Όπως το συνηθίζει, η Lamberet είχε επιβλητική παρουσία στην Έκθεση Solutrans στη Λιόν της Γαλλίας. Παραδοσιακά, εντός έδρας η γαλλική εταιρεία καταλαμβάνει ένα τεράστιο περίπτερο με πληθώρα καινοτόμων ψυκτικών θαλάμων. Σε σύγκριση όμως ακόμη και με την εντυπωσιακή της παρουσία το 2019, φέτος ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, και είναι φανερό ότι, η βιομηχανία και γενικότερα η ψυχρή εφοδιαστική αλυσίδα, ανεβάζουν ταχύτητα.
Τι είδαμε; Καταρχάς, πολλές εφαρμογές μηδενικών εκπομπών ρύπων σε τρέιλερ και ψύξη, σε μορφή μαζικής παραγωγής και όχι απλά πρωτοτύπων. Έπειτα, μοναδικές εφαρμογές (apps) για ευελιξία στη δουλειά, και μοναδικές λύσεις για μείωση του απόβαρου σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων, ήδη από τους 3,5 τόνους μικτού.
Από τα εκθέματα σε πρεμιέρα ξεχώρισε ο θάλαμος SR2 Fresh2 ο οποίος σε παγκόσμια πρώτη διαθέτει ψυκτικό μηχάνημα το οποίο τροφοδοτείται απευθείας από fuel cell υδρογόνου, χωρίς τη συνδρομή κάποιας μπαταρίας, κάτι που σημαίνει σημαντικά χαμηλότερο βάρος, κόστος και κατανάλωση ενέργειας. Η εξέλιξη του συστήματος έγινε από κοινού με Bosch, Carrier Transicold και τη μεταφορική εταιρεία Stef.
Με το ίδιο ενδιαφέρον είδαν οι επισκέπτες τον νέο ψυκτικό θάλαμο SR2-e, ο οποίος λειτουργεί με συστοιχίες μπαταριών οι οποίες φορτίζονται είτε μέσω της λειτουργίας ανάκτησης ενέργειας κατά την οδήγηση, είτε από εξωτερική παροχή με τρόπο που παραπέμπει σε υβριδικό plugin όχημα. Στο σασί υπάρχει ο ηλεκτρικός άξονας TRAK’r της SAF. Ιδιαίτερα εντυπωσιακό ήταν κι ένα 26τονο φορτηγό Renault Trucks D Z.E. με θάλαμο Frigoline HD και ηλιακά πάνελ στην οροφή για έξτρα παροχή ενέργειας στο ηλεκτρικό κύκλωμα. Πρόκειται για τεχνολογία μαζικής παραγωγής, με αρκετές μονάδες να έχουν παραδοθεί ήδη σε πελάτες όπως η Lidl.
Σε λύσεις για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, το ενδιαφέρον προσέλκυσε ένα ηλεκτρικό Peugeot e-Expert με μονωμένο θάλαμο και ψυκτικό μηχάνημα eCoolJet 106 της (θυγατρικής της Lamberet) Kerstner, το οποίο χάρη στην υψηλή του απόδοση δεν απαιτεί την τοποθέτηση έξτρα μπαταριών. Πρόκειται για την πρώτη λύση στην κατηγορία που κοστίζει ακριβώς όσο κι ένα αντίστοιχης κατηγορίας συμβατικό ντίζελ van. Αξιοπρόσεκτη ήταν πάντως και η νέα γενιά Frigolight για van (καμπίνα/σασί) με βάρος μειωμένο κατά 25% σε σχέση με την τρέχουσα γενιά, και βελτιωμένη αεροδυναμική κατά 20% (SCx).
Επίσης, είδαμε κι ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο «all-in-one» στο οποίο θάλαμος και ψυκτικό μηχάνημα (eCooljet 206) δείχνουν ως ένα σύνολο –το ψυκτικό μηχάνημα είναι ενσωματωμένο στο πάνελ οροφής. Θα κάνει εμπορική πρεμιέρα τους επόμενους μήνες, για θαλάμους έως 10,3 κυβικά μέτρα με τα ίδια πλεονεκτήματα που προσφέρει το eCoolJet 106 στα 2,0 έως 5,0 κυβικά μέτρα, και τα στελέχη της γαλλικής εταιρείας να δηλώνουν ότι, θα αλλάξει πλήρως τα δεδομένα της κατηγορίας.
Μεγάλη έμφαση δόθηκε και στην πρώτη στον κόσμο λειτουργία ελέγχου οχήματος μέσω φωνητικών εντολών, η οποία θα είναι διαθέσιμη για όλους τους θαλάμους και τρέιλερ του κατασκευαστή.
Βασίζεται στην εφαρμογή Multiplex Lamberet, ονομάζεται «OK Lamberet» και μεταξύ άλλων λειτουργιών, σου επιτρέπει να ανεβοκατεβάζεις την πίσω ράμπα φόρτωσης, να ελέγχεις και ενεργοποιείς τα φώτα, τις πόρτες και πολλά ακόμη, απλά εκφωνώντας οδηγίες στο κινητό σου. Είναι χαρακτηριστικό ότι, όπως διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι, όχι μόνο το λογισμικό είναι πολύ καλά δουλεμένο, αλλά όλα γίνονται πιο γρήγορα, και όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς με μεγάλη ασφάλεια.
Οι μηχανικοί εξέλιξης μας είπαν ότι, οι πελάτες τους θα εκτιμήσουν τη συγκεκριμένη καινοτομία που οι ίδιοι θεωρούν ως τη σημαντικότερη των τελευταίων 50 ετών.
Είδαμε τέλος, και το πρώτο σύστημα Automatic Drop Immobilizer (ADI) το οποίο με τεχνολογία RFID εξασφαλίζει ότι ο οδηγός δεν θα επιχειρήσει να φύγει από ράμπα φορτοεκφόρτωσης ενόσω κάποιο μηχάνημα παραμένει σε λειτουργία κατά την παραλαβή ή φόρτωση εμπορευμάτων. Πρόκειται για μία σημαντική δικλείδα ασφαλείας ενάντια στην συνηθέστερη αιτία ατυχημάτων σε αποθήκες.