώτησή μας αν μπορούμε να συνεχίσουμε μέσω ενός κακοτράχαλου δρόμου, η απάντησή του ήταν, ότι με αυτό το θηρίο μπορείτε να πάτε παντού! Πράγματι, το θηρίο που ακούει στο όνομα Ranger Wildtrak σου προσφέρει τόσο μεγάλη αυτοπεποίθηση που ξέρεις ότι δεν πρόκειται να σε εγκαταλείψει πουθενά. Άλλωστε με την επιλογή της τετρακίνησης (μας αρέσει περισσότερο που δεν είναι μόνιμη) και σε συνδυασμό με την αυξημένη γωνία προσέγγισης στις 29ο, τη γωνία αναχώρησης στις 27ο και την απόσταση από το έδαφος στα 237 χιλιοστά τα πάντα φαντάζουν εύκολα για το Ford. Ακόμη και όταν το πλαγιάσαμε αρκετά με αποτέλεσμα να μην ανοίγει η πόρτα του συνοδηγού και οι ζώνες να μας κρατούν σταθερά στη θέση μας, σε γωνία κλίσης περίπου 35ο, το αυτοκίνητο πατούσε σταθερά και δεν μας δημιουργούσε το άγχος πιθανού τουμπαρίσματος.

Μεταφορά σταφυλιών

Τόση ώρα σας παρουσιάσαμε την Life style εκδοχή του Ranger, τώρα όμως ήρθε η στιγμή να βγάλει τα λεφτά του και να κάνει απόσβεση του κεφαλαίου του. Πώς θα γίνει αυτό; Μα φυσικά ρίχνοντάς το στη δουλειά και στο μεροκάματο, μεταφέροντας προϊόντα από το Θεσσαλικό κάμπο. Αυτό το είχε κανονίσει ο φίλος μας Γιάννης Σαράφης, ο οποίος σε συνεργασία με την οικογένεια Τσανάκα από το Δαμάσι Λάρισας, φόρτωσαν την καρότσα με σταφύλια. Στο πάτωμα της καρότσας χωράνε επτά κλούβες (διαστάσεων 53,5 εκατοστά μήκος, 34,5 πλάτος και 30 ύψος η κάθε μια). Το υλικό της είναι κατασκευασμένο από σκληρό πλαστικό έτσι ώστε να μην φθείρεται και καταστρέφεται από αιχμηρά αντικείμενα. Να αναφέρουμε ότι η πόρτα καρότσας EasyLift σηκώνει βάρος μέχρι 220 κιλά.

Στο δια ταύτα το Ford Ranger βελτιώθηκε σε έναν σημαντικό τομέα, στον οποίο πλέον αγγίζει το άριστα και αναφερόμαστε στο κιβώτιο το οποίο έχει εξαιρετική συνεργασία με τον κινητήρα των 213 ίππων μετατρέποντάς το σε πραγματικό υπερόπλο εντός και εκτός δρόμου. Τέλος, διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά που το κάνουν άνετο και ασφαλές για τους πέντε επιβάτες του, προσφέροντας παράλληλα ικανοποιητικό χώρο στην καρότσα για μεταφορά εμπορευμάτων.

PreviousNext