Τροχοί & TIR

Opel Zafira Life VIP Business Elegance L2 SP: Χλιδή και Αποδοτικότητα

Το Opel Zafira, ή Zafira Tourer στην τελευταία του εκδοχή, υπήρξε ένα από τα πιο επιτυχημένα (επιβατικά) πολυμορφικά/MPV οχήματα της ευρωπαϊκής αγοράς. Εμφανίστηκε το 1999, και μέχρι την οριστική πα
από Βασίλης Δαραμούσκας | Παρασκευή 24/09/2021 - 18:15
Κοινοποίηση στα Social Media
Opel Zafira Life VIP Business

Το Opel Zafira, ή Zafira Tourer στην τελευταία του εκδοχή, υπήρξε ένα από τα πιο επιτυχημένα (επιβατικά) πολυμορφικά/MPV οχήματα της ευρωπαϊκής αγοράς. Εμφανίστηκε το 1999, και μέχρι την οριστική παύση της παραγωγής του (2019) ήταν από τις πιο δημοφιλείς προτάσεις της κατηγορίας. 

Το νέο Zafira Life δεν βασίζεται πλέον σε σασί επιβατικού, καθώς, όπως συνέβη με το σύνολο της κατηγορίας των MPV, η επικράτηση των SUV σήμανε το τέλος της δημοφιλίας του. Το όχημα είναι πλέον χτισμένο πάνω στο σασί του μεσαίου van της εταιρείας, του νέου Vivaro. Κάτι το οποίο, μόνο ως καλοδεχούμενο μπορεί να θεωρηθεί, από τους δυνητικούς πελάτες και αυτό γιατί η αλλαγή κατηγορίας συνοδεύτηκε με σημαντική αύξηση των διαστάσεων και βελτιωμένη εκμετάλλευση που είναι κατά πολύ ανώτερη από κάθε αντίστοιχο αμιγώς επιβατικό μοντέλο.

Η γκάμα των εκδόσεων είναι πολυπληθής, και στο τεύχος Σεπτεμβρίου έχουμε για δοκιμή την κορυφαία τιμολογιακά και σε επίπεδο εξοπλισμού, με την ονομασία Zafira Life VIP Business Elegance, στη μεσαία έκδοση μήκους.

Μαύρη καλλονή

Το σχήμα του Zafira, παραμένει φρέσκο και ενδιαφέρον οπτικά, και όπως συμβαίνει και με το Vivaro,διαφέρει από τα υπό- λοιπα μοντέλα του γκρουπ PSA (συν Toyota) που χρησιμοποιούν τα ίδια μηχανικά μέρη και σασί, ουσιαστικά μόνο στα λογότυπα και τη μάσκα.

Το μεταλλικό χρώμα, με τα όμορφα χρωμιωμένα «φιλέτα» και τις εντυπωσιακές ζάντες και τα φιμέ κρύσταλλα σε προϊδεάζουν για το ιδιαίτερο της κατασκευής, κάτι που επιβεβαιώνεται με το άνοιγμα των ηλεκτρικά συρόμενων πλαϊνών θυρών -και με την κίνηση του πέλματος κάτω από το μαρσπιέ, για εύκολη λειτουργία όταν συμβαίνει τα χέρια σου να είναι φορτωμένα με αποσκευές ή ψώνια.

Το μοντέλο της δοκιμής, στην πολυτελή διαμόρφωση με τα έξι καθίσματα τα οποία θυμίζουν πολυθρόνες, προορίζεται κυρίως για χρήση ως VIP transfer πολυτελών ξενοδοχείων, συνεδρίων, ενοικίαση, μεταφοράς προσωπικού, ή απλά ως επιβατικό. Πρόκειται για την έκδοση με το μεσαίο αμάξωμα, μήκους 4,95 μέτρων, ενώ διατίθεται και με μακρύ αμάξωμα –το μεταξόνιο παραμένει το ίδιο– στο οποίο προστίθενται 350 χιλιοστά.

Η χωρητικότητα σε αποσκευές είναι ικανοποιητική –από 3,0 έως 3,9 κυβικά μέτρα– ενώ το δάπεδο του χώρου φόρτωσης πολύ χαμηλό, για να μειώνεται στο ελάχιστο η μυϊκή καταπόνηση.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το ύψος των 1,90 μέτρων όχι μόνο γλιτώνει λεφτά στα διόδια, αλλά επιτρέπει και την είσοδο σε όλα τα κλειστά πάρκνγκ.

