Σε μπούμερανγκ κατά του ίδιου του προέδρου της Ο.Φ.Α.Ε., Απόστολου Κενανίδη, κατέληξε η μήνυσή του κατά του Γιώργου Πασπάτη και κατά του πρώην λογιστή της Ομοσπονδίας, Χρήστου Γκουσδόβα, για δήθεν συκοφαντική δυσφήμιση.
Η υπόθεση αφορούσε τα έσοδα από τα Ηλεκτρονικά Αναγνώσιμα Σήματα (τσιπάκια), τα οποία η Ο.Φ.Α.Ε. αγόραζε από το ΠΣΧΕΜ, σύμφωνα με τα τιμολόγια που βρέθηκαν στα γραφεία της Ο.Φ.Α.Ε., και στη συνέχεια τα πωλούσε προς 100 ευρώ στους αυτοκινητιστές, όπως προέκυψε από τις υπεύθυνες δηλώσεις που υπέγραψαν οι ίδιοι οι αυτοκινητιστές, στέλνοντας ταυτόχρονα το παραπάνω ποσό στην Ομοσπονδία.
Ωστόσο, αυτά τα χρήματα δεν εμφανίζονταν ως έσοδα στα λογιστικά βιβλία της Ο.Φ.Α.Ε., όπως κατήγγειλε τότε ο Γιώργος Πασπάτης, κατηγορώντας ευθέως τον πρόεδρο της Ο.Φ.Α.Ε. για κακοδιαχείριση.
Σε απάντηση αυτών των κατηγοριών ο πρόεδρος της Ο.Φ.Α.Ε., Απόστολος Κενανίδης, κατέθεσε μήνυση κατά του Γιώργου Πασπάτη για συκοφαντική δυσφήμιση. Μετά από τέσσερις συνεδριάσεις η υπόθεση εκδικάστηκε στις 30 Ιουνίου και το δικαστήριο αθώωσε τόσο τον Γιώργο Πασπάτη όσο και τον λογιστή, Χρήστο Γκουσδόβα.
Με πολύ ενδιαφέρον η εξέταση της υπόθεσης
Η διαδικασία της δικαστικής εξέτασης της υπόθεσης ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα: Η πλευρά του Απόστολου Κενανίδη είχε περί τους 18-20 μάρτυρες, οι οποίοι κατέθεσαν υπέρ του προέδρου, ενώ από την πλευρά των κατηγορουμένων εξετάστηκε μόνο ένας μάρτυρας.
Όταν το δικαστήριο ζήτησε λογιστικά στοιχεία της Ο.Φ.Α.Ε. για την καταχώριση των εσόδων από τα τσιπάκια, ο κ. Κενανίδης ισχυρίστηκε ότι τα έσοδα αυτά καταχωρούνταν στο σωματείο των Γιαννιτσών, το οποίο σωματείο είχε ελεγχθεί, όπως κατέθεσε. Το δικαστήριο, όπως ήταν φυσικό, επέμεινε να δει τα στοιχεία ελέγχου του σωματείου των Γιαννιτσών.
Έγινε διακοπή, προκειμένου να παρασχεθούν τα εν λόγω στοιχεία, και στην επανάληψη της διαδικασίας ο κ. Κενανίδης αντί στοιχείων προσκόμισε έγγραφο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας ότι σημειώθηκε πυρκαγιά στον χώρο που φυλάσσονταν τα οικονομικά στοιχεία του Σωματείου των Γιαννιτσών, που αφορούσαν την επίμαχη χρονική περίοδο, με αποτέλεσμα να καταστραφούν, όπως ο κ. Κενανίδης ισχυρίστηκε.
Ταυτόχρονα, προσκόμισε μια έκθεση ελέγχου του Σωματείου, η οποία όμως ήταν μεταγενέστερη της επίμαχης χρονικής περιόδου (2014), καθώς αφορούσε τα έτη 2015, 2016 και, το κυριότερο, η έκθεση αυτή του ελέγχου παρουσίαζε μηδενικά αποτελέσματα! Ακολούθησε η αθώωση των κατηγορουμένων για δήθεν συκοφαντική δυσφήμιση και απομένει στον κ. Κενανίδη να δώσει, ως οφείλει, μία απάντηση στους αυτοκινητιστές και μέλη της Ο.Φ.Α.Ε. για τη διαχειριστική και λογιστική τακτοποίηση που είχαν τα έσοδα από τα Η.Α.Σ.
Εμείς μόνο να θυμίσουμε ότι σε επιστολή τους προς το TΡOXOI & TIR, την οποία υπέγραψαν τα μέλη του Δ.Σ. της Ο.Φ.Α.Ε., οι κ.κ. Πεζίκογλου, Φωκαΐδης, Ψαθάς και Χαραλάμπους, απαντώντας στις καταγγελίες Πασπάτη, ανέφεραν μεταξύ των άλλων ότι: «σε ό,τι αφορά τα Η.Α.Σ. και τις κατηγορίες που εξαπολύει ο κύριος Πασπάτης σε σχέση με τη διαχείρισή τους, περιοριζόμαστε να αναφέρουμε ότι τα ελληνικά δικαστήρια έχουν ήδη δικαιώσει όλους όσοι άδικα και απροκάλυπτα κατηγορούσε και πλέον διώκεται ο ίδιος ποινικά για συκοφαντική δυσφήμιση». (βλέπε TΡOXOI & TIR Οκτωβρίου 2020, σελ. 24).
Σημείωση ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR:
Η μήνυση Κενανίδη κατά Πασπάτη, η εκδίκαση της υπόθεσης με την αθώωση του τελευταίου, είναι μόνο μια παρένθεση στις δικαστικές εξελίξεις που έπονται.
Όπως είναι γνωστό, με απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, πέρυσι, διορίστηκε στην Ο.Φ.Α.Ε. προσωρινή διοίκηση υπό τον Γιώργο Πασπάτη με αρμοδιότητα να υποβάλλει τη δήλωση του άρθρου 464 ΠΚ για να παραμείνει ανοιχτή η ποινική διαδικασία (να μην παραγραφεί) και για να αποφασίσει την άσκηση αγωγής αποζημιώσεων κατά μελών προηγούμενων διοικήσεων της Ο.Φ.Α.Ε. Όμως για να υπάρξει απόφαση αποζημίωσης πρέπει να έχει ληφθεί υπόψη η ποινική διαδικασία και η κατάληξή της. Επομένως, θα υπάρξει συνέχεια, αν και η πλευρά της Ο.Φ.Α.Ε. ισχυρίζεται ότι όλα έχουν τελειώσει και ότι υπάρχει δικαίωση της Ο.Φ.Α.Ε. από κάθε κατηγορία. Αν πραγματικά η Ομοσπονδία κατέχει αθωωτικές ή απαλακτικές γι’ αυτή δικαστικές αποφάσεις θα ήταν χρήσιμο και ωφέλιμο να τις δημοσιοποιήσει για να δοθεί ένα τέλος στη βλαπτική για τους αυτοκινητιστές σύγχυση που έχει δημιουργηθεί.