Το συγκριτικό τεστ για την ανάδειξη του «Πούλμαν της Χρονιάς» πραγματοποιήθηκε στην περιοχή του Μπλεντ, του κορυφαίου αξιοθέατου της Σλοβενίας –Neoplan, Setra, VDL και Volvo συμμετείχαν με ισάριθμα μοντέλα που αντιπροσωπεύουν την τεχνολογική αιχμή του 2021, με σειρά καινοτομιών, πολλές από τις οποίες παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Οκτωβρίου που κυκλοφορεί.
Νέα πούλμαν, παραμυθένια ταξίδια
Η καθιερωμένη συγκριτική δοκιμή CET (Coach Euro Test) για την ανάδειξη του «Πούλμαν της Χρονιάς» πραγματοποιήθηκε φέτος, στις αρχές του Σεπτέμβρη στη Σλοβενία, στην μοναδικής φυσικής ομορφιάς κωμόπολη του Μπλεντ που βρίσκεται στις όχθες της ομώνυμης λίμνη.
Η επιτροπή κρίσης για την ανάδειξη του διεθνούς λεωφορείου της χρονιάς –εναλλάξ, τη μία χρονιά αστικό και την άλλη πούλμαν- η οποία αποτελείται από δημοσιογράφους που προέρχονται από τα κορυφαία έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα της Ευρώπης, είχε αυτή τη φορά να συγκρίνει τέσσερα πούλμαν, από το «κοντό» Setra και το επετειακό Neoplan, μέχρι τα τεράστια διώροφα VDL και Volvo.
Αν και σε πρώτη ματιά διαφέρουν σημαντικά, όλα τους αντιπροσωπεύουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και των τάσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σε μία αγορά, αυτή του τουριστικού/πούλμαν, η οποία δοκιμάζεται σκληρά από την έναρξη της πανδημίας, με τις ταξινομήσεις σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές να έχουν πρακτικά καταρρεύσει, οι κατασκευαστές δεν παύουν να βελτιώνουν συνεχώς τα οχήματά τους, ευελπιστώντας κι αυτοί σε καλύτερες μέρες.
Οι αναγνώστες μας θα διαπιστώσουν ότι, με την εξαίρεση του Volvo, τα υπόλοιπα οχήματα μετράνε κάμποσα χρόνια στην αγορά. Ο λόγος που δεν βλέπουμε λανσάρισμα νέων μοντέλων δεν έχει να κάνει αποκλειστικά με τους «σφιχτούς» προϋπολογισμούς των εταιρειών.
Οι κατασκευαστές πρέπει το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα να πάρουν αποφάσεις σχετικά με το τι είδους εναλλακτικές τεχνολογίες και γραμμή μετάδοσης κίνησης θα χρησιμοποιήσουν για να παρουσιάσουν λεωφορεία μηδενικών εκπομπών ρύπων, καθώς οι Κανονισμοί της Ε.Ε. δεν τους αφήνουν πολλά περιθώρια.
Ανάλογα λοιπόν, με το αν θα προχωρήσουν με υβριδικά, ηλεκτρικά, υδρογόνου ή οτιδήποτε άλλο, θα πρέπει να σχεδιάσουν και εξελίξουν αντίστοιχα σασί και αμαξώματα που να διευκολύνουν τη μετάβαση στις νέες τεχνολογίες.
Όλα τα παραπάνω δε σημαίνουν φυσικά ότι, οι εταιρείες κάθονται με σταυρωμένα χέρια στο μεσοδιάστημα, περιμένοντας τους νομοθέτες των Βρυξελλών να τους πουν τι να κάνουν. Όλα τα οχήματα του συγκριτικού φέρουν σειρά από καινοτομίες που, είτε κάνουν τώρα πρεμιέρα, ή μόλις λανσάρονται στην αγορά.
Τρία από τα πούλμαν είναι εφοδιασμένα με κάμερες αντί για εξωτερικούς καθρέπτες. Και τα τέσσερα προσφέρονται με προγνωστικά συστήματα ελέγχου για αύξηση της αποδοτικότητας. Μπορεί τα βάρη να είναι μικρότερα από φορτηγά, αλλά κάθε σταγόνα καυσίμου μετράει, οπότε όλοι οι κατασκευαστές προσφέρουν κάτι αντίστοιχο.
Το Neoplan διατίθεται προαιρετικά με φουλ αυτόματο σασμάν που υπερτερεί σημαντικά των αυτοματοποιημένων σε συγκεκριμένη χρήση. Όλα τους έχουν τελευταίας γενιάς συστήματα καθαρισμού του αέρα για να διασφαλίζεται η προστασία των επιβατών από την Covid-19.
Ο νικητής της κορυφαίας διάκρισης ≪Πούλμαν της Χρονιάς 2022≫ θα ανακοινωθεί σε περίπου ένα μήνα από τώρα. Μέχρι τότε, παραθέτουμε στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Οκτωβρίου που κυκλοφορεί τις αναλυτικές εντυπώσεις μας, καθώς και τις μετρήσεις που πραγματοποιήσαμε.