Μία ακόμα μεγάλη παραγγελία ολοκλήρωσε ο Όμιλος Παπαδάκη, παραδίδοντας αυτή τη φορά είκοσι Neoplan Tourliner και δώδεκα Mercedes-Benz Sprinter στην τουριστική επιχείρηση ΣΟΛΜΑΡ ΤΟΥΡΣ Α.Ε από την Κρήτη, η οποία είναι επίσης γνωστή με τον διακριτικό τίτλο «Union Coach Services».
Με αφορμή τη σημαντική αυτή παραγγελία, επισκεφθήκαμε τις εγκαταστάσεις του Ομίλου Παπαδάκη, ο οποίος συνεργάζεται με την Union Coach Services από το 2007, προκειμένου να δούμε από κοντά ορισμένα από τα τουριστικά λεωφορεία των 12 μέτρων πριν αυτά αποσταλούν στην Κρήτη, αλλά και για να κάνουμε μία σύντομη διαδρομή με ένα από τα Tourliner. «Το όχημα το οποίο είχατε την ευκαιρία να δείτε, είναι μέρος μιας μεγάλης παραγγελίας, η οποία επισημοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της έκθεσης Transport Show 2018, από την Union Coach Services με έδρα την Κρήτη. Η εταιρεία του κ. Σπύρου Χιωτάκη είναι ένας εξαιρετικός πελάτης του Ομίλου μας, μια συνεργασία που συνεχίζεται εδώ και πολλά χρόνια, με αμοιβαία εμπιστοσύνη και σεβασμό. Όλοι στον Όμιλο είμαστε πολύ ευχαριστημένοι που με αυτή την παραγγελία συνεχίζουμε στην πορεία που έχουμε χαράξει με τον κ. Χιωτάκη και τους συνεργάτες του όλα αυτά τα χρόνια», δήλωσε σχετικά ο κ. Μάνος Καραταράκης, Υπεύθυνος Επικοινωνίας και Marketing στον Όμιλο Παπαδάκη.
Η εν λόγω παραγγελία έρχεται σε συνέχεια μιας σειράς άλλων, που ενισχύουν συνεχώς την ήδη κραταιά θέση του Ομίλου Παπαδάκη στην εγχώρια αγορά λεωφορείων. «Όπως γνωρίζετε, ο Όμιλος Παπαδάκη είχε μια πολύ αποδοτική χειμερινή σεζόν με τις δεκάδες πωλήσεις καινούργιων λεωφορείων MAN καινική συνεργασία με την MAN Truck & Bus Hellas Α.Ε. Η Βόρεια Ελλάδα, η Πελοπόννησος, η Κρήτη αλλά και άλλοι νομοί στα ηπειρωτικά και στα νησιά, μας εμπιστεύτηκαν σε μεγάλο βαθμό για την ανανέωση του υπεραστικού τους στόλου, όπως δείχνουν και οι αριθμοί», τόνισε ο κ. Μάνος Καραταράκης, ο οποίος δεν παρέλειψε να συμπληρώσει τα εξής: «Με αφορμή την περίπτωση της Union Coach Services, βλέπουμε πως η Κρήτη είναι μια πολύ δραστήρια περιοχή όσον αφορά το τουριστικό προϊόν. Εμείς συνεχίζουμε να στηρίζουμε τόσο τα μεγάλα τουριστικά γραφεία του νησιού, όπως η Union Coach Services, όσο και το ΚΤΕΛ Χανίων - Ρεθύμνου, αλλά βλέποντας και μεσοπρόθεσμα πιστεύουμε πως υπάρχει προοπτική περαιτέρω ανάπτυξης για το νομό Ηρακλείου και το νησί γενικότερα. Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι αλλά και η εξαιρετική δουλειά που έχει κάνει (με τον πανέμορφο σταθμό και όχι μόνο) το ΚΤΕΛ Ηρακλείου-Λασιθίου, αποτελούν εγγύηση πως η Κρήτη θα είναι στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων αναφορικά με τις επερχόμενες ανανεώσεις του στόλου και είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε σε αυτή την πρόκληση».
Θέλοντας να μάθουμε περισσότερα για την Union Coach Services, συζητήσαμε με τον κ. Γιώργο Λάμπρου, Γενικό Διευθυντή της εταιρείας.
T&T: Η εταιρεία σας δραστηριοποιείται στο χώρο των τουριστικών μεταφορών για τριάντα και πλέον χρόνια. Οι υπηρεσίες περιορίζονται στην Κρήτη ή επεκτείνονται σε όλη την Ελλάδα;
Γ.Λ.: Η εταιρεία ιδρύθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης το 1978 και σήμερα αποτελεί τη μεγαλύτερη εταιρεία στην Κρήτη και μία από τις μεγαλύτερες σε όλη την Ελλάδα. Δραστηριοποιείται αποκλειστικά στο χώρο των τουριστικών οδικών μεταφορών στην Κρήτη, με τα κεντρικά γραφεία να βρίσκονται στο Ηράκλειο και με εγκαταστάσεις στο Ρέθυμνο και τα Χανιά.