Τα καθίσματα είναι ανεξάρτητα, με λειτουργία ανάκλισης, μετακίνησης στο διαμήκη άξονα πάνω στις ράγες δαπέδου και, το κυριότερο, αφαιρούμενα, τονίζοντας τη χρηστικότητα του Opel.

Η διαδικασία για να αφαιρεθούν είναι εύκολη, καλό θα ήταν πάντως να γίνει από δύο άτομα, καθώς τα καθίσματα είναι βαριά, ενώ φυσικά, θα πρέπει να βρεθεί και χώρος για να αποθηκευτούν.

Σημεία κριτικής είναι η έλλειψη ποτηροθηκών και ιδιαίτερα χώρων εναπόθεσης μικροαντικειμένων, η οποία είναι κάπως απροσδόκητη ειδικά αν σκεφτεί κάποιος το μεταφορικό έργο του οχήματος, ενώ αν θέλουμε να είμαστε πιο αυστηροί, σε αυτή την κατηγορία ταιριάζει και το ηλεκτρονικό χειρόφρενο.

VIP Limo

Η έστω απλή αναφορά του εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας χρειάζεται αρκετές παραγράφους, οπότε ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι, ανάμεσα στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνονται: σύστημα διατήρησης εγγύτητας («έξυπνο» cruise control), αναγνώρισης πεζών με δυνατότητα αυτόματου φρεναρίσματος (λειτουργεί έως τα 30 χλμ./ώρα), Lane Keep Assist, και αναγνώρισης κόπωσης, σε ό,τι έχει να κάνει με τον έλεγχο του οχήματος εν κινήσει.

Από εκεί και πέρα, δε λείπουν τα High Beam Assist, Head-Up Display και η πλήρης συνδεσιμότητα στο σύστημα πολυμέσων. Εντυπωσιακό είναι το σύστημα πλοήγησης, και ειδικά η τρισδιάστατη απεικόνιση.

Ως προς τον εξοπλισμό άνεσης, τα εμπρός καθίσματα έχουν λειτουργία μασάζ, υπάρχουν υποβραχιόνια σε όλα τα καθίσματα, ένα ευμεγέθες πτυσσόμενο και αναδιπλούμενο τραπέζι, το οποίο μετακινείται πάνω στις ράγες του δαπέδου ενώ μπορεί και να αφαιρεθεί. Η πανοραμική ηλιοροφή αποκαλύπτει σχεδόν ολόκληρο τον ουρανό στο σαλόνι των επιβατών, και συνδυάζεται με χειροκίνητα σκίαστρα. Το κλιματιστικό για τον χώρο των επιβατών είναι αρκούντως ισχυρό, και ψύχει τάχιστα το εσωτερικό.

Με λίγα λόγια, η ευεξία και άνεση των επιβατών είναι σε απόλυτη προτεραιότητα. Η γενικότερη αίσθηση πολυτέλειας επιτείνεται από την αψεγάδιαστη συναρμογή: σε ένα τόσο μεγάλο εσωτερικό, με τα πάντα σχεδόν να μπορούν να μετακινηθούν (καθίσματα, τραπέζι κ.λπ.) είναι χαρακτηριστικό ότι, μετά από 11.000 δημοσιογραφικά χιλιόμετρα δεν υφίσταται ο παραμικρός τριγμός.

Αρετές επιβατικού, ευρυχωρία LCV

Ο οδηγός κάθεται ψηλά, με άριστη επόπτευση του εξωτερικού περιβάλλοντος, σωστή στήριξη και πολύ άνετο έδρανο, κάτι που θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα οι εύσωμοι και υψηλοί οδηγοί. Περίπτωση να μη βολευτείς δεν υπάρχει πάντως, καθώς το κάθισμα του οδηγού ρυθμίζεται ηλεκτρικά σε 6 έννοιες, ενώ αυτό του συνοδηγού σε 4, και αμφότερα έχουν λειτουργία μασάζ.

Τα πλαστικά είναι σκληρά, αλλά αυτό που μετράει εδώ είναι το γεγονός πως δείχνουν σημαντική αντοχή στο να μη χαράζονται, ενώ η εργονομία είναι αψεγάδιαστη. Κινητήρας είναι ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας BlueHDi σε έκδοση ισχύος 150 hp, και μέγιστη ροπή 370 Nm από τις 2.000 σ.α.λ., και παραπάνω από επαρκής για το ύφος της κατασκευής.

