«eGen» ονομάζεται η νέα θυγατρική εταιρεία που ίδρυσε η Allison Transmission για τις υβριδικές και πλήρως ηλεκτρικές γραμμές κίνησης της γκάμας της.
Αρχή θα γίνει μέσα στην επόμενη χρονιά, με την υβριδική τεχνολογία «eGen Flex» για λεωφορεία, η οποία θα τους επιτρέπει να κινούνται δίχως να εκπέμπουν ρύπους σε αστικές ζώνες με περιβαλλοντικούς περιορισμούς, να λειτουργούν ηλεκτρικά όταν προσεγγίζουν, σταματάνε και αναχωρούν από μία στάση, όπως και όταν βρίσκονται εντός των ντεπό.
Αναλυτικότερα, το υβριδικό σύστημα eGen Flex περιλαμβάνει ένα νέο ηλεκτρικό κινητήρα, έναν μετατροπέα και ένα επαναφορτιζόμενο σύστημα αποθήκευσης ενέργειας. Η νέα κινητήρια μονάδα περιλαμβάνει έναν συμπλέκτη αποσύνδεσης, που επιτρέπει την απενεργοποίηση του κινητήρα ντίζελ. Επιπλέον, ο μετατροπέας έχει μικρότερο όγκο, είναι ελαφρύτερος και παράλληλα ψύχεται με αιθυλενογλυκόλη νερού (WEG), η οποία μειώνει την πολυπλοκότητα εγκατάστασης και τα έξοδα συντήρησης, την ίδια στιγμή που υπόσχεται αυξημένο χρόνο λειτουργίας. Το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας ενσωματώνει την τεχνολογία τιτανικού λιθίου (LTO), η οποία αναβαθμίζει την ενεργειακή πυκνότητα, επιτρέπει ταχύτερη φόρτιση και αυξάνει την αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία του οχήματος.
Σημειώνεται, πως η Allison θα προσφέρει δύο υβριδικά συστήματα, τα «eGen Flex» και «eGen Flex Max», με το τελευταίο να προσφέρει τη δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για έως και 16 χιλιόμετρα, μια τιμή που σίγουρα δεν εντυπωσιάζει για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, τουλάχιστον. Μέσω του συστήματος «Accessory Power 2», όλες οι περιφερειακές λειτουργίες των υβριδικών λεωφορείων, όπως τα συστήματα ψύξης και θέρμανσης, θα κάνουν χρήση αποκλειστικά ηλεκτρικής ενέργειας.
Αξίζει να αναφερθεί κλείνοντας, πως η εταιρεία δημόσιων μεταφορών, IndyGo, επέλεξε πρόσφατα το υπάρχον υβριδικό σύστημα «H 40 EP EP» της Allison για να εξοπλίσει 24 από τα συνολικά 27 νέα λεωφορεία μάρκας Gillig (φωτό) που απέκτησε. Στα υπόλοιπα τρία, αντιθέτως, θα τοποθετηθεί η αναβαθμισμένη υβριδική τεχνολογία «eGen Flex Max», η οποία θα συνεργάζεται με τον γνωστό πετρελαιοκινητήρα Cummins B6.7.