Η ιστορία αυτού του μήνα έρχεται από τα ορεινά της Άρτας και συγκεκριμένα από το χωριό Θεοδώριανα, την έδρα του εργοστασίου «Πηγές Κωστηλάτας Α.Ε.», απ’ όπου αναβλύζει το φυσικό μεταλλικό νερό σε υψόμετρο 1.450 μέτρων.
Για να είναι προσπελάσιμοι οι δρόμοι και τα φορτηγά να προσεγγίζουν το εργοστάσιο, η εταιρεία αγόρασε ένα Mercedes-Benz Unimog U 1000, με σκοπό να διατηρεί πάντα ανοιχτό το ορεινό οδικό δίκτυο. Ο οδηγός του, Βαγγέλης Αλυμάρας, ένας άνθρωπος με τεράστια εμπειρία πίσω από το επαγγελματικό τιμόνι, μας αφηγείται τη δική του μοναδική ιστορία.
«Το φορτηγό για εμένα ήταν μία ξεχωριστή πρόκληση από μικρή ηλικία, από όταν έκανα τα πρώτα βήματα κοντά στον πατέρα μου, ο οποίος δραστηριοποιείτο στο χώρο των ανατρεπόμενων. Ξεκίνησα να οδηγώ φορτηγό σε δύσκολες ορεινές διαδρομές, εκεί όπου δεν συγχωρείται κανένα λάθος, γιατί το οδόστρωμα είναι στενό και δίπλα παραμονεύει γκρεμός εκατοντάδων μέτρων. Έμαθα από μικρός να περνάω αλυσίδες στα ελαστικά του φορτηγού μας και να είμαι σε θέση να κρίνω πότε το οδόστρωμα είναι τόσο ολισθηρό ώστε να λέω, εδώ, πρέπει να σταματήσω. Διαπίστωσα, όμως, και κάτι άλλο εξίσου σημαντικό: ότι το Mercedes-Benz είναι το πραγματικό αστέρι του βουνού, καθώς όλα αυτά τα χρόνια που πορευτήκαμε με τη συγκεκριμένη μάρκα, ποτέ δεν μας έβγαλε σημαντικές αβαρίες, ποτέ δεν μας προβλημάτισε και εν τέλει ποτέ δεν μας εγκατέλειψε στο δρόμο. Βέβαια, πάντα το προσέχαμε, για να μας προσέχει.
Ο χειμώνας είναι βαρύς στα βουνά της Κωστηλάτας, αλλά εγώ έχω βρει τον καλύτερο σύμμαχο στο τιμόνι του Mercedes-Benz Unimog, που διαθέτει η εταιρεία που εργάζομαι. Η παραγωγή του εργοστασίου είναι μεγάλη και συνεχόμενη το χειμώνα, οπότε τα εμφιαλωμένα νερά πρέπει να φτάσουν έγκαιρα στο δίκτυό μας. Ωστόσο, οι κακές καιρικές συνθήκες πολλές φορές μπαίνουν εμπόδιο σε αυτή μας την προσπάθεια. Αυτό το πρόβλημα όμως το ξεπερνάμε χάρη στο Unimog, το οποίο, η αλήθεια είναι, με έχει καταπλήξει με τις επιδόσεις του.
Διαβάστε περισσότερα για το Βαγγέλη Αλυμάρα καθώς και άλλες ιστορίες στο
roadstars.mercedes-benz-trucks.com
Εμπρός φέρει λεπίδα αποχιονισμού και στην καρότσα του αλατοδιανομέα χωρητικότητας δύο κυβικών μέτρων. Μάλιστα, προς διευκόλυνσή μας, κουμπώνει φρέζα χιονιού για να πετάει μακριά το χιόνι, καθώς και δύο δεξαμενές νερού για να ρίχνουμε αλατόνερο όταν έχει πολύ πάγο, για εγγυημένο αποτέλεσμα. Η δουλειά μου είναι να κρατώ ανοιχτό το οδικό δίκτυο, από το εργοστάσιο στα Θεοδώριανα μέχρι το χωριό Αθαμάνιο, σε μία απόσταση 14 χιλιομέτρων.
Οι συνθήκες και οι καταστάσεις που αντιμετωπίζω το χειμώνα είναι δύσκολες και απαιτούν έμπειρους οδηγούς. Το χιόνι σε κάποια σημεία ξεπερνάει τα δυόμισι μέτρα, ο δρόμος είναι σαν γυαλί από τον πάγο και η ομίχλη περιορίζει στο ελάχιστο την ορατότητά μου. Εγώ, ωστόσο εμπιστεύομαι τις δυνατότητες του Unimog. Έχει πολλή δύναμη για να σπρώξει το χιόνι, μου προσφέρει μεγάλη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, ενώ διαθέτει σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, ικανά να το κρατούν πάντα στο δρόμο. Έτσι, στο τέλος της βάρδιάς μου επιτυγχάνω απόλυτα τον στόχο μου. Ακόμη, αρκετές φορές (αλλά πάντα με επιτυχία) χρειάζεται να ρυμουλκήσω συρόμενα ή επικαθήμενα, τα οποία εξαιτίας της ολισθηρότητας του οδοστρώματος, βγήκαν εκτός πορείας. Χάρη στο Unimog της εταιρείας μας, το νερό της Κωστηλάτας φτάνει στην ώρα του στον πελάτη, ακόμη και όταν επικρατούν οι πιο αντίξοες καιρικές συνθήκες στο βουνό. Το φορτηγό αυτό έχει πολλές δυνατότητες και δίνει άμεσα λύσεις σε όλα τα προβλήματα».
Ευχαριστούμε για τις πραγματικά ενδιαφέρουσες ιστορίες που συνεχίζετε να μας στέλνετε. Στείλτε κι εσείς τη δική σας εμπειρία στο info@troxoikaitir.gr και θα δημοσιευθεί στο περιοδικό TΡOXOI & TIR και στο RoadStars της Mercedes-Benz, την παγκόσμια ηλεκτρονική πλατφόρμα που ενώνει όλους τους οδηγούς φορτηγών σε μία κοινότητα.