Μιλάμε για μια από τις πολλές μεταφορές που πραγματοποιήθηκαν σε διάρκεια τριών μηνών. Συνολικά περισσότερα από εβδομήντα κομμάτια, τα οποία αποτελούν τμήματα ανεμογεννητριών που θα τοποθετηθούν σε θαλάσσιες περιοχές της Αγγλίας. Πρόκειται για μια σπουδαία δουλειά καθώς αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις μπορούν να εξάγουν προϊόντα βαριάς βιομηχανίας.

Δίπλα τους όμως χρειάζονται και αξιόπιστοι συνεργάτες οι οποίοι πρέπει να φέρουν εις πέρας με απόλυτη επιτυχία, όποιο έργο τους ανατεθεί, όπως η μεταφορική Delopoulos Trans, η οποία ολοκλήρωσε αυτό τον κύκλο των βαρέων και ειδικών μεταφορών με ασφάλεια και χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Πρόκειται για μια σύνθετη μεταφορά καθώς ένα μέρος της πραγματοποιήθηκε στον αστικό ιστό της πόλης, με το βαθμό δυσκολίας να αυξάνεται δραματικά. Ο συντάκτης μας Παύλος Μαυρομύτης ήταν στη ΒΙ. ΠΕ Βόλου νωρίς τα ξημερώματα, όταν ξεκίνησε η ειδική μεταφορά, από όπου μας μεταφέρει τις εικόνες του ρεπορτάζ και τις εντυπώσεις του.

Στις εξαγωγές τα πάμε καλά

Αποτελεί σίγουρα είδηση ότι μια ελληνική επιχείρηση με έδρα μια επαρχιακή πόλη ανέλαβε μια τόσο σημαντική δουλειά, να εξαγάγει στην Αγγλία ένα μεγάλο αριθμό βάσεων ανεμογεννητριών οι οποίες θα τοποθετηθούν στη θάλασσα. Το ενθαρρυντικό είναι ότι οι ξένοι θα συνεχίσουν να προμηθεύονται τις βάσεις από την Ελλάδα που αυτομάτως σημαίνει δουλειά για αρκετές επιχειρήσεις.

Ειδικότερα, όμως, για τους ανθρώπους της Lykomitros Steel αυτό είναι το επιστέγασμα της καλής δουλειάς που κάνουν όλα αυτά τα χρόνια, αλλά και του ισχυρού ονόματος που έχουν χτίσει παγκοσμίως, με το μόνιμο προσωπικό της εταιρείας να φτάνει σήμερα τους τριακόσιους εργαζόμενους.

Σωστή προετοιμασία

Οι ιδρυτές και συνιδιοκτήτες της Delopoulos Trans, Ζήσης και Δημήτρης Ντελόπουλος, έχουν αρκετά χρόνια εμπειρίας στο χώρο της μεταφοράς γνωρίζοντας πολύ καλά ότι η σωστή μελέτη και προετοιμασία της, αποτελεί το ήμισυ του παντός. Οπότε πριν την ανάληψη του έργου εξέτασαν σχολαστικά τις διαθέσιμες διαδρομές, το πλάτος του οδοστρώματος καθώς και πιθανά δύσκολα σημεία.

Τη μεταφορά ανέλαβαν δύο τετραξονικοί τράκτορες ΜΑΝ: ένα TGX 41.680 και ένα TGX 41.540 σε συνδυασμό «σύρε-σπρώξε», όπως συνηθίζεται να λέγεται στις βαριές-ειδικές μεταφορές. Το έργο του πίσω τράκτορα είναι να ωθεί βοηθώντας την έλξη τουπρώτου αυτοκινήτου, κυρίως, όμως, να συμβάλλει στην αποτελεσματικότητα της πέδησης στις κατηφόρες με μεγάλη κλίση. Εν συνεχεία αυτό που προέχει είναι το σωστό φόρτωμα του πυλώνα επάνω στην ανοιγόμενη με «συρτάρια» πολυαξονική νταλίκα, με ισοκατανομή του φορτίου και το σωστό δέσιμό του.

Προσωπικό της εταιρείας Delopoulos Trans και της Lykomitros Steel
Προσωπικό της εταιρείας Delopoulos Trans και της Lykomitros Steel που έφεραν εις πέρας με επιτυχία όλες τις μεταφορές.

Στο δρόμο για το λιμάνι

Η μεταφορά έπρεπε να γίνει το βράδυ, με έναρξη στις 03.00 τα ξημερώματα κατόπιν σχετικής άδειας από την αστυνομία, για την αποφυγή μποτιλιαρίσματος καθώς η κίνηση εκείνη την ώρα είναι περιορισμένη.

Να αναφέρουμε ότι από τις εγκαταστάσεις της LykomitrosSteel στη Β’ ΒΙ.ΠΕ Βόλου μέχρι το λιμάνι η απόσταση είναι 15 χιλιόμετρα και χρειάστηκαν συνολικά δυόμιση ώρες. Οι δυσκολίες της διαδρομής ήταν αρκετές, με πολλά στενά σημεία, αλλά για να ξεπεραστούν ένα ήταν το βασικό συστατικό:

Η εμπειρία των δύο οδηγών του Κώστα Σβερονόπουλου με το TGX 680 και του Δημήτρη Μήττα με το TGX 540, σε συνδυασμό πάντα με την άψογη συνεργασία με την υπόλοιπη ομάδα. Άλλωστε τα μέλη της ομάδας που βρίσκονται στο πίσω μέρος της νταλίκας αποτελούν τα μάτια του οδηγού και στην ουσία είναι αυτοί που τον ενημερώνουν πότε και πού πρέπει να στρίψει το συρμό. Με δύο τράκτορες συνολικής απόδοσης 1.220 ίππων η έλξη του πυλώνα ήταν σαφώς πιο εύκολη, εξασφαλίζοντας στο συρμό μια ικανοποιητική μέση ωριαία ταχύτητα.

Στις κατηφόρες το δυνατό σύστημα πέδησης των δύο τρακτόρων διατηρούσε χαμηλή την ταχύτητα του συρμού, με ταυτόχρονη πέδηση από τους οδηγούς τους.

Διασχίζοντας την πόλη

Σαφώς το δυσκολότερο κομμάτι της διαδρομής ήταν αυτό στο κέντρο του Βόλου, εξαιτίας βέβαια της στενότητας του οδοστρώματος. Ειδικά στον κυκλικό κόμβο πριν το λιμάνι η κάθε κίνηση στο τιμόνι έπρεπε να γίνει με απόλυτη ακρίβεια. Μια λανθασμένη κίνηση ήταν ικανή να φρακάρει το συρμό σε εκείνο το σημείο. Για να καταφέρει ο μακρύς συρμός των πενήντα μέτρων να προσεγγίσει το λιμάνι ανοίχτηκε άλλη είσοδος πλησίον του καθώς από την κανονική δεν ήταν εφικτό.

Αποθήκευση στο λιμάνι

Η μεταφορά όπως αναφέραμε έγινε σε διάφορα στάδια, σχεδόν τρία κομμάτια την εβδομάδα, και μόλις συγκεντρώθηκαν έξι μικρά κομμάτια και τρία μεγαλύτερα στο λιμάνι, τότε, ξεκίνησε η φόρτωσή τους στο καράβι με προορισμό την Αγγλία.