Τροχοί & TIR

Αστικές διανομές με Mercedes-Benz eSprinter 

Διαθέσιμο στην ελληνική αγορά είναι το μεγαλύτερο ηλεκτρικό βαν της Mercedes-Benz, το μοντέλο eSprinter το οποίο αναζητά το δικό του μερίδιο πωλήσεων σε μια ανερχόμενη κατηγορία καθώς το αγοραστικό
από Παύλος Μαυρομύτης | Τετάρτη 01/09/2021 - 02:53
Κοινοποίηση στα Social Media
Mercedes-Benz eSprinter
Αστικές διανομές με Mercedes-Benz eSprinter

Διαθέσιμο στην ελληνική αγορά είναι το μεγαλύτερο ηλεκτρικό βαν της Mercedes-Benz, το μοντέλο eSprinter το οποίο αναζητά το δικό του μερίδιο πωλήσεων σε μια ανερχόμενη κατηγορία καθώς το αγοραστικό ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πλέον έντονο. Προσφέροντας πολλαπλά οφέλη στους χρήστες του, με μηδενικούς ρύπους, οικονομικές μετακινήσεις, αυξημένο χώρο φόρτωσης και με εργονομικό χώρο οδήγησης, αποτελεί ιδανική επιλογή για τους επαγγελματίες, καθιστώντας το πραγματικό ηλεκτρικό αστέρι της πόλης.

Το αμιγώς ηλεκτρικό eSprinter δεν υπολείπεται σε τίποτα του συμβατικού από άποψη επιδόσεων: με μέγιστη ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του οχήματος δοκιμής 85 kW (116 ίππους), με την αυτονομία της μπαταρίας να φτάνει τα 168 χιλιόμετρα και το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο στα 900 κιλά, μας αποδεικνύει ότι μπορεί να αντεπεξέλθει ικανοποιητικά σε ένα μεγάλο εύρος επαγγελματικών εφαρμογών, όπως στις αστικές μεταφορές και διανομές προϊόντων.

Για τη δική μας δοκιμή, το φορτώνουμε παλέτες με διάφορα εμπορεύματα στις εγκαταστάσεις της ΤΖΩΝΗΣ μεταφορικής και ξεκινούμε το δρομολόγιό μας. Το πόσα χιλιόμετρα καλύψαμε, ποια είναι η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα, πώς μπορεί να οδηγηθεί αποδοτικά και πόσο κατάλληλο είναι για τα καθημερινά δρομολόγια, είναι μερικά από τα βασικά ερωτήματα που απαντούμε στη συνέχεια του κειμένου.

Δύο επίπεδα ισχύος

Το ηλεκτρικό eSprinter είναι διαθέσιμο με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 85 kW και μέγιστη ροπή στρέψης 295 Nm. Όταν εξοπλίζεται με τις μπαταρίες χωρητικότητας 35 kWh εμφανίζει αυτονομία έως και 120 χλμ. και ωφέλιμο φορτίο 1.040 κιλά. Εξοπλίζεται με 3 παράλληλα συνδεδεμένες μπαταρίες που είναι τοποθετημένες στο υποδάπεδο του οχήματος. Όταν διαθέτει τις μεγαλύτερες μπαταρίες των 47 kWh η αυτονομία σε μικτό κύκλο φτάνει μέχρι και τα 168 χλμ. το ωφέλιμο φορτίο είναι στα 900 κιλά και το σύστημα μπαταρίας υψηλής τάσης αποτελείται από 4 συνδεδεμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Φόρτιση

Ένα από τα βασικά ατού της μπαταρίας του eSprinter είναι ότι μπορεί να φορτίσει μέσα σε 25 λεπτά έως 80%. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Ότι από τη στιγμή που ο οδηγός θα επιστρέψει στο ντεπό της επιχείρησης και μέχρι να φορτώσει το όχημά του για την επόμενη παραγγελία, έχει όλο το χρόνο για μια φόρτιση μέχρι το 80% όπου θα του δώσει αυτονομία πολλών χιλιομέτρων για το επόμενο δρομολόγιο. Άλλωστε, για την πλήρη φόρτωση ενός βαν με εμπορεύματα και μέχρι την παραλαβή των εγγράφων του δρομολογίου απαιτούνται περίπου τριάντα λεπτά, χρόνος αρκετός για τη φόρτιση της μπαταρίας.

Εδώ να σημειώσουμε ότι η φόρτιση της μπαταρίας είναι εφικτή τόσο σε σταθμούς φόρτισης όσο και σε wallbox έως 7.4 kW και εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) αλλά και έως 20 kW και συνεχές ρεύμα (DC).