Τα δυναμικά χαρακτηριστικά του Zafira Life είναι αυτά που το κάνουν να ξεχωρίζει σε σχέση με τον ανταγωνισμό και αναφορικά με το μεταφορικό έργο για το οποίο προορίζεται. Κατορθώνει να βγάζει με άνεση από τον εμπρός άξονα τη δύναμη στην άσφαλτο, σπάνια θα υποστρέψει, και το κυριότερο, δεν ταλαιπωρεί τους επιβάτες με υπερβολικές κλίσεις ή ταλαντώσεις, αφού η ανάρτηση είναι εξαιρετικά καλορυθμισμένη.

Η απόσβεση είναι ικανοποιητική με ή χωρίς φορτίο, και εκεί που φαίνεται το βάθος της δουλειάς που έχει γίνει είναι στο πόσο κοντρολαρισμένο είναι το όχημα όταν είναι άφορτο, με ακόμη και τον πίσω άξονα να μην προβληματίζεται σε εγκάρσια χαντάκια.

Το σύστημα πέδησης αποπνέει σιγουριά και ασφάλεια, τόσο ως αίσθηση στο πεντάλ όσο και σε αποτελεσματικότητα και αποστάσεις ακινητοποίησης. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και με αρκετή παρεχόμενη πληροφορία, ενώ το μηχανικό εξάρι σασμάν είναι απλά ικανοποιητικό.

Συνολικά πάντως, είναι η ακρίβεια των αντιδράσεων του σασί που σε αιφνιδιάζει ευχάριστα και θα λέγαμε πως οι επιδόσεις στα χαρτιά λίγα πράγματα αποκαλύπτουν για τις δυνατότητες του Opel, καθώς οι ρεπρίζ εν κινήσει είναι πολύ καλές. Στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο θα πρέπει να περάσεις το όριο των 130 χλμ./ώρα για να ακουστούν κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι, κυρίως από τους εξωτερικούς καθρέπτες.

Όταν συνδυάσεις όλα τα παραπάνω με τη σπηλαιώδη χωρητικότητα των σχεδόν 3,9 κυβικών μέτρων, αναρωτιέσαι πώς είναι δυνατόν να έχει τόσο εμφατικά αψεγάδιαστη οδική συμπεριφορά ένα όχημα με LCV καταβολές. Η απάντηση βρίσκεται σε όσα είχαμε γράψει και στην αντίστοιχη δοκιμή για το Vivaro: αμφότερα τα οχήματα είναι χτισμένα πάνω στην τελευταίας κοπής πλατφόρμα EMP2 του γκρουπ PSA που χρησιμοποιείται στα περισσότερα από τα μεσαία επιβατικά του ομίλου.

Μπόνους, η μέση κατανάλωση, που μόνο υπό πίεση ξεπερνά τα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε ένα όχημα που φτάνει τα 1.800 κιλά σε απόβαρο. Συνολικά, σε 1.200 χιλιόμετρα μεικτής χρήσης καταγράψαμε 6,9λίτ./100 χλμ., ενώ η μέση τυποποιημένη μεικτή είναι 5,4 λίτ./100 χλμ. Δια ταύτα

Κλείνοντας, θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρουμε ότι, για όποιον επαγγελματία δεν χρειάζεται παρόμοια πολυτελή διαμόρφωση, η γκάμα του Zafira Life ξεκινά από αρκετά πιο δελεαστικά ως προς το κόστος κτήσης επίπεδα, σε 8θέσια διαμόρφωση, ενώ στο άνω άκρο της γκάμας με τον κινητήρα των 177 hp διατίθεται και με σύστημα τετρακίνησης της φοβερής Dangel, και 8άρι αυτόματο κιβώτιο.

Το αντίτιμο που θα κληθεί να καταβάλλει ο πελάτης για το αυτοκίνητο που παρουσιάζουμε εδώ –από 44.900 ευρώ– δεν είναι μικρό, αλλά είναι απόλυτα ανταγωνιστικό στο πλαίσιο της κατηγορίας, με το Opel να διαθέτει αρκετά στοιχεία μοναδικότητας που το καθιστούν ακόμη πιο ελκυστικό, και να προβάλλει ένα ευφυή χαρακτήρα εξατομίκευσης, που ελάχιστα απέχει από οχήματα που πλησιάζουν εξαφήφια νούμερα στο ταμείο.

