Τροχοί & TIR

Lion's Intercity: Το περιαστικό της ΜΑΝ

Στις εταιρείες δημόσιων μεταφορών που πραγματοποιούν περιαστικά δρομολόγια, απευθύνεται κατά κύριο λόγο το ΜΑΝ Lion's Intercity, ένα διαξονικό λεωφορείο που συχνά το βλέπουμε να χρησιμοποιείται και
από Παναγιώτης Εμμανουήλ | Παρασκευή 01/01/2021 - 01:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Με το νέο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο EcoLife 2 προέλευσης ZF, μπορεί να αποκτηθεί το MAN Lion's Intercity.
Με το νέο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο EcoLife 2 προέλευσης ZF, μπορεί να αποκτηθεί το MAN Lion's Intercity.

Στις εταιρείες δημόσιων μεταφορών που πραγματοποιούν περιαστικά δρομολόγια, απευθύνεται κατά κύριο λόγο το ΜΑΝ Lion's Intercity, ένα διαξονικό λεωφορείο που συχνά το βλέπουμε να χρησιμοποιείται και ως σχολικό λεωφορείο, ειδικά στη μακριά του έκδοση, η οποία μπορεί να μεταφέρει έως και 63 επιβάτες (δείτε αναλυτικά στον πίνακα).

Επιπλέον, συχνά το επιλέγουν εταιρείες που το χρησιμοποιούν ως «shuttle bus», προσφέροντας υπηρεσίες τακτικών ή έκτακτων μετακινήσεων. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός, ειδικά από τη στιγμή που το λεωφορείο καλείται συχνά να μεταφέρει μικρά παιδιά, πως το Lion’s Intercity πληροί την προδιαγραφή ECE R66.02 του 2017, που αφορά στην ανθεκτικότητα του αμαξώματος σε περίπτωση ανατροπής. Σημειώνεται, πως το αμάξωμα εκτός από υψηλή αντοχή διαθέτει και όμορφη αισθητική, όπως υποδηλώνει και το γνωστό βραβείο σχεδίασης «iF Gold Award» που έλαβε το 2016.

Άνεση για οδηγό και επιβάτες

Μοντέρνο, άνετο και λειτουργικό είναι το εσωτερικό του Lion's Intercity, το οποίο προσφέρει πλήθος επιλογών διαμόρφωσης σύμφωνα με τις απαιτήσεις του κάθε πελάτη. Για παράδειγμα, μπορεί να επιλεχθεί η βασική διαμόρφωση με τα απλά καθίσματα του σχολικού λεωφορείου ή να τοποθετηθεί η υδραυλική πλατφόρμα ανύψωσης στην πίσω πόρτα, για τη μεταφορά έως και δύο αναπηρικών αμαξιδίων.

Το εσωτερικό του οχήματος «απογειώνουν» οι άνθρωποι του τμήματος MAN Bus Modification Center από το Πλάουεν, οι οποίοι μπορούν να τοποθετήσουν -μεταξύ άλλων- μια υψηλής ποιότητας τουαλέτα μπροστά από τη δεύτερη πόρτα, κλειστά ράφια αποσκευών πατώματος, ειδικές κουρτίνες κ.α. Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στα άνετα καθίσματα του μοντέλου «Intercity Lite», τα οποία είναι υπερυψωμένα και διευκολύνουν ιδίως τους ηλικιωμένους να σηκωθούν. Επιπλέον, κατόπιν παραγγελίας, μπορεί να τοποθετηθεί μπροστά και κάθισμα ξεναγού.

Σε ό,τι αφορά στον χώρο εργασίας του οδηγού, εκεί μπορεί να τοποθετηθεί και ένα ψυγείο 41 λίτρων, με την κεντρική κονσόλα -η οποία στρέφεται ελαφρώς προς τον οδηγό για εργονομικούς λόγους- να φιλοξενεί το τυπικό ραδιόφωνο DAB +. Προαιρετικά, το λεωφορείο εξοπλίζεται με το σύστημα ψυχαγωγίας MMC που φέρει έγχρωμη οθόνη 10 ιντσών (στην οποία εμφανίζονται οι ενδείξεις της κάμερας οπισθοπορείας), θύρα USB και σύνδεση Bluetooth, καθώς και φωνητικό έλεγχο για το σύστημα πλοήγησης. Στο κόκπιτ, συναντάμε ακόμα πολυάριθμες θέσεις αποθήκευσης και ντουλαπάκια, εργονομικό κάθισμα πολλαπλώς ρυθμιζόμενο, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, πρίζες 12V και 24V, θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, ασύρματο τηλεχειρισμό της πρώτης πόρτας και προεγκατάσταση για σύστημα πληρωμής εισιτηρίων. Σημειώνεται, πως ως μέτρο προστασίας του οδηγού εν καιρώ πανδημίας κορονοϊού, διατίθεται ένα νέο διαχωριστικό του κόκπιτ. Επιπλέον, μπορούν να τοποθετηθούν δοχεία απολυμαντικού στις σκάλες, στον διάδρομο ή στην προαιρετική τουαλέτα. Ακόμα, πρόσθετα παράθυρα εξαερισμού πάνω από τους άξονες, διασφαλίζουν τον βέλτιστο αερισμό ανά πάσα στιγμή, ειδικά στην περίπτωση που δεν έχει επιλεγεί το σύστημα κλιματισμού, το οποίο έχει απόδοση ψύξης 32 kW.