Προγράμματα οδήγησης

Το eSprinter παρέχει στον οδηγό τρεις επιλογές οδήγησης «Ε+», «Ε» και «C» τα οποία επιλέγονται μέσω του διακόπτη προγράμματος οδήγησης. Οι βαθμίδες ανάκτησης ενέργειας είναι τέσσερις, «D-», «D», «D+» και «D++» και ενεργοποιούνται μέσω των χειριστηρίων αλλαγής στο τιμόνι. Η ενέργεια ανακτάται όταν επιβραδύνει το όχημα. Σε κατηφορικές διαδρομές αντί η παραγόμενη ενέργεια να χάνεται στο περιβάλλον υπό μορφή θερμότητας κατά την πέδηση, αυτή ανακτάται και εν μέρει φορτίζει τη μπαταρία.

Στο τιμόνι του eSprinter

Η πραγματική αυτονομία της μπαταρίας εξαρτάται από διάφορους παράγοντες όπως από το στιλ οδήγησης, τις συνθήκες κυκλοφορίας, την εξωτερική θερμοκρασία, τη χρήση του συστήματος κλιματισμού, το πρόγραμμα οδήγησης, την επιλογή της τελικής ταχύτητας, οπότε ο οδηγός πρέπει να έχει στο μυαλό του όλους αυτούς τους παράγοντες ώστε κάνοντας προσεκτική οδήγηση να επιτυγχάνει την καλύτερη δυνατή αυτονομία. Τα τρία διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης και οι τέσσερις βαθμίδες ανάκτησης ενέργειας υποστηρίζουν έναν πιο αποδοτικό τρόπο οδήγησης, βελτιώνοντας την κατανάλωση ενέργειας και την αυτονομία του ηλεκτρικού βαν. Στην εθνική οδό επιλέγουμε τη λειτουργία Ε+ καθώς με αυτήν επιτυγχάνεται η μέγιστη αυτονομία στην μπαταρία, με τις επιδόσεις του ηλεκτροκινητήρα όμως να είναι περιορισμένες. Για πιο δύσκολες ανηφορικές διαδρομές ιδανική είναι η επιλογή C όπου ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει το μέγιστο της ισχύος του, μειώνοντας όμως γρηγορότερα την αυτονομία της μπαταρίας.

Παράλληλα επιλέγοντας τη βαθμίδα ανάκτησης ενέργειας «D++» μέσα στην πόλη στην ουσία οδηγούμε το eSprinter μόνο με το γκάζι καθώς φρένο δεν χρειάζεται να πατάμε, επειδή το όχημα επιβραδύνει μόνο του. Έτσι, αφενός η μπαταρία ανακτά ενέργεια και αφετέρου δεν υπάρχει καθόλου φθορά στα τακάκια.

Αυτό που ευχαριστεί τον οδηγό του eSprinter είναι η ομαλή λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα και η αθόρυβη λειτουργία του. Εντυπωσιάζει επίσης η υψηλή ροπή στρέψης η οποία είναι διαθέσιμη σχεδόν από τις πρώτες στροφές του κινητήρα.

Συνολικά καλύψαμε 57.2 χιλιόμετρα με το eSprinter από την Κηφισιά μέχρι το λιμάνι του Πειραιά και επιστροφή, με ενδιάμεση στάθμευση στη λαχαναγορά και στις εγκαταστάσεις της μεταφορικής ΤΖΩΝΗΣ και καταναλώσαμε το 29% της μπαταρίας.

Αποδοτικό για τον οδηγό

Ο χώρος οδήγησης του eSprinter είναι εργονομικά σχεδιασμένος και κοντά στις ανάγκες του οδηγού. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται αποθηκευτική θήκη κάτω από το ταμπλό οργάνων στην πλευρά του συνοδηγού, τέσσερις ποτηροθήκες, καθώς και ανοιγόμενο κάλυμμα στο ταμπλό για αποθηκευτικές θήκες αριστερά και δεξιά. Το αναπαυτικό κάθισμα οδηγού διαθέτει ρύθμιση μήκους, ύψους, κλίσης και βάθους έδρας καθίσματος, προσφέροντας ξεκούραστη οδήγηση.

Εγγύηση μπαταρίας

Η Mercedes-Benz προσφέρει εγγύηση για τη χωρητικότητα της μπαταρίας αν μειωθεί σημαντικά τα πρώτα 8 χρόνια ή κατά τα πρώτα 160.000 χλμ., αναλαμβάνοντας εξ ολοκλήρου το κόστος αντικατάστασης της μπαταρίας.

PreviousNext