Φτάνοντας στον ενδέκατο μήνα του χρόνου, τα σημάδια που αφήνει η πανδημία είναι πλέον ορατά και ικανά για ορισμένες εκτιμήσεις.
Άποψή μας είναι ότι ο Κλάδος έδειξε ικανοποιητική αντοχή, αν τον συγκρίνουμε με τους άλλους επί μέρους Κλάδους από τους οποίους εξαρτάται άμεσα, όπως είναι το εμπόριο, ο τουρισμός, οι εισαγωγές/εξαγωγές, η μεταποίηση, οι υποδομές κ.α. Τα LCV, η κινητήριος δύναμη στα επαγγελματικά, σημείωσε μείωση μόλις -14,14%, ενώ στο -18,78% βρέθηκαν τα λεωφορεία. Από την άλλη, τα φορτηγά όχι μόνο άντεξαν, αλλά βρίσκονται ήδη με θετικό πρόσημο πέριξ του του 22% (μ.ο. μικρών, μεσαίων - βαρέων), επιτρέποντας κάθε αισιόδοξο σενάριο για τη χρονιά που μόλις μπήκε.
Την ίδια στιγμή, λαμπρό διαφαίνεται το μέλλον των ελαφρών επαγγελματικών αυτοκινήτων, για τα οποία προβλέπεται βάσιμη εκτίναξη πωλήσεων, λόγω των αλλαγών που επέφερε η πανδημία και τα lock down, με τους τεράστιους όγκους των δεμάτων να ξεχειλίζουν μέχρι έξω από τις αποθήκες των εταιρειών courier, αναζητώντας οχήματα, οδηγούς και προσωπικό για τη διεκπεραίωσή τους. Φυσικά, η καραντίνα θα παρέλθει, όμως θα έχει «εθίσει» ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού στο ηλεκτρονικό εμπόριο, όταν μάλιστα η άνοδός του ήταν εντυπωσιακή και πριν το ξέσπασμα της πανδημίας.
Την ίδια στιγμή, το άνοιγμα του τουρισμού, που σημαίνει περισσότερες μισθώσεις, θα αυξήσει τη ζήτηση των ελαφρών επαγγελματικών, όπως βέβαια και των τουριστικών λεωφορείων, τα οποία επίσης θα γνωρίσουν καλύτερες μέρες. Αυτό που με ενδιαφέρον απομένει να δούμε έχει να κάνει με την ανερχόμενη και πολλά υποσχόμενη δύναμη, αυτή των ηλεκτροκίνητων επαγγελματικών αυτοκινήτων. Ποιο θα είναι το μερίδιο που θα κερδίσουν από τα πετρελαιοκίνητα μέσα από τη μάχη των κινήτρων – αντικινήτρων;