Τροχοί & TIR

Η MAN στην υδρογονοκίνηση

Πρωτότυπα οχήματα υδρογόνου θα παρουσιάσει του χρόνου η MAN Truck & Bus, η οποία θέλει να επεκτείνει τα μηδενικών ρύπων μοντέλα της, πέραν των αμιγώς ηλεκτρικών που κινούνται με ενέργεια που παί
από Παναγιώτης Εμμανουήλ | Πέμπτη 10/12/2020 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Η ΜΑΝ θέλει να εξελίξει οχήματα μηδενικών ρύπων, που θα διαθέτουν τόσο κινητήρες καύσης υδρογόνου (αριστερά), όσο και ηλεκτρικούς κινητήρες (δεξιά) που θα τροφοδοτούνται με ενέργεια από κυψέλες καυσίμου, οι οποίες επίσης θα λειτουργούν με υδρογόνο.
Η ΜΑΝ θέλει να εξελίξει οχήματα μηδενικών ρύπων, που θα διαθέτουν τόσο κινητήρες καύσης υδρογόνου (αριστερά), όσο και ηλεκτρικούς κινητήρες (δεξιά) που θα τροφοδοτούνται με ενέργεια από κυψέλες καυσίμου, οι οποίες επίσης θα λειτουργούν με υδρογόνο.

Πρωτότυπα οχήματα υδρογόνου θα παρουσιάσει του χρόνου η MAN Truck & Bus, η οποία θέλει να επεκτείνει τα μηδενικών ρύπων μοντέλα της, πέραν των αμιγώς ηλεκτρικών που κινούνται με ενέργεια που παίρνουν από μπαταρίες.

Υπενθυμίζεται, πως η γερμανική μάρκα διαθέτει ήδη τα ηλεκτρικά λεωφορεία MAN Lion's City E και τα ηλεκτρικά φορτηγά eTGE και eTGM, ενώ από το 2023 τα νέα γενιάς φορτηγά της, θα λανσαριστούν και σε αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός, πως η ΜΑΝ κινείται στον τομέα της υδρογονοκίνησης σε δύο άξονες, καθώς θέλει να δοκιμάσει τόσο ηλεκτρικά οχήματα που θα φέρουν κυψέλες καυσίμου, όσο και άλλα που θα εξοπλίζονται με κινητήρες που θα καίνε υδρογόνο ως καύσιμο. Η διπλή αυτή προσέγγιση, έχει να κάνει με το γεγονός πως η εταιρεία θέλει να «ζυγίσει» τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των δύο τεχνολογιών.

Συγκεκριμένα, οι κυψέλες καυσίμου προσδίδουν την υψηλή αυτονομία που χρειάζονται τα φορτηγά μεγάλων αποστάσεων, ωστόσο λόγω αυξημένου βάρους, «κλέβουν» μέρος του πολύτιμου ωφέλιμου φορτίου. Από την άλλη, ο κινητήρας καύσης υδρογόνου, αποτελεί μια πιο εύκολα και άμεσα διαθέσιμη λύση, καθώς στηρίζεται σε ήδη γνωστή τεχνολογία. Έτσι, θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως μία τεχνολογία «γεφύρωσης», μέχρι δηλαδή να ξεπεραστούν οι περιορισμοί των κυψελών καυσίμου.

Σημειώνεται, πως οι πρώτες δοκιμές στην πράξη με επιλεγμένους πελάτες, έχουν προγραμματιστεί για τη διετία 2023-2024. Ως μέρος ενός λεγόμενου «βαυαρικού στόλου», η ΜΑΝ θα ήθελε να δοκιμάσει το υδρογόνο στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, στο πλαίσιο μιας κοινοπραξίας με τοπικούς φορείς εκμετάλλευσης υποδομών και μεταφορείς. Οι αρχικές σχετικές συνομιλίες έχουν ήδη ξεκινήσει με την κρατική κυβέρνηση της Βαυαρίας.

Παράλληλα, η MAN Truck & Bus υπέγραψε πρόσφατα μια συμφωνία συνεργασίας για την έρευνα και την ανάπτυξη γραμμών κίνησης με βάση το υδρογόνο, με τα πανεπιστήμια Friedrich-Alexander Universität Erlangen-Nürnberg (FAU) και Nuremberg Tech (THN). Δημιουργήθηκε, έτσι, το λεγόμενο «Hydrogen Campus», το οποίο φιλοδοξία όλων είναι πως θα καταστήσει τη Μητροπολιτική περιοχή της Νυρεμβέργης ένα ευρωπαϊκό κέντρο εξέλιξης της υδρογονοκίνησης.

Κατά την υπογραφή της συμφωνίας συνεργασίας στο εργοστάσιο της ΜΑΝ στη Νυρεμβέργη (από αριστερά): Ο Andreas Tostmann (CEO της MAN Truck & Bus SE), ο καθηγητής Dr. Joachim Hornegger (Πρύτανης του FAU), ο καθηγητής Dr. Niels Oberbeck, (Πρύτανης του THN), ο Dr. Markus Söder (Πρωθυπουργός της Βαυαρίας) και ο «δικός» μας, Αθανάσιος Στιμονιάρης (Αντιπρόεδρος του ΔΣ του Ομίλου TRATON AG και Πρόεδρος Συμβουλίου των Εργαζομένων της ΜΑΝ).

Στο ίδιο τεύχος #392

PreviousNext