Μετά από αγώνες πέντε μηνών, οι ισπανοί οδηγοί φορτηγών πέτυχαν μια μεγάλη, όσο και δίκαιη νίκη. Το αίτημά τους, «ΟΧΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΗ ΡΑΜΠΑ» έγινε αποδεκτό από τους συναρμόδιους υπουργούς και στις 23 Δεκεμβρίου, μετά από διαπραγματεύσεις 11 ωρών, υπεγράφη μια συμφωνία – σταθμός για την Ευρώπη, με την οποία απαγορεύεται οποιαδήποτε εργασία φορτοεκφόρτωσης από τους οδηγούς των φορτηγών σε όλη την Ισπανία.

Η απαγόρευση, καταλαμβάνει επίσης και τους ξένους οδηγούς που φορτώνουν ή ξεφορτώνουν στην Ισπανία. Μια εξαίρεση, αναφέρει, πως στην περίπτωση που απαιτείται ειδικός χειρισμός για τη φόρτωση/εκφόρτωση ενός φορτίου και ο οδηγός του φορτηγού διαθέτει αυτή την εμπειρία, τότε θα μπορούσε να απασχοληθεί στη ράμπα.

Σε αυτήν όμως την περίπτωση, προβλέπεται έξτρα αμοιβή, την οποία εισπράττει ο οδηγός και για την οποία η επιχείρηση (παραλήπτης/αποστολέας του εμπορεύματος), εκδίδει ξεχωριστό τιμολόγιο δαπάνης στο όνομα του οδηγού. Ακόμα, έγινε δεκτό το αίτημα των εμποροβιομηχανικών επιμελητηρίων της Ισπανίας, να δοθεί 6μηνη περίοδος χάριτος, ώστε σε αυτό το διάστημα οι επιχειρήσεις να μπορέσουν να εκπαιδεύσουν προσωπικό ικανό να αναλάβει τις εργασίες των φορτοεκφορτώσεων.

Η μεγάλη νίκη – πρώτη μας είδηση 

Το αίτημα «Όχι δουλειά στη ράμπα» έχει όπως γνωρίζετε, αναδείξει στη χώρα μας το περιοδικό και το www.troxoikaitir.gr (βλέπε άρθρο στις 11/8/21) σε μια προσπάθεια ενημέρωσης των εργαζομένων στις μεταφορές και ευαισθητοποίησης των αρμόδιων υπουργών, προκειμένου να απαγορευτεί με νόμο και στη χώρα μας κάθε εργασία των οδηγών φορτηγών στις ράμπες. Στη διπλανή σελίδα, ο Μιχάλης Παπαδόπουλος, που αναμφισβήτητα έχει βοηθήσει όσο κανείς άλλος τον Κλάδο, στέλνει μέσα από το περιοδικό μας, μήνυμα στους αυτοκινητιστές και δηλώνει ότι το υπ. Μεταφορών είναι σε ανοιχτή γραμμή με τους Μεταφορείς.

Με την ευκαιρία αυτή, και εκ μέρους όλων των οδηγών και οδηγών/ιδιοκτητών φορτηγών, ζητούμε από τον κ. Παπαδόπουλο, να αναλάβει πρωτοβουλία, να συζητήσει το θέμα με τον ομόλογό του στο υπ. Εργασίας και να ξεκινήσει η προπαρασκευή που θα οδηγήσει στη θεσμοθέτηση του μέτρου.

Γνωρίζουμε επίσης πολύ καλά, πως ο σημερινός υφυπουργός Μεταφορών, είναι ο μόνος που αντιλαμβάνεται τι σημαίνει μετά από ένα πολύωρο ταξίδι, ο οδηγός της νταλίκας να πρέπει να ξεφορτώσει 33 παλέτες και να φορτώσει άλλες τόσες για το επόμενο δρομολόγιό του.