Οι βασικές παρεχόμενες υπηρεσίες που προσφέρει η εταιρεία είναι:
- Άφιξη και αναχώρηση από τα αεροδρόμια και τα λιμάνια.
- Εκδρομές σε όλο το νησί της Κρήτης.
- Εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων και οργανωμένων groups.
- Μεταφορές με λεωφορείο και ταξί (άφιξη και αναχώρηση) από και προς τα ξενοδοχεία αντίστοιχα.
Η εταιρεία με βάση τα οικονομικά της αποτελέσματα και το εκτελούμενό της έργο αποτελεί μία από της κορυφαίες εταιρείες του κλάδου. Απασχολεί περίπου διακόσους πενήντα (250) εργαζόμενους ετησίως και διαθέτει στόλο από εβδομήντα οκτώ (78) ιδιόκτητα τουριστικά λεωφορεία. Η εταιρεία έχει μακροχρόνιες στρατηγικές συνεργασίες με τους μεγαλύτερους Tour Operator παγκοσμίως (TUI, THOMAS COOK, Jet Holidays, Incentives Groups, κτλ.) και μεταφέρει 2.500.000 επιβάτες (τουρίστες) σε ετήσια βάση.
T&T: Είστε από τις πρώτες εταιρείες του κλάδου στην Ελλάδα που απέκτησε τρεις διαφορετικές πιστοποιήσεις ISO. Τι πιστοποιούν και πώς επωφελείται ο πελάτης;
Γ.Λ.: Η εταιρεία είναι από τις πρώτες στον κλάδο των οδικών τουριστικών μεταφορών που πιστοποιήθηκε με τρεις διαφορετικές πιστοποιήσεις σύμφωνα με τα πρότυπα ISO 9001:2015, ISO 39001:2012 και ISO 50001:2011. Το ISO 9001:2015 είναι ένα Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας που έχει ως σκοπό να βελτιώσει τον τρόπο λειτουργίας της εταιρείας σε οργανωσιακό επίπεδο και σε σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πελάτες. Το ISO 39001:2012 είναι ένα Σύστημα Διαχείρισης Οδικής Ασφάλειας σχεδιασμένο σύμφωνα με τις ανάγκες και τις επιδιώξεις της εταιρείας και τις νομοθετικές – κανονιστικές απαιτήσεις της ισχύουσας ελληνικής και κοινοτικής νομοθεσίας. Το ISO 50001:2011 είναι ένα Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης σχεδιασμένο ώστε να διασφαλίζει τη συνεχή βελτίωση των ενεργειακών επιδόσεων της εταιρείας.
Ο πελάτης, με την εφαρμογή των παραπάνω συστημάτων, λαμβάνει ένα σύνολο υπηρεσιών υψηλής ποιότητας από την εταιρεία μας, οι οποίες συνοψίζονται στα ακόλουθα χαρακτηριστικά που αποτελούν το όραμα και την κουλτούρα της εταιρείας: Ασφάλεια, Άνεση, Συνέπεια, Πολυτέλεια και Πρωτοπορία.
T&T: Τι ύψους επένδυση αποτελεί η αγορά των 20 Neoplan Tourliner και των 12 Mercedes-Benz Sprinter από τον Όμιλο Παπαδάκη;
Γ.Λ.: Η συνολική καθαρή αξία επένδυσης είναι στο ποσό των 4,7 εκατομμυρίων ευρώ, με το σύνολο των νέων οχημάτων να έχουν τεθεί σε λειτουργία από τον Απρίλιο. Και στο νέο στόλο έχει εγκατασταθεί τηλεματικός εξοπλισμός που συλλέγει σε πραγματικό χρόνο στοιχεία για τη γεωγραφική θέση του λεωφορείου, την ταχύτητά του, την κατάσταση του κινητήρα, την ταυτότητα του οδηγού, την οδηγική συμπεριφορά (Eco driving factor), την κατάσταση του συστήματος κλιματισμού και τη θερμοκρασία καμπίνας, με σκοπό την επίτευξη ιδανικής θερμοκρασίας με το ελάχιστο δυνατό ενεργειακό αποτύπωμα. Επίσης, κάθε δρομολόγιο προς εκτέλεση εισάγεται στο λογισμικό βελτιστοποίησης δρομολογίων, είτε από τους χρήστες του γραφείου κίνησης, είτε από τους πελάτες της.
Με την εφαρμογή του «συστήματος ευφυών οδικών μεταφορών» για τη διαχείριση των τουριστικών λεωφορείων έχουν μειωθεί οι χρόνοι μεταφοράς και εκτελείται αποδοτικότερα ο σχεδιασμός των δρομολογίων με ταυτόχρονη εξοικονόμηση χρημάτων.
