Τροχοί & TIR

Με νέο 6άρι αυτόματο κιβώτιο ZF τα ΜΑΝ

Με το νέο εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο EcoLife 2 της ZF, εξοπλίζει η ΜΑΝ τα αστικά, προαστιακά και τουριστικά λεωφορεία της. Συγκεκριμένα, το νέας γενιάς αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής, αποτελεί
από Παναγιώτης Εμμανουήλ | Πέμπτη 07/01/2021 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Με το νέο εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο EcoLife 2 της ZF, εξοπλίζει η ΜΑΝ τα αστικά, προαστιακά και τουριστικά λεωφορεία της.

Συγκεκριμένα, το νέας γενιάς αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής, αποτελεί επιλογή για τα αστικά λεωφορεία MAN Lion's City, που διαθέτουν είτε τον 9λιτρο πετρελαιοκινητήρα D15 (280 – 360 hp) είτε τον Ε18 κινητήρα φυσικού αερίου, χωρητικότητας 9,5 λίτρων και απόδοσης 280 και 320 ίππων. Ακόμα, το εν λόγω αυτόματο κιβώτιο δίνει το «παρών» στο προαστιακό MAN Lion's Intercity, το οποίο εξοπλίζεται με τον κινητήρα D08 των 290 ίππων, όπως και με τον D15 σε τρεις εκδόσεις 280 – 360 ίππων. Επιπλέον, το EcoLife 2 τοποθετείται στις εκδόσεις σασί Lion's Chassis RR8/9 και RC2/3 της MAN Truck & Bus. Σημειώνεται, πως στα αστικά και προαστιακά λεωφορεία, το αυτόματο κιβώτιο της ZF συνδυάζεται με κινητήρες ροπής έως και 2.000 Nm.

Για τα πούλμαν, ωστόσο, θα ακολουθήσει σύντομα η ειδική έκδοση «EcoLife 2 Coach», η οποία υποστηρίζει ροπή μέχρι και 2.500 Nm και διαθέτει τη νέα λειτουργία ρολαρίσματος «EfficientRoll», μέσω της οποίας -όποτε είναι δυνατό- χρησιμοποιείται η ορμή του οχήματος, προς όφελος της κατανάλωσης καυσίμου. Το νέο αυτόματο κιβώτιο θα τοποθετείται στα τουριστικά λεωφορεία MAN Lion's Coach, NEOPLAN Tourliner και NEOPLAN Cityliner, όπως και στις εκδόσεις σασί RR2/3/4/5 με τον κινητήρα D26.

Αξίζει να αναφερθεί, πως σύμφωνα με τη ZF το νέο αυτόματο κιβώτιο προσφέρει μειωμένη κατανάλωση έως και κατά 3%, χάρη και στο σύστημα stop-start. Ακόμα, αν και δεν άλλαξε σε διαστάσεις σε σχέση με το πρώτης γενιάς μοντέλο, είναι ελαφρύτερο κατά 8 κιλά. Επιπλέον, οι μηχανικοί τόσο της ZF όσο και της ΜΑΝ, υπόσχονται αυξημένη αντοχή, μεγαλύτερη στιβαρότητα και υψηλότερη αξιοπιστία. Μειωμένοι εμφανίζονται οι κραδασμοί στις χαμηλές ταχύτητες, με τον περιορισμό των στροφών του ρελαντί (έως και κατά 550 σ.α.λ.), να συνεισφέρει στη μείωση των επιπέδων κατανάλωσης και θορύβου.

Ακόμα, η τελική σχέση μετάδοσης αυξήθηκε σε 5,727 (από 5,469) και οι δύο τελευταίες σχέσεις είναι μακρύτερες από πριν. Επιπλέον, οι δύο τελικές σχέσεις αξόνων διαμορφώνονται σε i = 4,56 και 5,67, στοιχεία που οδήγησαν στον περιορισμό των στροφών λειτουργίας του κινητήρα στις υψηλές ταχύτητες. Ενδεικτικά αναφέρεται, πως ένα Lion's Intercity όταν κινείται με 100 χλμ./ώρα, ο κινητήρας D15 λειτουργεί περίπου στις 1.400 σ.α.λ.

Σημειώνεται, πως το κιβώτιο EcoLife 2 φέρει το αναβαθμισμένο τοπογραφικό «TopoDyn», μέσω του οποίου προγραμματίζεται αποτελεσματικότερα η αλλαγή των ταχυτήτων. Ακόμα, χάρη σε μια σειρά βελτιώσεων του συστήματος ψύξης, κατέστη εφικτή η αποτελεσματικότερη προστασία από την υπερθέρμανση, γεγονός που επιτρέπει την αλλαγή λαδιών (EcoFluid Life) ανά 180.000 χιλιόμετρα.

Στο ίδιο τεύχος #393

Ο «Πατριάρχης» της Sarantis Trans.
PreviousNext