Απόδοση και οικονομία

Βασική επιλογή για το Lion's Intercity, αποτελεί ο γνωστός εξακύλινδρος D08 κινητήρας των 6,9 λίτρων, ο οποίος συνεργάζεται με το μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο ZF EcoShift. Το τελευταίο επανασχεδιάστηκε το 2018 και πλέον προσφέρει 20% μεγαλύτερη απόδοση πέδησης, χάρη στο Intarder 3 των 400 kW. Δύο είναι οι επιλογές σε αυτόματα κιβώτια, το 4τάχυτο Voith DIWA.6 που αναβαθμίστηκε πρόσφατα (ροπή retarder 1.800 ή 2.000 Nm) και το ολοκαίνουργιο ZF EcoLife 2 των έξι σχέσεων (δείτε αναλυτικά στη σελ. 188).

Κορυφαία επιλογή για το περιαστικό λεωφορείο της ΜΑΝ αποτελεί ο 9λιτρος κινητήρας D15, ο οποίος προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις απόδοσης (δείτε στον σχετικό πίνακα). Με εξαίρεση τη βασική έκδοση των 280 ίππων, δίνεται η δυνατότητα επιλογής του 12τάχυτου αυτοματοποιημένου κιβωτίου MAN TipMatic Coach. Το τελευταίο διαθέτει το έξυπνο σύστημα ελέγχου «EfficientCruise» με λειτουργία «EfficientRoll» που συμβάλλει στην εξοικονόμηση καυσίμου. Επιπλέον, διαθέτει την τεχνολογία «SmartShifting» στις αλλαγές όλων των ταχυτήτων (ανέβασμα) και τη λειτουργία «Idle Speed Driving» για εύκολη κίνηση σε αυξημένη ροή κυκλοφορίας, δύο τεχνολογίες που απλοποιούν το έργο του οδηγού.

Ασφάλεια και συνδεσιμότητα

Όσον αφορά στην ενεργητική ασφάλεια, στάνταρ είναι το ABS/ ASR και το ESP, ενώ ανάλογα με την κλάση του κάθε λεωφορείου προσφέρονται τα συστήματα Emergency Brake Assist (EBA), Lane Guard System (LGS) και Adaptive Cruise Control (ACC). Για υψηλή πυρασφάλεια, όλα τα υλικά του εσωτερικού φέρουν έγκριση σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς ECE Regulation 118.02 και επιπλέον έχει τοποθετηθεί το σχετικό σύστημα προειδοποίησης στον χώρο του κινητήρα (προαιρετικά παρέχεται και σύστημα πυρόσβεσης). Κατόπιν παραγγελίας, παρέχεται και σύστημα συνεχούς παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, ενώ και τα φωτιστικά σώματα αλογόνου μπορούν να αντικατασταθούν με νέα τεχνολογίας LED. Στη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού ανήκει και το σύστημα προειδοποίησης του οδηγού, όταν αυτός στρίβει και πλευρικά του οχήματος υπάρχουν σταθερά ή κινητά εμπόδια όπως πεζοί και δικυκλιστές.

Η MAN προσφέρει, ακόμα, μια σειρά αναλογικών και ψηφιακών υπηρεσιών για το Lion's Intercity που διευκολύνουν τη ζωή των οδηγών και των διαχειριστών στόλων. Για παράδειγμα, παρακολουθείται το πότε είναι η σωστή στιγμή για το επόμενο σέρβις, ανάλογα με τη χρήση, το φορτίο και τις εν γένει συνθήκες που επικρατούν ανά περίσταση. Αξίζει να γίνει αναφορά στις νέες υπηρεσίες MAN DigitalServices που προσφέρονται μέσω του RIO Box, το οποίο μεταξύ άλλων εξασφαλίζει την ασφαλή μεταφορά δεδομένων από το όχημα στην πλατφόρμα RIO. Υπενθυμίζεται, πως από τον Οκτώβριο του 2019, η εν λόγω ηλεκτρονική μονάδα συνδεσιμότητας είναι στάνταρ σε όλα τα λεωφορεία MAN και NEOPLAN που κυκλοφορούν στα 28 κράτη-μέλη της ΕΕ. Συνολικά οκτώ ψηφιακές υπηρεσίες είναι διαθέσιμες, με τις MAN Essentials, MAN ServiceCare και την εφαρμογή Pocket Fleet να προσφέρονται δίχως χρέωση.

PreviousNext