Τροχοί & TIR

Αλλάζουν υποχρεωτικά οι ταχογράφοι. Το τέλος των αναλογικών στη διεθνομεταφορά

Τέθηκαν οι ημερομηνίες για την αντικατάσταση των αναλογικών ταχογράφων φορτηγών διεθνών μεταφορών, αλλά και εκείνων που φέρουν τους πρώτους ψηφιακούς ταχογράφους, ακόμη και τους smart 1. Σύμφωνα με
Τετάρτη 18/08/2021 - 19:07
Κοινοποίηση στα Social Media

Τέθηκαν οι ημερομηνίες για την αντικατάσταση των αναλογικών ταχογράφων φορτηγών διεθνών μεταφορών, αλλά και εκείνων που φέρουν τους πρώτους ψηφιακούς ταχογράφους, ακόμη και τους smart 1.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες που επικαλείται το ολλανδικό site TLN (Transport and Logistics Netherlands), φορτηγά χωρών της Ε.Ε. που εκτελούν διεθνείς μεταφορές θα πρέπει να εξοπλίζονται με έξυπνους ταχογράφους δεύτερης γενιάς -smart tacho 2- είτε φέρουν τώρα αναλογικό ταχογράφο, είτε ψηφιακό πρώτης γενιάς – smart tacho 1, είτε ακόμη και προηγούμενης έκδοσης ψηφιακό ταχογράφο (όχι smart).

Έτσι, μέχρι 31 Δεκεμβρίου του 2024 θα πρέπει τα φορτηγά διεθνών μεταφορών με αναλογικούς ταχογράφους ή με ψηφιακούς, αλλά όχι smart 1, να τους αντικαταστήσουν με ταχογράφους smart 2.

Νεότερα φορτηγά που φέρουν ψηφιακούς ταχογράφους smart 1 θα πρέπει να τους αντικαταστήσουν με ψηφιακούς smart 2 μέχρι την 21η Αυγούστου του 2025.

Το κόστος της αντικατάστασης είναι αυτή τη στιγμή υπό συζήτηση μεταξύ των ειδικών εκπροσώπων στις Βρυξέλλες και είναι άγνωστο αν θα επιβαρύνει και πόσο τους ιδιοκτήτες των οχημάτων.

Η αντικατάσταση των ταχογράφων με smart 2 αποφασίστηκε μετά από πολύμηνες έρευνες και δοκιμές των αστυνομικών αρχών που έκριναν ότι μόνο οι προηγμένες εφαρμογές των ταχογράφων smart 2 είναι συνεργάσιμες με τα, επίσης, σύγχρονα συστήματα που οι αστυνομικές αρχές έχουν πλέον στη διάθεσή τους και έχουν τη δυνατότητα να καταγράφουν σημαντικές παραμέτρους για τη νομιμότητα των διεθνών μεταφορών.

Σε σχέση με τους προηγούμενους ψηφιακούς ταχογράφους, οι tacho smart 2, πέρα από τις συνήθεις λειτουργίες (ωράρια, ταχύτητες, λοιπές εργασίες κ.α.) είναι σε θέση να καταγράψουν αυτόματα τις συνοριακές διελεύσεις, πότε ακριβώς ένα φορτηγό αφήνει τη μια χώρα και περνάει στην άλλη. Επιπλέον, μάλιστα, θα καταγράφεται ο τόπος και ο χρόνος της φόρτωσης ή εκφόρτωσης.

Όπως γνωρίζουν οι διεθνομεταφορείς, αυτές οι δύο εφαρμογές αρκούν για να ελέγχεται πλήρως το καμποτάζ.

Ακόμη, σε κάθε εκκίνηση ή σβήσιμο του κινητήρα θα καταγράφεται σε ποια χώρα βρισκόταν το φορτηγό.

Συνδυαστικά, οι παραπάνω εφαρμογές δίνουν τη δυνατότητα στις Αρχές να προβαίνουν σε ελέγχους «απόσπασης» των οδηγών, σε ποια χώρα παρέμειναν και για πόσο διάστημα, ώστε να εμφαίνεται αν τίθεται θέμα κατώτερου μισθού ή άλλης χρέωσης σε βάρος της Μεταφορικής.

Τέλος, όπως έχει αναφέρει το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & TIR, οι ταχογράφοι smart 2 δίνουν στις Αρχές και τη δυνατότητα ελέγχου των καταγραφών εξ αποστάσεως. Έτσι, δεν χρειάζεται να σταματούν τα φορτηγά για ελέγχους, αφού θα μπορούν με την τεχνολογία DSRC να βλέπουν όλες τις καταγραφές του ταχογράφου και ανάλογα να αποφασίζουν αν θα σταματήσουν προς έλεγχο το φορτηγό.

PreviousNext