T&T: Πόσα οχήματα απαριθμεί σήμερα ο στόλος σας; Σε τι κατηγορίες ανήκουν αυτά και ποιος είναι ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου σας;
Γ.Λ.: Η εταιρεία διαχειρίζεται ένα ιδιόκτητο τουριστικό στόλο οχημάτων που αποτελείται από 56 οχήματα άνω των 17 θέσεων και 22 οχήματα κάτω των 17 θέσεων. Ο μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων είναι σε ποσοστό 77% κάτω των 5 ετών και σε ποσοστό 23%, 10ετίας.
T&T: Τα νέα Mercedes-Benz Sprinter σε τι εκδόσεις τα έχετε παραγγείλει;
Γ.Λ.: Οι εκδόσεις από τα νέα Sprinter που παρέλαβε η εταιρεία είναι :
- Mercedes-Benz Sprinter 416 Low roof Urban
- Mercedes-Benz Sprinter 516 Long Urban
- Mercedes-Benz Sprinter 519/43 - έκδοση Coach L
T&T: Πώς οδηγηθήκατε στην επιλογή των Neoplan Tourliner; Ποιες είναι οι πρώτες εντυπώσεις των οδηγών σας από τη λειτουργία τους;
Γ.Λ.: Η εταιρεία το 2007-2008 προχώρησε σε ένα επενδυτικό πρόγραμμα ανανέωσης και προσθήκης στόλου με την αγορά σαράντα (40) νέων οχημάτων Neoplan Tourliner Euro IV και ταυτόχρονα ξεκίνησε η συνεργασία με τον Όμιλο Παπαδάκη, η οποία συνεχίζεται μέχρι σήμερα λόγω και της πολύ καλής εξυπηρέτησης (after sales) που προσφέρει. Το σύνολο των οδηγών αλλά και του προσωπικού στο service (μηχανικοί, ηλεκτρολόγοι και φανοποιοί) έχουν εκπαιδευτεί και εξειδικευτεί, κατά την τελευταία 10ετία, στο συγκεκριμένο τύπο οχήματος.
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω και επιπροσθέτως την ικανοποίηση των πελατών μας ήταν εύκολη η επιλογή για τη νέα ανανέωση του στόλου με οχήματα Neoplan Tourliner Euro VI. Η εταιρεία και οι οδηγοί είναι πολύ ευχαριστημένοι από τις πρώτες εντυπώσεις καθώς και από την άνεση και ασφάλεια που προσφέρουν στους επιβάτες. Οι νέες εκδόσεις των Neoplan Tourliner διαθέτουν όλα τα σύγχρονα συστήματα οδήγησης και ασφάλειας και προσφέρουν ένα φιλόξενο σαλόνι με όλα τα σύγχρονα συστήματα για τους επιβάτες μας.
T&T: Με δεδομένη την άνθιση του τουρισμού στην Κρήτη, έχετε σχέδια για περαιτέρω επενδύσεις στο άμεσο μέλλον;
Γ.Λ.: Η εταιρεία μας θέλει να είναι πρωτοπόρος στην παροχή υπηρεσιών στον τομέα των τουριστικών οδικών μεταφορών και μέσα σε αυτό το πλαίσιο, λαμβάνει υπ' όψιν της τις ανάγκες των πελατών της και τις εξελίξεις του κλάδου. Σήμερα, βρισκόμαστε στο ξεκίνημα υλοποίησης ενός πενταετούς πλάνου ανάπτυξης, που περιλαμβάνει -εκτός των άλλων- και τη συνεχή ανανέωση του στόλο οχημάτων.
T&T: Η έλλειψη οδηγών αποτελεί ένα από τα μεγάλα προβλήματα του μεταφορικού κλάδου, τόσο στις εμπορευματικές όσο και στις επιβατικές μεταφορές. Αντιμετωπίζετε εσείς τέτοιαπροβλήματα; Τι κίνητρα δίνετε για να διατηρείτε τους οδηγούς σας αλλά και για να προσελκύετε νέους;
Γ.Λ.: Η εταιρεία αναγνωρίζει ότι το ανθρώπινο δυναμικό της αποτελεί σημαντικό παράγοντα στη διατήρηση του υψηλού επιπέδου των παρεχόμενων υπηρεσιών της. Ταυτόχρονα, προσφέρει ένα πολύ καλό και ασφαλές εργασιακό περιβάλλον, με αποτέλεσμα το σύνολο του προσωπικού και οι οδηγοί να έχουν πολύχρονη συνεργασία με την εταιρεία μας. Οι οδηγοί διαθέτουν πολυετή εμπειρία και η εταιρεία επενδύει συνεχώς σε αυτούς, μέσω στοχευμένων εκπαιδευτικών σεμιναρίων (εξυπηρέτησης πελατών, ασφαλούς οδηγικής συμπεριφοράς, εταιρικής κουλτούρας, κτλ.). Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι ότι κατ’ έτος, παρατηρούνται ελάχιστες οικειοθελείς ή μη αποχωρήσεις στο προσωπικό, ενώ ταυτόχρονα η ζήτηση από νέους οδηγούς είναι υψηλή, καθώς πολλοί θέλουν να ενταχθούν στην εταιρεία μας.