Η Volvo Buses σε συνεργασία με τα πανεπιστήμια Vasttrafik και Chalmers διεξήγαγε την πρώτη σε παγκόσμιο επίπεδο έρευνα για το πώς αντιμετωπίζει το επιβατικό κοινό την (πολύ ρεαλιστική) πιθανότητα δρομολόγησης 12μετρων αστικών λεωφορείων αυτόνομης οδήγησης.
Οι δοκιμές έλαβαν χώρα με ένα ηλεκτρικό Volvo, σε κλειστό, ελεγχόμενο περιβάλλον, με 22 επιβαίνοντες διαφόρων ηλικιών, με κοινό χαρακτηριστικό ότι όλοι τους χρησιμοποιούν καθημερινά τις αστικές συγκοινωνίες για τις μετακινήσεις τους.
Το άνευ οδηγού όχημα κλήθηκε να αντιμετωπίσει εννέα διαφορετικά σενάρια, από το να κινείται σε ροτόντες και το να κάνει στάση, μέχρι να ακολουθεί σε μικρή απόσταση αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες. Με το πέρας των δοκιμών, οι ερευνητές από το πανεπιστήμιο διένειμαν ένα ερωτηματολόγιο στους συμμετέχοντες.
Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι περισσότεροι επιβάτες ένιωθαν ασφαλείς, και θεώρησαν το αυτόνομο ταξίδι άνετο και τη συμπεριφορά του οχήματος εξαιρετική. Οι λίγοι που αρχικά θεώρησαν την όλη εμπειρία κάπως άβολη, δήλωσαν πως σύντομα εξοικειώθηκαν με το… κενό κάθισμα οδηγού.
Οι μηχανικοί της Volvo θεωρούν ότι αργεί ακόμη η στιγμή για ευρεία χρήση λεωφορείων πλήρως αυτόνομης οδήγησης, αλλά η έρευνα είναι πολύτιμη στην κατεύθυνση της περαιτέρω ανάπτυξης συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης για καθημερινή χρήση.