Την επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού έρχεται να υποστηρίξει δυναμικά η Εθνική Leasing προσφέροντας συμφέρουσες λύσεις στις επιχειρήσεις τουριστικών λεωφορείων ΔΧ. Η συγκυρία είναι ιδιαίτερα ευνοϊκή για τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις επιβατικών μεταφορών, οι οποίες βγαίνοντας από την πολύμηνη κρίση της πανδημίας, μπορούν τώρα να αναλάβουν επιβατικές μεταφορές με εντελώς καινούρια τουριστικά λεωφορεία με leasing, χωρίς εκταμίευση κεφαλαίων. Περισσότερα και ενδιαφέροντα στοιχεία έχει ο κ. Γιώργος Κιολεΐδης, Διευθυντής Ανάπτυξης Εργασιών της Εθνικής Leasing στη συνέντευξη που μας παραχώρησε:
EΡ.: Έχετε ήδη πραγματοποιήσει ένα εντυπωσιακό για τα ελληνικά δεδομένα άνοιγμα στις μισθώσεις των Φορτηγών Δημοσίας. Συνεχίζετε και με τα Τουριστικά Λεωφορεία ΔΧ. Να υποθέσουμε ότι οι αυτοκινητιστές δημοσίας ανταποκρίνονται;
ΑΠ.: Ναι. Η ανταπόκρισή τους ήταν πέρα από κάθε προσδοκία θετική. Ήρθαμε σε επικοινωνία με τους αυτοκινητιστές και είχαμε την ευκαιρία να τους ενημερώσουμε με κάθε λεπτομέρεια και το ίδιο, φυσικά, θα κάνουμε τώρα και για τα τουριστικά ΔΧ λεωφορεία.
EΡ.: Πείτε μας, λοιπόν, τις προτάσεις σας. Έχετε ετοιμοπαράδοτα καινούρια λεωφορεία;
ΑΠ.: Αυτή τη στιγμή έχουμε ήδη διαθέσιμα καινούρια λεωφορεία που καλύπτουν όλες τις βασικές κατηγορίες ως προς τον αριθμό των θέσεων. Ξεκινάμε από τα γνωστά σε όλους Sprinter της Mercedes-Benz σε διάφορες διαμορφώσεις θέσεων και φτάνουμε μέχρι τα Scania Touring των 51+1+1 θέσεων. Διαθέσιμο είναι, επίσης, και το νέο πολυτελές πούλμαν των 36+1+1 θέσεων, το Grand Toro της Isuzu, που μόλις ήλθε στην Ελλάδα, ταυτόχρονα με το πανευρωπαϊκό του λανσάρισμα. Επομένως, καλύπτουμε μια ευρεία γκάμα τουριστικών λεωφορείων από 10 μέχρι 60 θέσεις.
ΕΡ.: Στον σχεδιασμό των προτάσεών σας, τι ακριβώς λάβατε υπόψη;
ΑΠ.: Τη διαφορετικότητα των αναγκών των τουριστικών επιχειρήσεων σε λεωφορεία ΔΧ. Σκεφθήκαμε τα νησιά μας, τα οποία ανάλογα με την έκταση και τη μορφολογία τους ζητούν, κυρίως, τις κατηγορίες mini και midi, ενώ οι μεγάλες ηπειρωτικές πόλεις, αλλά και η Κρήτη, προτιμούν τα «πενηντάρια».
ΕΡ.: Ερχόμαστε τώρα στο βασικό ερώτημα: Γιατί ο επιχειρηματίας να επιλέξει τη μίσθωση του τουριστικού λεωφορείου;
ΑΠ.: Τα οφέλη είναι ιδιαίτερα σημαντικά. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι οι μισθώσεις επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη αποτελούν έναν από τους πλέον αναπτυσσόμενους κλάδους της οικονομίας. Η απόκτηση σήμερα τουριστικών λεωφορείων Δημόσιας Χρήσης χωρίς εκταμίευση κεφαλαίων, χωρίς η επιχείρηση να στερηθεί τη ρευστότητά της, είναι ένα σοβαρό και υπολογίσιμο όφελος. Με την επανεκκίνηση του τουρισμού μας, ο επιχειρηματίας και εκμεταλλευτής τουριστικών ΛΔΧ έχει τη δυνατότητα να κερδίσει μεταφορικό έργο, το οποίο ενδεχομένως να έχανε λόγω έλλειψης λεωφορείων. Ουσιαστικά οι μισθώσεις που προσφέρουμε υποστηρίζουν τις ενέργειες των αυτοκινητιστών ΛΔΧ και συμβάλλουν στην ανάπτυξη των επιχειρηματικών τους σχεδίων. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι οι εκμεταλλευτές τουριστικών ΛΔΧ έχουν ένα ευρύτερο πεδίο δραστηριοτήτων που καλύπτουν μεταφορές προσώπων όλο τον χρόνο, όπως εκδρομές, σχολεία, συνέδρια, μεταφορές προσωπικού κ.α. Επιπλέον, η μίσθωση παρέχει το όφελος του οικονομικού προγραμματισμού. Γνωρίζει δηλαδή ο επιχειρηματίας ότι για όλη τη διάρκεια της μίσθωσης έχει να καταβάλλει ένα σταθερό ποσό τον μήνα, χωρίς κανένα άλλο έξοδο, πλην φυσικά των καυσίμων.
