Από τον μήνα αυτό θα ξεκινήσει η παραγωγή των φορτηγών της Mercedes-Benz Τrucks, τα οποία θα φέρουν στον εξοπλισμό τους δύο αναβαθμισμένα συστήματα ασφάλειας.

Πρόκειται για το γνωστό Active Sideguard Assist το οποίο πλέον εμπλουτίζεται με λειτουργία αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης και τη νέα έκδοση του Active Drive Assist (ADA 2) με αυτόματη λειτουργία ακινητοποίησης έκτακτης ανάγκης. 

Το νέο σύστημα (S1X)
Το νέο σύστημα (S1X) θα μπορεί να ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα και να ακινητοποιεί το όχημα, ακόμα και αν ο οδηγός δεν αντιδράσει στα εκπεμπόμενα σήματα

Υπενθυμίζεται πως οι παραπάνω τεχνολογίες παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά το περασμένο φθινόπωρο και πλέον η γερμανική εταιρεία δέχεται παραγγελίες για τα Actros και Arocs με το αναβαθμισμένο Active Sideguard Assist στον εξοπλισμό τους, με το Actros να μπορεί επιπλέον να αποκτηθεί και με το ADA 2.

Αξίζει να αναφερθεί, πως το Sideguard Assist (S1R) λανσαρίστηκε από τη Mercedes-Benz το 2016 στα Actros, Arocs και Econic, προσφέροντας στον οδηγό σημαντική βοήθεια κατά τη διάρκεια του στριψίματος του φορτηγού (διαβάστε Τ&Τ Απριλίου 2019).

 

Ραντάρ και κάμερες
Το εν λόγω σύστημα συνεργάζεται με ραντάρ και κάμερες και είναι σε θέση να ανιχνεύσει κινούμενο πεζό και να εκτελέσει φρενάρισμα πανικού

Το νέο σύστημα (S1X) όχι μόνο θα προειδοποιεί τον οδηγό για την παρουσία πεζών και ποδηλατών από την πλευρά του συνοδηγού, αλλά επιπλέον σε ταχύτητες έως και 20 χλμ./ώρα θα μπορεί να ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα και να ακινητοποιείτο όχημα, ακόμα και αν ο οδηγός δεν αντιδράσει στα εκπεμπόμενα σήματα.

 Όσον αφορά στο Active Drive Assist (ADA) το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε το 2018 στον εξοπλισμό του νέου Actros (διαβάστε Τ&Τ Ιουνίου 2019) πλέον μπορεί να κάνει πολλά περισσότερα από το να προσφέρει χαρακτηριστικά ημιαυτόνομης οδήγησης (SAE level 2). 

Συγκεκριμένα, το νέας γενιάς ADA 2 «αξιολογεί» τον οδηγό και αν διαπιστώσει πως αυτός δεν εμπλέκεται ενεργά με τη διαδικασία οδήγησης για μεγάλο χρονικό διάστημα π.χ. λόγω προβλημάτων υγείας θα ξεκινήσει μια στάση έκτακτης ανάγκης. 

Αναλυτικότερα, το σύστημα ζητά πρώτα από τον οδηγό μέσω οπτικών και ακουστικών σημάτων να τοποθετήσει τα χέρια του στο τιμόνι. Αν αυτός δεν ανταποκριθεί μετά από 60 δλ. παρόλες τις προειδοποιήσεις, το ADA 2 θα φρενάρει το φορτηγό μέχρι ακινητοποίησης, ενημερώνοντας παράλληλα τους υπόλοιπους οδηγούς που ακολουθούν μέσω των αλάρμ.  

Ο ελιγμός στάσης έκτακτης ανάγκης που πραγματοποιείται αυτόματα μπορεί να σταματήσει ανά πάσα στιγμή, εάν ο οδηγός κάνει ένα kickdown. 
Εάν το φορτηγό σταματήσει, το σύστημα ενεργοποιεί αυτόματα το ηλεκτρονικό φρένο στάθμευσης και παράλληλα ξεκλειδώνει τις πόρτες ώστε ο οδηγός να μπορέσει να λάβει ιατρική βοήθεια σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. 

Τιμόνι mercedes
Tο σύστημα ζητά πρώτα από τον οδηγό μέσω οπτικών και ακουστικών σημάτων να τοποθετήσει τα χέρια του στο τιμόνι

Σημειώνεται, πως τα παραπάνω δύο συστήματα έκτακτης ανάγκης, συνεργάζονται με το νέο Active Brake Assist 5 (ABA5) το οποίο πλέον είναι διαθέσιμο και στα λεωφορεία της γερμανικής μάρκας (διαβάστε Τ&Τ Δεκεμβρίου 2020). 

Υπενθυμίζεται πως το εν λόγω σύστημα συνεργάζεται με ραντάρ και κάμερες και επιπλέον των δυνατοτήτων του ΑΒΑ 4 (αναγνώριση όχι μόνο κινούμενων οχημάτων αλλά και σταθερών εμποδίων, με φρενάρισμα έως πλήρη ακινητοποίηση) είναι σε θέση να ανιχνεύσει κινούμενο πεζό και να εκτελέσει φρενάρισμα πανικού με όλη τη διαθέσιμη δύναμη πέδησης.