Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Άλλαξαν πολλά, εκτός από ένα… Με το τεύχος αυτό, περάσαμε αγαπητοί αναγνώστες στον 34ο χρόνο από την έκδοση του ΤΡΟΧΟΙ & TIR, του πρώτου ελληνικού περιοδικού για τις Μεταφορές και το μοναδικό στ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Πέμπτη 01/04/2021 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Άλλαξαν πολλά, εκτός από ένα…

Με το τεύχος αυτό, περάσαμε αγαπητοί αναγνώστες στον 34ο χρόνο από την έκδοση του ΤΡΟΧΟΙ & TIR, του πρώτου ελληνικού περιοδικού για τις Μεταφορές και το μοναδικό στο χώρο, αυτό δηλαδή που εξακολουθεί να εκτυπώνεται με μελάνι και χαρτί και να κυκλοφορεί στα περίπτερα πανελλαδικά.

Παρακολουθώντας όλα αυτά τα χρόνια τις εξελίξεις στην οδική μεταφορά, μπορούμε να πούμε ότι σημειώθηκαν μεγάλης έκτασης αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει το έργο και τη λειτουργία των ΦΙΧ και των ΦΔΧ καθώς σταδιακά η πολυδαίδαλη και συχνά αλλοπρόσαλλη εθνική νομοθεσία έπρεπε να προσαρμοστεί στην κοινοτική. Επήλθαν λοιπόν δραματικές αλλαγές οι οποίες, μεταξύ των πολλών άλλων, μηδένισαν την αξία των αδειών ΔΧ, άνοιξαν το επάγγελμα θέτοντας όμως αυστηρότερες προϋποθέσεις εισόδου, καταργήθηκαν οι κάθε μορφής «προστατευτικές» διατάξεις υπέρ των αυτοκινητιστών, δόθηκε απλόχερα ελευθερία στη λειτουργία των ΦΙΧ, ήρθε και το καμποτάζ, καθιερώθηκαν οι μισθώσεις επαγγελματικών αυτοκινήτων, έγινε απεριόριστος ο αριθμός των τρέιλερ και τόσα άλλα.

Στη διάρκεια των δραματικών αυτών εξελίξεων, το ΦΔΧ αυτοκίνητο έπρεπε να αποδείξει ότι είναι πιο ανταγωνιστικό, ότι ο επιχειρηματίας θα είχε συμφέρον να το προτιμήσει παρά να διατηρεί στόλο ΦΙΧ με οδηγούς και όλα τα κόστη που συνεπάγονται. Στην προσπάθεια αυτή, τα φορτηγά δημοσίας δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν επαρκώς και να κερδίσουν το συνεχώς αυξανόμενο μεταφορικό έργο. Ο στόλος των ΦΙΧ διαρκώς μεγάλωνε αναλαμβάνοντας τη διακίνηση περισσότερων αγαθών εντός της χώρας και αφήνοντας στα ΦΔΧ τις δυσκολίες των μακρινών δρομολογίων και των διεθνών μεταφορών, αυτών που κρίνονταν ασύμφορες για τα φορτηγά των εμπορικών επιχειρήσεων.

Παράλληλα, όλα αυτά τα χρόνια, οι αλλαγές στην εξέλιξη των οχημάτων ήταν καταιγιστικές. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύοντας τεράστια ποσά στην έρευνα και ανάπτυξη (R&D) πέτυχαν πραγματικά θαύματα, χωρίς διάθεση υπερβολής, αρκεί να αναλογιστούμε τις σημερινές δοκιμές των αυτόνομων, των φορτηγών και των λεωφορείων που σήμερα κινούνται χωρίς οδηγό και τα οποία μόλις απέκτησαν το δικό τους νομοθετικό πλαίσιο (βλέπε σελ. 72).

Ανεξάρτητα όμως από την εποχή που θα δούμε στους δρόμους τη μαζική κυκλοφορία αυτών των αυτόνομων οχημάτων, σήμερα οι οδηγοί των νέων μοντέλων φορτηγών και λεωφορείων κινούνται με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια και ταυτόχρονα απολαμβάνουν την άνεση της οδήγησης και έναν υπέροχο ψηφιακό κόσμο πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.

Άλλαξαν, αγαπητοί αναγνώστες τόσα πολλά, μα τόσα πολλά, το επαναλαμβάνουμε, ώστε κάθε μήνα να γεμίζουν τις σελίδες του ΤΡΟΧΟΙ&TIR. Ένα μόνο δεν άλλαξε. Αυτό πάνω στο οποίο βασίστηκε η έκδοση του περιοδικού μας και λέει πως:

«Στη γη, ό,τι παράγεται, μεταφέρεται».

Στην πρώτη, δεύτερη και τρίτη πλέον γενιά των αναγνωστών μας, ευχόμαστε υγεία και πάντα καλοτάξιδοι.

PreviousNext