Εντέλει, το Zafira Life όχι μόνο καμουφλάρει τις LCV καταβολές του μοντέλου-δότη, αλλά προσφέρει μία καθαρά VIP εμπειρία μετακίνησης τόσο για επαγγελματική, όσο και για ιδιωτική χρήση. 

Αθλητικός Όμιλος Πατρών Ερμής

Η φωτογράφιση του Zafira Life VIP πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του ΑΟΠ Ερμής. Ο Αθλητικός όμιλος Πατρών Ερμής δημιουργήθηκε από μια παρέα φίλων της τοξοβολίας και καταξιωμένων αθλητών. Ο Μάνθος Στρεμμένος και η Μαρούσα Τσαβαχίδου ξεκίνησαν την ενασχόλησή τους με το άθλημα της τοξοβολίας το 2002, μια περίοδο κατά την οποία η τεχνογνωσία, η εμπειρία και η προπονητική ήταν δυσεύρετες στην Ελλάδα.

Παρ όλα αυτά κατάφεραν να εδραιωθούν και να διακριθούν τόσο σε πανελλήνιο όσο και σε διεθνές επίπεδο αφού και οι δυο τους κατέκτησαν πανελλήνια πρωταθλήματα, κατέρριψαν πανελλήνια ρεκόρ και διετέλεσαν μέλη της Εθνικής ομάδας, ενώ, η Τσαβαχίδου κατέκτησε και το ασημένιο μετάλλιο στο παγκόσμιο κύπελλο το 2009 στο ομαδικό σύνθετου τόξου γυναικών.

Το 2018 αποφάσισαν ότι, ήρθε η ώρα να μεταλαμπαδεύσουν τη γνώση και την εμπειρία τους σε νέους αθλητές προσπαθώντας να δημιουργήσουν καλύτερες συνθήκες προπόνησης. Ο Μάνθος, επίσημος και αναγνωρισμένος πλέον προπονητής της ΓΓΑ και η Μαρούσα στο οργανωτικό και διοικητικό κομμάτι δημιούργησαν τον ΑΟΠ Ερμή που είναι αναγνωρισμένο μέλος της ελληνικής ομοσπονδίας τοξοβολίας και της ΓΓΑ.

Για πρωταθλητές και αρχάριους

Ο Μάνθος και η Μαρούσα μας περιγράφουν την εξέλιξη της ομίλου που αποφέρει ήδη σημαντικές διακρίσεις: «Η προσπάθεια αυτή βρήκε μεγάλη ανταπόκριση στην Πάτρα, ήδη από τον πρώτο χρόνο δημιουργήθηκε αγωνιστικό τμήμα και από τα μέσα του 2019 πρωταγωνιστεί στις αγωνιστικές διοργανώσεις καταλαμβάνοντας διακρίσεις σε όλες τις ηλικιακές κατηγορίες.

Μέσα σε δύο χρόνια, με σκληρή δουλειά, ο ΑΟΠ Ερμής κατάφερε να πετύχει 5 πανελλήνια ρεκόρ, 2 στο ανδρών γυναικών και 3 στις μικρότερες ηλικιακές κατηγορίες καθώς και να οδηγήσει τον αθλητή του Ανδρέα Ζαχαράκη στην κατάκτηση του πρωταθλήματος Ελλάδας 2020 και 2021, το κύπελλο Ελλάδας, ενώ ως μέλος και ο ίδιος πια της Εθνικής ομάδας κατέκτησε με την ομάδα σύνθετου τόξου ανδρών το πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα 2020 στην Τουρκία. Πέρα, βέβαια, από τις παραπάνω κορυφαίες διακρίσεις, στον όμιλο αθλούνται και άτομα όλων των ηλικιών.

Ο στόχος του ΑΟΠ Ερμή είναι να κεντρίσει την τοπική κοινωνία και να συμμετέχουν ενεργά στη στήριξη των μη διαδεδομένων αθλημάτων και των αθλητών τους, και να βρούμε αρωγούς στην προσπάθειά μας να κάνουμε γνωστό το άθλημα στην τοπική κοινωνία αλλά και να βοηθήσουμε τους ανερχόμενες αθλητές να αποκομίσουν μεγαλύτερες εμπειρίες και διακρίσεις. Προσπαθούμε με ίδια μόνο μέσα να δημιουργήσουμε ένα πρότυπο σωματείο τοξοβολίας, μέσα από μια πληθώρα δράσεων παρουσιάσεων και events να κάνουμε τη τοξοβολία μια σταθερή δύναμη στην πόλη μας».

 

Στο ίδιο τεύχος #401

PreviousNext