ΕΡ.: Τι ακριβώς περιλαμβάνει το πακέτο της μίσθωσης ενός τουριστικού ΛΔΧ;
ΑΠ.: Περιλαμβάνει ένα πλήρες πακέτο service του αυτοκινήτου για όλη τη διάρκεια της σύμβασης περιλαμβανομένων και των ανταλλακτικών. Καλύπτουμε δηλαδή οποιαδήποτε βλάβη θα μπορούσε να παρουσιάσει το λεωφορείο, αν και καινούργιο, καθώς και τη συντήρησή του, όπως προβλέπεται από τον κατασκευαστή και ακόμη: Αλλαγή όλων των ελαστικών στα προβλεπόμενα χιλιόμετρα, δωρεάν λεωφορείο της ίδιας κατηγορίας σε περίπτωση βλάβης για το διάστημα που θα παραμείνει στο συνεργείο, μικτή ασφάλεια και δωρεάν οδική βοήθεια.
Το μεγάλο αντιστάθμισμα
ΕΡ.: Μιλώντας τον περασμένο μήνα για τις μισθώσεις φορτηγών ΦΔΧ, αναφέρατε ότι το κυριότερο οικονομικό όφελος για τις επιχειρήσεις είναι η απαλλαγή φόρου. Ισχύει το ίδιο και για τα μισθώματα των τουριστικών λεωφορείων ΔΧ;
ΑΠ.: Βεβαίως ισχύει. Όλα τα μηνιαία μισθώματα αποτελούν έξοδο κατά 100% της επιχείρησης. Εύκολα ένας επιχειρηματίας ή ο λογιστής του, μπορούν να υπολογίσουν το ετήσιο όφελος που προκύπτει από τη μείωση του φορολογητέου εισοδήματος της εταιρείας και αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία, γιατί έρχεται να αντισταθμίσει, σε μεγάλο ποσοστό, το μηνιαίο μίσθωμα που καταβάλλει ο πελάτης μας.
ΕΡ.: Μήπως, όμως, το μηνιαίο μίσθωμα είναι υψηλό;
ΑΠ.: Καθόλου, μάλιστα. Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να τονίσω ότι ο επιχειρηματίας που μισθώνει το λεωφορείο μας, πληρώνει το μίσθωμα αυτό που έχει υπολογιστεί στη βάση μιας τιμής κτήσης του οχήματος από την Εθνική Leasing, η οποία είναι στη θέση να επιτυγχάνει χαμηλότερες τιμές λόγω μαζικών παραγγελιών, κάτι που ισχύει και στα ασφάλιστρα, στα ελαστικά, στα service κ.λπ. Αυτές οι μειώσεις μετακυλίονται και στον πελάτη μέσω των μισθωμάτων που καταβάλλει. Λόγω των μεγάλων διαφορών στους εξοπλισμούς και στις διαμορφώσεις των θέσεων μεταξύ ίδιων μοντέλων, αποφεύγω να αναφέρω το ύψος του μισθώματος, θεωρώ, όμως, ότι συζητώντας με τον πελάτη μας θα εκτιμήσει σωστά αυτό το κόστος σε σύγκριση με το λεωφορείο και τον εξοπλισμό που επιθυμεί.
ΕΡ.: Ποια είναι η διάρκεια της μίσθωσης;
ΑΠ.: Είναι 54 μήνες ή 4,5 χρόνια. Είναι ένα χρονικό διάστημα που έχει επιλεγεί κατόπιν μελέτης της υφισταμένης νομοθεσίας, έτσι ώστε ο πελάτης μας, εφόσον επιθυμεί να έχει επάρκεια χρόνου μέχρι και 6 μήνες να το εξαγοράσει, χωρίς δηλαδή να έχει παρέλθει το όριο της πενταετίας που ισχύει στις μεταβιβάσεις των λεωφορείων.
ΕΡ.: Και αν θελήσει να το κρατήσει, τι προβλέπεται;
ΑΠ.: Υπάρχουν δύο εναλλακτικές επιλογές, συμφέρουσες και οι δύο. Η πρώτη επιλογή είναι να εξαγοράσει το όχημα σε μια τιμή που θα είναι ήδη προσυμφωνημένη και θα αναφέρεται στη σύμβαση της μίσθωσης. Η δεύτερη εναλλακτική είναι να παραταθεί η αρχική μίσθωση κατά τρία ακόμη χρόνια. Με τη συμπλήρωση των τριών αυτών ετών, το λεωφορείο γίνεται δικό του με το τυπικό τίμημα των 5 ευρώ. Απλά, στη διάρκεια της σύμβασης των τριών ετών, οι παροχές περιορίζονται στην ασφάλεια και στα τέλη κυκλοφορίας του οχήματος.
ΕΡ.: Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να μισθώσει ο επιχειρηματίας ένα τουριστικό λεωφορείο δημόσιας χρήσης;
ΑΠ.: Εφόσον έχει την άδεια του Οδικού Μεταφορέα Επιβατών, θα χρειαστούμε τους ισολογισμούς των τριών τελευταίων ετών της επιχείρησης. Μαζί θα συζητήσουμε και το ύψος της προκαταβολής, που ορίζεται στο 15% της αξίας του οχήματος.
Στο σημείο αυτό, εμείς ολοκληρώσαμε την ενδιαφέρουσα αυτή συνέντευξη, όμως εσείς μπορείτε να συνεχίσετε τις ερωτήσεις σας, απευθυνόμενοι στον κ. Γιώργο Κιολεΐδη στο τηλ. 210 5195000 και στο e-mail: autorent@nbgleasing.gr.