Περισσότερα από 1,5 εκ. Crafter έχουν πωληθεί από τον Απρίλιο του 1975, όταν η Volkswagen λανσάρισε το μοντέλο, παρουσιάζοντας μια πρόταση με μεγαλύτερες μεταφορικές δυνατότητες από εκείνες του Transporter. Άλλωστε, για αυτό ονόμασε και το νέο της μοντέλο LT (Lasten-Transporter), που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει «Transporter για μεγαλύτερα φορτία».

Αναλυτικότερα, το 1ης γενιάς μοντέλο έμεινε στην αγορά μέχρι το 1996 και πούλησε πάνω από 470.000 μονάδες. Είχε τον κινητήρα πάνω από τον μπροστά άξονα και η κίνηση μεταδιδόταν στον πίσω άξονα. Προσφερόταν σε δύο μήκη μεταξονίου και δύο ύψη οροφής και -ενώ ήταν μόλις 33 εκ. μακρύτερο και 20 εκ. πιο πλατύ από το T2 Transporter της εποχής- διέθετε χώρο φόρτωσης 50% μεγαλύτερο από αυτό (έως 7,85 κ.μ.). Συγκριτικό πλεονέκτημα του LT αποτελούσε και η ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση. Ανάμεσα στους κινητήρες του, συναντάμε και το 2λιτρο σύνολο βενζίνης των 75 ίππων, που προερχόταν από το Audi 100. Το 1983 πραγματοποιήθηκε μια εκτεταμένη ανανέωση του μοντέλου και δύο χρόνια αργότερα στη γκάμα προσετέθη η έκδοση των 5,6 τόνων. Το τελευταίο facelift του μοντέλου, έλαβε χώρα το 1993.

Το LT2 (1996-2006) ήταν το πρώτο μοντέλο της νεοϊδρυθείσας τότε Volkswagen Commercial Vehicles. Εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Mercedes-Benz και πωλήθηκε σε 340.000 μονάδες. Προσφερόταν σε τρία μήκη μεταξονίου σε εκδόσεις 2,6-4,6 τόνων. Στη γκάμα του διέθετε τους TDI κινητήρες πετρελαίου και το 2002 απέκτησε τον νέο τότε 4κύλινδρο κινητήρα των 2,8 λτ., που απέδιδε 158 ίππους ισχύος (επίδοση ρεκόρ για την εποχή) και 331 Nm ροπής.

Η τρίτη γενιά του μοντέλου (2006-2016) παρήχθη σε 480.000 μονάδες και ήταν αυτή που απέκτησε για πρώτη φορά το όνομα Crafter. Το τετρακίνητο Crafter 4MOTION παρουσιάστηκε το 2012, χρονιά κατά την οποία αποτέλεσε και όχημα υποστήριξης στο Ράλι Ντακάρ.

Το 2016 παρουσιάστηκε το τελευταίας γενιάς Crafter, το οποίο μέχρι τα τέλη της περασμένης χρονιάς, είχε κατασκευαστεί σε 260.000 μονάδες. Για πρώτη φορά, το μοντέλο προσφερόταν σε εκδόσεις με την κίνηση μπροστά, πίσω ή σε όλους τους τροχούς. Έλαβε το επίζηλο βραβείο «Van της Χρονιάς 2017», με το Τ&Τ να εκπροσωπεί τη χώρα μας στη διεθνή επιτροπή αξιολόγησης. Το 2018, είναι η επόμενη χρονιά σταθμός για το μοντέλο, καθώς τότε παρουσιάστηκε το Grand California και το πλήρως ηλεκτρικό e-Crafter, το οποίο έφερε το μοντέλο στη σύγχρονη εποχή της αυτοκίνησης.