«EcoGeneration» ονομάζει η Schmitz Cargobull τη νέα πρωτότυπη σειρά τρέιλερ, η οποία παρουσιάστηκε πρόσφατα σε τρεις εκδόσεις: τις EcoFIX, EcoFLEX και EcoVARIOS, που υπόσχονται χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου και άρα λιγότερους ρύπους CO2. Τα πρώτα επικαθήμενα με το αεροδυναμικό αμάξωμα έχουν ήδη παραχθεί και βρίσκονται στη διαδικασία των δοκιμών, με τη μαζική τους παραγωγή να αναμένεται να ακολουθήσει αργότερα φέτος.
Ουσιαστικά λόγος γίνεται για μια πιο αεροδυναμική έκδοση της γνωστής κουρτίνας S.CS, με τις επεμβάσεις των ανθρώπων της Schmitz να έχουν ως αποτέλεσμα τον περιορισμό της κατανάλωσης έως και κατά 5%. Η συνεπακόλουθη μείωση των εκπομπών CO2 καθίσταται περισσότερη σημαντική από ποτέ για τις μεταφορικές εταιρείες, καθώς πλέον αποτιμάται και σε χρήμα.
Σημαντικά οικονομικά οφέλη
Αναλυτικότερα, από την 1η Ιανουαρίου 2021 έχει επιβληθεί ένας νέος περιβαλλοντικός φόρος, βάσει του οποίου οι εταιρείες θα πρέπει να πληρώνουν 25 ευρώ/τόνο CO2 που παράγουν όταν καταναλώνουν πετρέλαιο, βενζίνη και φυσικό αέριο. Η παραπάνω τιμή θα αυξηθεί σταδιακά και από το 2026 αναμένεται να βρίσκεται στα 55-65 ευρώ.
«Εάν μόνο το 50% όλων των ταξιδιών πραγματοποιείται με “αεροδυναμικό” τρόπο, το EcoFlex -χωρίς χαμήλωμα- επιτυγχάνει μια συντηρητικά υπολογισμένη εξοικονόμηση 7.700 ευρώ για 1 εκ. χιλιόμετρα ή περισσότερα από 900 ευρώ ετησίως. Η περιβαλλοντική επιβάρυνση μειώνεται κατά 2,3 τόνους CO2 ετησίως», εξηγεί ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Andreas Schmitz.
Σημειώνεται, πως η ανύψωση του πίσω τμήματος του νέου EcoGeneration δίνει στο ρυμουλκούμενο ένα αεροδυναμικό σχήμα βελτιώνοντας έτσι την αεροδυναμική έλξη. Μπορεί να ανυψωθεί εύκολα εάν το τρέιλερ πρέπει να φορτωθεί μέχρι την οροφή και προσφέρει δυνητικά υψηλή εξοικονόμηση χωρίς πρόσθετα έξοδα, ειδικά κατά τη μεταφορά βαρέων εμπορευμάτων. Σημαντικό είναι το γεγονός πως όλα τα παραπάνω επιτυγχάνονται δίχως να είναι απαραίτητη η απόκτηση νέων, δαπανηρών εξαρτημάτων, ενώ δεν απαιτείται να αλλαχθούν σημαντικά οι λειτουργίες του ρυμουλκούμενου, η μεταφορική του απόδοση και οι χειρισμοί που συνήθως πραγματοποιούνται από τους χρήστες.
Τρεις εκδόσεις για κάθε χρήση
Σε ό,τι αφορά στις τρεις εκδόσεις του EcoGeneration, η EcoFIΧ προσφέρεται για τη μεταφορά οριζόντιων, επίπεδων και βαρέων εμπορευμάτων, όπως ρολά από χάλυβα και χαρτί. Με το μειωμένο βάρος και το σταθερό πίσω μέρος του, το όχημα δεν ξεπερνά το ύψος των τεσσάρων μέτρων.
Το EcoFLEX προορίζεται για τη μεταφορά γενικού φορτίου και ποτών, ενώ το EcoVARIOS έχει σχεδιαστεί για μεταφορές μεγάλου όγκου και την αυτοκινητοβιομηχανία κατά τη μεταφορά τριών στοιβαγμένων κλωβών παλετών. Τόσο το μπροστινό όσο και το πίσω μέρος του αμαξώματος μπορούν να ρυθμιστούν με ευελιξία. Αυτή η παραλλαγή προσφέρει εσωτερικό ύψος τριών μέτρων και συνολικό ύψος τεσσάρων μέτρων.
Σημειώνεται, πως το ύψος των EcoFLEX και EcoVARIOS μπορεί εύκολα και γρήγορα να ρυθμιστεί με τον γνωστό τρόπο που ισχύει για τα αμαξώματα VARIOS. Η οροφή ανυψώνεται χειροκίνητα χρησιμοποιώντας μια υδροπνευματική αντλία, ενώ το ύψος ρυθμίζεται μέσω των ορθοστατών. Δεν απαιτούνται περαιτέρω βοηθήματα για την αλλαγή του ύψους. Ένα άτομο μπορεί να κάνει τις ρυθμίσεις μόνο του και η όλη διαδικασία διαρκεί περίπου 10 λεπτά, συμπεριλαμβανομένης της μετακίνησης του μουσαμά και της προσαρμογής του στο νέο ύψος.
Αξίζει να αναφερθεί, πως τα τρέιλερ της σειράς EcoGeneration μπορούν να εξοπλιστούν είτε με τον απλό μουσαμά είτε με τον POWER CURTAIN, ο οποίος δεν έχει πηχάκια στήριξης, είναι πιο εύκολος/γρήγορος στον χειρισμό και έχει μικρότερο βάρος, γεγονός που συμβάλλει στον περαιτέρω περιορισμό της κατανάλωσης. Τονίζεται, πως -όπως και οι τυπικές εκδόσεις- οι Eco συμμορφώνονται με όλα τα τρέχοντα πιστοποιητικά, καθώς το σώμα διαθέτει την ίδια τεχνολογία με τα υπόλοιπα τρέιλερ, με βάση να παραμένει το γνωστό πλαίσιο MODULOS. Το σώμα Eco μπορεί επίσης να συνδυαστεί με το πλαίσιο X-LIGHT για ένα ιδιαίτερα χαμηλό βάρος χωρίς φορτίο. Περιττό είναι ίσως να αναφερθεί, πως ισχύει κανονικά η 10ετής αντισκωριακή εγγύηση και ότι όλα τα τρέιλερ EcoGeneration φέρουν στον στάνταρ εξοπλισμό το σύστημα τηλεματικής TrailerConnect της Schmitz Cargobull.