Τροχοί & TIR

Ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων: Βαρύτερο το αποτύπωμα και με απώλειες που μετρούν διπλά

Κάθε μήνα και βαρύτερο το αποτύπωμα της πανδημίας πάνω στην αγορά του επαγγελματικού αυτοκινήτου, παρά τις λιγοστές αναλαμπές σε ορισμένες κατηγορίες. Η αρνητική εικόνα δεν διαφοροποιείται μεταξύ κα
από Θάλεια Αγριμανάκη | Δευτέρα 02/11/2020 - 05:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Πρώτη σε ταξινομήσεις βαρέων και μεσαίων φορτηγών και τον περασμένο Σεπτέμβριο, η Mercedes-Benz. Στη φωτό τα νέα χωματουργικά Arocs 4146 K 8x4/4 (πράσινο) και 4151 AK 8x8/4 (κίτρινο).
Πρώτη σε ταξινομήσεις βαρέων και μεσαίων φορτηγών και τον περασμένο Σεπτέμβριο, η Mercedes-Benz. Στη φωτό τα νέα χωματουργικά Arocs 4146 K 8x4/4 (πράσινο) και 4151 AK 8x8/4 (κίτρινο).

Κάθε μήνα και βαρύτερο το αποτύπωμα της πανδημίας πάνω στην αγορά του επαγγελματικού αυτοκινήτου, παρά τις λιγοστές αναλαμπές σε ορισμένες κατηγορίες. Η αρνητική εικόνα δεν διαφοροποιείται μεταξύ καινούργιων και μεταχειρισμένων, ενδεικτικό της πίεσης που η κρίση ασκεί πάνω στο εμπόριο και σε όλες τις παραγωγικές τάξεις.

Παράλληλα, η συνεχιζόμενη διασπορά του ιού με τις δραματικές επιπτώσεις στην κοινωνία, δεν αφήνει περιθώρια αισιόδοξων προβλέψεων για τους αμέσως επόμενους μήνες με αποτέλεσμα η αγορά να μεταθέτει ελπίδες και προσδοκίες στον ερχομό της άνοιξης. Είδομεν…

Στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου, μόνο η κατηγορία των βαρέων φορτηγών εμφανίζει άνοδο 35,07% μεταφραζόμενη σε 74 επιπλέον μονάδες σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, οι οποίες πωλήσεις αφορούν κυρίως παραδόσεις οχημάτων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Οι υπόλοιπες κατηγορίες λαμβάνουν αρνητικό πρόσημο, περιλαμβανομένων και των ελαφρών επαγγελματικών τα οποία μάλιστα «κινούν τα νήματα» της αγοράς, γιατί άλλο πράγμα η μείωση κατά 20 μονάδες π.χ. στα μεσαία φορτηγά, και άλλο η μείωση κατά 1.041 μονάδες στα LCV.

Στα λεωφορεία, οι απώλειες θα λέγαμε μετρούν διπλά. Γιατί δεν είναι μόνο η μείωση των ταξινομήσεων κατά 20,81% σε σχέση με πέρυσι, αλλά και η ακύρωση από τουριστικές επιχειρήσεις εκατοντάδων παραγγελιών οι οποίες είχαν τοποθετηθεί από πέρυσι, καθώς (τότε) όλα έδειχναν πως φέτος θα είχαμε κατακόρυφη άνοδο του τουριστικού προϊόντος γενικότερα, συνοδευόμενη από καινούργια λεωφορεία, μικρά ξενοδοχειακά και μεγάλα τουριστικά.

Σχολιάζοντας τέλος, τους πίνακές μας, θα σταθούμε στο εντυπωσιακό προβάδισμα των LCV της Ford έναντι του ανταγωνισμού, στη συνεχιζόμενη κυριαρχία της Mercedes-Benz στα μεσαία-βαριά φορτηγά, την πρωτιά που πήρε η Iveco στα μικρά φορτηγά, αλλά και το κράτημα στις πωλήσεις των σουηδικών φορτηγών, το οποίο δικαιολογείται από το γεγονός ότι πελάτες της Scania και της Volvo είναι κατά βάση οι αυτοκινητιστές, οι μεταφορικές επιχειρήσεις και πολλές εμπορικές που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.

PreviousNext